- ΕΙΔΟΣ : Survival Horror, Adventure
- REVIEWED ON : PS4
*Διαθέσιμο για: PS4, XBOX One, PC
Πραγματικά περίμενα πως και πως τι στιγμή που θα έπιανα το Song of Horror στα χέρια μου… Όλα όσα είχα δει σχετικά με το παιχνίδι και τα reviews της PC version, που το εξυμνούσαν ως έναν καταπληκτικό survival horror τίτλο, με είχαν «ενθουσιάσει».
Δυστυχώς, με την έκδοση του παιχνιδιού για το PS4 με περίμενε μια ψυχρολουσία, αφού βρέθηκα αντιμέτωπος με κάτι πολύ πιο τρομακτικό από οτιδήποτε θα μπορούσαν να έχουν σκαρφιστεί οι developers: Τα αδυσώπητα game breaking bugs, τα οποία μετέτρεψαν το Song of Horror σε μια από τις χειρότερες gaming εμπειρίες της ζωής μου…
*Το παιχνίδι μου δόθηκε από τον publisher για τις ανάγκες του review. Το κείμενο αφορά την έκδοση 1.2 για το PS4. Σε άλλα συστήματα πιθανώς να υπάρχουν σημαντικές διαφορές.
Looking to the past…
Το πιο λυπηρό, είναι το γεγονός ότι κάτω από τα bugs, φαίνεται να υπάρχει ένα πραγματικά κάλο παιχνίδι το οποίο θα μπορούσε να αποτελεί σημείο αναφοράς για τους οπαδούς των old-school survival horror τίτλων.
Είναι πολύ σημαντικό ότι ενώ από την μια έχουμε στοιχεία τα όπως τα fixed camera angles ή την απουσία κάποιου combat system, που έφερναν ξανά και ξανά στο μυαλό μου τα παιχνίδια-προπάτορες του είδους, όπως το πρώτο Alone in The Dark, ταυτόχρονα οι developers έχουν φέρει μια σειρά από «φρέσκα» mechanics τα οποία πραγματικά με ενθουσίασαν.
Αυτό που μου έκανε την πρώτη εντύπωση είναι ότι για τα πέντε διαφορετικά επεισόδια στα οποία είναι χωρισμένη η ιστορία, μπορείς να επιλέξεις από τέσσερις διαφορετικούς χαρακτήρες οι οποίοι διαφοροποιούνται σε κάθε κεφάλαιο, με τον καθένα από αυτούς να έχει ξεχωριστές δυνάμεις, αδυναμίες ή ακόμα και μοναδικά αντικείμενα, δίνοντας ένα ιδιαίτερο twist στο gameplay.
Only death is real…
Αυτό όμως που μου πρόσφερε μερικές από τις πιο έντονες και τρομακτικές στιγμές στο Song of Horror, ήταν ο μηχανισμός του permadeath. Αν πεθάνει ένας χαρακτήρας, τον χάνετε για πάντα και καλείστε να συνεχίσετε το επεισόδιο με κάποιον από τους εναπομείναντες τρεις… Και αν έχετε την ατυχία να χάσετε όλους σας τους χαρακτήρες, θα πρέπει να ξεκινήσετε ολόκληρο το chapter από την αρχή!
Μπορεί το permadeath να ακούγεται «απαγορευτικό», άλλα αποδεικνύεται ως ο πυρήνας του gameplay που κάνει το Song of Horror πραγματικά να ξεχωρίζει και, πάνω απ’όλα, συνδυάζεται με εξαιρετικό τρόπο με μια σειρά από διάφορα risk mechanics του παιχνιδιού.
Ακόμα και για το αν θα ανοίξετε μια πόρτα, απαιτείται η προσοχή σας, ενώ θα υπάρξουν στιγμές που καλείστε να πάρετε την απόφαση, αν θα ρισκάρετε για παράδειγμα να βάλει ο χαρακτήρας σας το χέρι του σε μια σκοτεινή τρύπα…
Σε αυτά τα σημεία θα καρδιοχτυπήσετε, αφού η πιθανότητες να βρείτε ένα αντικείμενο απαραίτητο για τη συνέχεια της ιστορίας, ή να δείτε το χαρακτήρας να χάνεται για πάντα στον σκοτεινό κόσμο του Song of Horror είναι εξίσου μεγάλες!
The bug of a bag…
Όλα τα παραπάνω θα ήταν εξαιρετικά αν στην πραγματικότητα το παιχνίδι λειτουργούσε… Και αυτό γιατί από το δεύτερο επεισόδιο το παιχνίδι γίνεται κυριολεκτικά unplayable με τα bugs που αντιμετώπισα να είναι game breaking.
Αφήνοντας στην άκρη τα πιο “απλά” graphical bugs που λύνονται με ένα restart, το πιο σοβαρό πρόβλημα απορρέει από χαρακτηριστικό που κάνει το Song of Horror να ξεχωρίζει: Το permadeath.
Θεωρητικά, χάνοντας έναν χαρακτήρα το inventory του παραμένει ως collectable στο δωμάτιο που πέθανε, ώστε να μπορέσετε να το συλλέξετε με τον επόμενο χαρακτήρα με τον οποίο θα συνεχίσετε το παιχνίδι… Έλα ντε που αυτό δεν συμβαίνει πάντα, έχοντας καταστροφικά αποτελέσματα!
Σε τρεις διαφορετικές περιπτώσεις, το παιχνίδι burαρε και δεν μου εμφάνιζε το inventory του χαρακτήρα που έχασα προηγουμένως, αναγκάζοντας με να ξεκινήσω το chapter από την αρχή αφού είχαν χαθεί key items απαραίτητα για την εξέλιξη της ιστορίας, κάνοντας κυριολεκτικά τα νεύρα μου κρόσσια!
Χάνει η μάνα το παιδί…
Επιμένοντας να δώσω μια ακόμα ευκαιρία στο Song of Horror (αποκαλύπτοντας ταυτόχρονα ότι ενδόμυχα όλοι κρύβουμε έναν μαζοχιστή μέσα μας), ως workaround για το παραπάνω πρόβλημα επέλεξα το επίπεδο δυσκολίας όπου απενεργοποιείται το permadeath -παρά το γεγονός ότι οι developers σε προτρέπουν να μην το κάνεις αν θες πραγματικά να απολαύσεις το παιχνίδι.
Και αυτή η προσπάθεια τελικά αποδείχτηκε άκαρπη αφού το παιχνίδι, μετά από ένα σημείο, άρχισε να μου εμφανίζει λάθος εικόνες για τα αντικείμενα με τα οποία έκανα interact με τα αποτελέσματα να είναι κωμικοτραγικά!
“Όλα τα παραπάνω θα ήταν εξαιρετικά αν στην πραγματικότητα το παιχνίδι λειτουργούσε… “
Έκανα interact ένα παιδικό παιχνίδι και μου έβγαζε την εικόνα μιας καραμπίνας, αντί για του διακόπτες μιας ηλεκτρολογικής εγκατάστασης μου εμφάνιζε φωτογραφίες σε ένα σκοτεινό θάλαμο, αντί για μια προθήκη με κοσμήματα μου εμφάνιζε έναν πίνακα! Μιλάμε για παράνοια!
Πιστεύοντας ότι έχει γίνει corrupt κάποιου registry του παιχνιδιού με αποτέλεσμα την όλη αναντιστοιχία, έκανα απεγκατάσταση, ξανά έκανα download τα 15GB του τίτλου και έκανα εκ νέου εγκατάσταση, για να διαπιστώσω “περιχαρείς” ότι το πρόβλημα ήταν σταθερά εκεί.
Αυτή ήταν και η σταγόνα που ξεχείλισε το ποτήρι…. Μετά από άπειρες ώρες ταλαιπωρίας και εκνευρισμού, σήκωσα απλά τα χέρια ψηλά…
Keep. Away.
Με παιχνίδια σαν το Song of Horror, έρχεσαι σε πολύ δύσκολη θέση σαν reviewer. Βλέπεις ότι έχει γίνει μια σοβαρή προσπάθεια ετών για να στηθεί ένα αξιόλογο και πάνω απ’ όλα πραγματικά τρομακτικό survival horror game και ξέρεις ότι στην PC version το παιχνίδι είναι λειτουργικό.
Τα παραπάνω όμως, δεν αναιρούν το γεγονός ότι αυτή τη στιγμή η έκδοση του PS4 είναι κυριολεκτικά unplayable και τα game breaking bugs που αντιμετώπισα δεν μου επέτρεψαν να προχωρήσω πέρα από το δεύτερο chapter του παιχνιδιού, κάνοντας το όλο πράγμα να κερδίζει επάξια τον τίτλο tης χειρότερης gaming εμπειρίας που είχα τα τελευταία πολλά χρόνια.
Γιώργος Παύλου
17/09/2021