- ΕΙΔΟΣ : Action / RPG
- REVIEWED ON : PS3, XBOX360
Διαθέσιμο για: PS3, XBOX360, PC
Θα χάσετε. Ξανά και ξανά και ξανά… Θα δείτε την φράση “You Died” τόσες πολλές φορές που υπάρχει κίνδυνος να κάνει Burn-in στον αμφιβληστροειδή σας… Kαι παρόλα αυτά θα γυρνάτε για να ξαναπαίξετε!
Κυρίες και κύριοι, καλωσορίσατε στον σκληρό, αδυσώπητο κόσμο του Dark Souls!
The Cradle of Legends…
Το πιο “αδικημένο” και απο πολλές αποψείς πιο εντυπωσιακό στοιχείο του Dark Souls είναι το Lore του παινχιδιού…
Η ιστορία διαδραματίζεται στο μυθικό Lordran, με το κάποτε ευήμερο Βασίλειο, είναι πλέον στα όρια της καταστροφής, αφού μαστίζεται από το φαινόμενο των Undeads: Aνθρωποι που φέρουν το Darksign και πλέον δεν μπορούν να πεθάνουν…
Σε αυτή την κατασταση ημι-ζωης, κινδυνεύουν να γίνουν Hallow και να παραφρονήσουν, αποτελώντας απειλή για τους ζωντανούς. Για αυτό τον λόγο, έχει δημιουργηθεί ένα κτίσμα στον Βορρά με το όνομα Undead Asylum στο οποίο φυλακίζονται οι Undead, μεχρί να ξεχαστούν… Και αυτή φαίνεται να είναι η μοίρα και του δικού σας χαρακτήρα.
Κάπου εδω ξεκίνα και η δική σας περιπέτεια: Με την βοήθεια ενός μυστηριώδη ιππότη, καταφέρνετε να βγείτε από το κελί σας και σύντομα θα βρεθείτε ελεύθερος στο βασίλειο του Lordran, όπου μαθαίνετε ότι υπάρχει ένας τρόπος να ανατρέψετε την κατάρα του Darksign…
Αυτά είναι όσα μαθαίνετε από την εισαγωγή και απο τα πρωτα λεπτα gameplay του παιχνιδιού. Και η αλήθεια είναι ότι αποτελούν και τα περισσότερα που θα μάθατε με τόσο άμεσο τρόπο για τον κόσμο του Dark Souls.
Tο παιχνίδι θα σας δίνει ελάχιστες πληροφορίες σχετικά με την υπόθεση και τα περισσότερα πράγματα που θα μάθετε θα είναι από τις περιγραφές των αντικειμένων που βρίσκετε. Ακόμα όμως και αυτό, απαιτεί αρκετή “επαγωγική” σκεψη από την πλευρά σας για να “συνδέσετε” το κάθε ψήγμα πληροφορίας.
Όταν όμως θα αρχίσετε να βάζετε τα πράγματα σε μια σειρά, θα διαπιστώσετε οτι απο πίσω κρύβεται ένα εκληκτικό lore… Μια μνημειώδης ιστορία, το νήμα της οποίας ξεκινά απο τη “δημιουργία” του ίδιου του κόσμου. Έναν κόσμο που σβήνει και αργοπεθαίνει, με τον χαρακτήρα σας να παίζει καθοριστικό ρόλο στο αν θα σωθεί ή όχι…
Hold the Flame…
Το Dark Souls είναι το “πνευματικό τέκνο” του υπέροχου Demon’s Souls, που ήρθε το 2009, προσφέροντας μια τρομερά δύσκολη αλλά απίστευτα σαγηνευτική action-rpg εμπειρία. Τα δυο αυτά παιχνίδια μοιράζονται πάρα (μα πάρα) πολλά στοιχειά: Menus, inventory, μηχανισμοί μάχης και πολλά αλλά, έχουν μεταφερθεί σχεδόν αυτούσια από το Demon’s Souls στο Dark Souls.
Αυτό σημαίνει ότι σας περιμένει ένα αμείλικτο action/rpg στο οποίο θα χάσετε αμέτρητες φορές. Στο Dark Souls ακόμα και οι πιο αδύναμοι εχθροί, είναι πραγματική απειλή. Θα πρέπει πάντα να κινήστε με τρομερή προσοχή, να υπολογίζετε κάθε σας ενέργεια και να γνωρίζετε πολύ καλά τον κάθε σας εχθρό και τις κινήσεις του πριν αποφασίσετε να επιτεθείτε.
Choose your Path…
Φυσικά, στην αρχή του παιχνιδιού θα κληθείτε να επιλέξετε το class του χαρακτήρα σας: Warrior, Knight, Sorcerer, Pyromancer και Cleric είναι μόνο μερικά απο τα classes που μπορείτε να επιλέξετε για τον χαρακτήρα σας, αλλά θα διαπιστώσετε οτι η επιλογή αυτή δεν έχει τόσο δεσμευτικό χαρακτήρα.
“Αν επιλέξετε sorcerer, δεν σας εμποδίζει κάνεις και τίποτα να τον κάνετε μπουλντόζα”…
Ναι, η κάθε κλάση έχει τελείως διαφορετικά χαρακτηριστικά και κυρίως τελείως διαφορετικό εξοπλισμό, κάτι που στη αρχή της περιπέτειας σας θα παίξει σημαντικό ρολό. Από εκεί και περά όμως, δεν έχετε κανένα περιορισμό ούτε στα αντικείμενα που μπορείτε να χρησιμοποιήσετε ούτε στην κατεύθυνση που θα δώσετε στην συνεχεία στον χαρακτήρα σας.
Έτσι, αν επιλέξετε sorcerer, δεν σας εμποδίζει κάνεις να τον κάνετε “μπουλντόζα” ανεβάζοντας το strength στα ύψη, εξοπλίζοντας τον με ένα heavy armor, ένα “χαριτωμένο” two handed σπαθί και δήμιουργόντας έναν μάγο που μπροστά του ο Conan ο Βάρβαρος θα μοιάζει με πεκινουά.
Through the Hell of repetition…
Το Dark Souls βασίζεται σε μια απλή αρχή: την μάθηση μέσω της επανάληψης. Το γεγονός ότι χάνετε τόσο εύκολα, είναι βασικός μηχανισμός του παιχνιδιού ο οποίος θέλει τον παίκτη αφού χάσει, να ξαναπροσπαθήσει εκμεταλλευόμενος το τι έμαθε την τελευταία φορά. Και θα πρέπει να λαμβάνετε υπόψιν τις ιδιαιτερότητες τόσο των έχθρων που αντιμετωπίζεται όσο και του χώρου στον οποίο βρίσκεστε.
Μπαίνοντας στο κόσμο του παιχνιδιού θα μάθετε ένα βασικό πράγμα (περά από το να χάνετε…). Κάθε εχθρός που σκοτώνεται σας δίνει ψυχές, οι οποίες παίζουν κεντρικό “ρολό” στο Dark Souls.
Για να κάνετε level up, να αγοράσετε αντικείμενα και spells, να δημιουργήσετε/επισκευάσετε όπλα. Tα πάντα απαιτούν ψυχές αφού αποτελούν ταυτόχρονα το “νόμισμα” αλλά και τα ΧΡ του παιχνιδιού. Και για να αποκτήσετε κάποια απο τα πιο εξωτικά όπλα, απαιτούνται οι μοναδικές ψυχές των αρχηγών του παιχνιδιού.
Και είναι σίγουρο οτι πολλοί απο εσάς θα χαμογελάτε χαιρέκακα με τη λέξη “grind” στο μυαλό σας… Δυστυχώς τα πράγματα δεν είναι τόσο απλά. Όταν χάνετε ο χαρακτήρας επιστρέφει στο τελευταίο check point του παιχνιδιού, με τις ψυχές που είχατε μαζέψει να σας περιμένουν στο σημείο του “θάνάτου” σας και με όλους τους εχθρούς να έχουν κάνει respawn…
Και αν χάσετε πριν φτάσετε στις ψυχές σας, το προηγούμενο σημείο χάνετε για πάντα, με το risκ-reward system να κάνει το gameplay απίστευτα εθιστικό!
Against the Odds
Φυσικά, τα πράγματα παίρνουν άλλη διάσταση στις μάχες με τους αρχηγούς… Αν ο μέσος εχθρός, που έχει μέγεθος ανθρώπου, μπορεί να σας σκοτώσει στην πρώτη στιγμή απροσεξίας, φανταστείτε τι μπορεί να κάνει ο μέσος αρχηγός που έχει μέγεθος πολυκατοικίας.
Αυτές είναι και οι μάχες στις οποίες οι ικανότητες σας, τα αντανακλαστικά σας, η ψυχραιμία σας και η παρατηρητικότητα σας θα δοκιμαστούν όσο ποτέ άλλοτε. Και η ικανοποίηση που θα πάρετε νικώντας ένα εχθρό ο οποίος σας έχει σκοτώσει καμιά πενηνταριά φορές είναι α-νε-πα-να-λη-πτα!
Ο γύρος του κόσμου…
Το εντυπωσιακότερο στοιχείο του Dark Souls, είναι ότι ο κόσμος του παιχνιδιού είναι είναι ενιαίος και αδιάσπαστος. Ξεχάστε τους μεμονωμένους κόσμους του Demon’s Souls οι οποίοι έχουν ξεκάθαρη αρχή και τέλος. Στο Dark Souls σας περίμενει ένα απο τα πιο εντυπωσιακά και περίτεχνα world designs που στον κόσμο του gaming.
Οι περιοχές του παιχνιδιού, συνδέονται μεταξύ τους πολλαπλούς τρόπους και δεν θα είναι λίγες οι φορές που θα εκπλαγείτε με κάποιο shortcut που θα ανακαλύψετε. Κυριολοκετικά θα μπορούσατε να περιπλανηθείτε ελευθέρα σε ολόκληρο σχεδόν τον τεράστιο αυτόν κόσμο με το που θα ξεκινήσετε ένα παιχνίδι χωρίς ούτε ένα loading screen!
Μέσω της περιπετείας σας, θα βρεθείτε σε πόλεις-κάστρα, σε σκοτεινά δάση, σε αρχαίες κατακόμβες, σε μυστηριώδη σπήλαια… Με όλα αυτά να είναι γεμάτα μυστικά: Όπλα, πανοπλίες, spells… Ακόμα και ολόκληρες optional περιοχές του παιχνιδιού σας περιμένουν να τις ανακαλύψετε.
Δεν λείπουν και οι συναντήσεις με (ελάχιστους) NPCs του παιχνιδιού. Πληροφοριοδότες, άτομα πρόθυμα να σας μάθουν Spells, έμποροι αντικειμένων, Blacksmiths, πιθανοί σύμμαχοι αλλά και μέλη διαφόρων αδελφοτήτων που θα σας καλέσουν να τους ακολουθήσετε, αλλάζοντας η καθεμία με τον τρόπο σημαντικές παραμέτρους του online (και όχι μόνο) κομματιού του παιχνιδιού.
Never Alone!
Φυσικά, για ακόμα μια φορά μπορείτε να καλέσετε εσείς κάποιον ή να καλέσουν εσάς στο παιχνίδι ενός αλλού παίκτη. Επί της ουσίας δεν ξέρετε ποιον καλείτε και σε συνδυασμό με την έλλειψη κάποιου είδους chat, υπάρχει ένα πέπλο μυστήριου για τον “σύντροφο” σας που ταιριάζει απόλυτα στο κλίμα του παιχνιδιού.
Βέβαια, εάν είστε από αυτούς που πιστεύεται ότι χαρακτήρες σαν το Darth Vader αποτελούν υγείες πρότυπο, θα χαρείτε ιδιαίτερα μαθαίνοντας ότι μπορείτε να εισβάλετε στον κόσμο άλλων παικτών ως εχθρός (λες και το παιχνίδι δεν έχει αρκετούς). Αυτές οι PvP μάχες έχουν μια εκπληκτική ένταση και θα σας κάνουν να νοιώσετε ότι παίζετε κάποιον medieval knight emulator!
Into the Dark we go…
Όμως, παρά τις όποιες σημαντικές εξελίξεις που έφερε το Dark Souls στην “φόρμουλα” του Demon’s Souls, υπάρχουν και ορισμένες αλλάγες πάνω στο game design που δεν λειτουργούν αρμονικά.
Δύο από τα πολύ σημαντικά προβλήματα του Dark Souls που σχετίζονται άμεσα με το στήσιμο του τεράστιου ενιαίου κόσμου. Το σημαντικότερο είναι ότι, δεν έχει κάποια περιοχή που να λειτούργει σαν lobby, όπως το Nexus στο Demon’s Souls, όπου συγκεντρώνονται οι NPCs που συναντάτε στο παιχνίδι. Οι περισσότεροι απο αυτούς παραμένουν στις τοποθεσίες που τους έχετε συναντήσει.
Βάλτε στην εξίσωση το γεγονός ότι η δυνατότητα του fast travel έρχεται σχετικά αργά μέσα στο παιχνίδι, σε συσνδιαμο με οτι αρκετές περιοχές “απαιτούν” να έχετε συγκεκριμένα αντικείμενα μαζί σας για να έχετε μια ελπίδα επιβίωσης και καταλαβαίνετε ότι πολλές φορές θα χρειαστεί να κάνετε πολλά και κουραστικά εμπρός-πίσω για να βρείτε κάποιον απο τους NPC που χρειάζεστε.
Aυτό που με κούρασε περισσότερο όμως στο Dark Souls, είναι το crafting system του παιχνιδιού. Στο Demon’s Souls κάθε αρχηγός σου έδινε μια μοναδική ψυχή με την όποια μπορούσες να αποκτήσεις ένα πολύ ισχυρό όπλο ή ξόρκι. Με αυτόν τον τρόπο, ένοιωθες οτι το παιχνίδι πραγματικά σε αντάμοιβε μετά απο μια δύσκολη μάχη.
Στο Dark Souls το όλο σύστημα έχει γίνει απίστευτα περίπλοκο. Με πολλά διαφορετικά upgrade paths για το κάθε όπλο, απαιτείται να ολοκληρώσεις πλήρως ένα upgrade branch ώστε να μπορέσεις να κάνεις χρήση κάποιου Boss Soul. Πέρα απο δύσχρηστο, περιορίζει σημαντικά και τις διαθέσιμες επιλογές οφού τα upgrade items είναι πραγματικά περιορισμένα.
ΓΡΑΦΙΚΑ/ΗΧΟΣ
Το Dark Souls στο τομέα τον γραφικών καταφέρνει να εντυπωσιάσει χωρίς όμως να λείπουν κάποια προβλήματα.
Η From Software έκανε ένα πολύ όμορφο κόσμο. Θα δείτε ονειρικές τοποθεσίες και συνταρακτικούς εχθρούς, ενώ πολλές φορές θα σταθείτε να θαυμάσετε το τοπίο γύρω σας, αναγνωρίζοντας μακρινά μέρη στα όποια ήσασταν εκεί πριν ώρες παιχνιδιού.
Μεγάλες λίμνες με πολύ όμορφους shaders, εσωτερικοί χώροι με πλούσια αρχιτεκτονική, πυκνά δάση… Τα πάντα έχουν πανέμορφες και εντυπωσιακές λεπτομέρειες. Τα μοντέλα των χαρακτήρων είναι πραγματικά εντυπωσιακά με τις πανοπλίες τους να έχουν εξαιρετικές αντανακλάσεις και με τις φωτοσκιάσεις δημιουργούν μια επιβλητική ατμόσφαιρα.
“Θα δείτε εντυπωσιακά μέρη και τεραστίους εχθρούς, ενώ πολλές φορές θα σταθείτε να θαυμάσετε το τοπίο γύρω σας”
Βεβαία για να γίνουν όλα αυτά με μονό 512MB συνολικής RAM έχουν γίνει ορισμένες θυσίες… Και η σημαντίκοτερη είνα η ανάλυση, η οποία είναι σχετικά χαμηλή (1024×720), κάτι που γίνεται ιδιαίτερα εμφανές στους εξωτερικούς χώρους.
Ακόμα όμως και αυτό δεν είναι αρκετό για να αποφύγουμε τις στιγμές (π.χ. ορισμένα Boss Fights) ή που το παιχνίδι πηγαίνει frame-frame! Εκεί είναι και τρομερά προβληματικό για το gameplay… Υπάρχουν στιγμές που δεν καταλαβαίνεις τι γίνεται επί της οθόνης και το μονό που βγάζει νόημα είναι το “You Died” στο τέλος. Δεν κάνει το παιχνίδι unplayble (εκεί που θα χάνατε 180 φορές θα χάσετε 200) αλλά μπορεί να γίνει εκνευριστικό.
Listen and Despair…
Ο ήχος του παιχνιδιού είναι από κάθε άποψη εξαιρετικός! Πολύ γρήγορα θα διαπιστώσετε ότι πολύ λίγα σημεία του παιχνιδιού έχουν μουσική, αλλά όπου αυτή υπάρχει είναι πραγματικά απερίγραπτη! Ειδικά στα Boss Fights, είναι πραγματικά μοναδική με τα κομμάτια να “ακροβατούν” μεταξύ εφιαλτικού και παραμυθένιου συμβάλλοντας καθοριστικά στην “ατμόσφαιρα” του παιχνιδιού.
Τα ηχητικά εφέ είναι απλά τέλεια, με πεντακάθαρους ambient ήχους και με τις κλαγγές των οπλών να αντηχούν απίστευτα ρεαλιστικές, ενώ ακόμα και θόρυβος που θα προκαλείτε απλά τρέχοντας επηρεάζεται από το τι πανοπλία θα φοράτε. Ταυτόχρονα όμως, δεν θα είναι λίγες οι στιγμές που θα καταλάβετε ότι σας επειτίθεται πισώπλατα κάποιος από τον ήχο που κάνει αυτός πλησιάζοντας σας.
“Το Dark Souls στο τομέα τον γραφικών καταφέρνει ταυτόχρονα να εντυπωσιάσει αλλά και να προβληματίσει…”
Τέλος, το voice acting αν και ελάχιστο ακόλουθει το ίδιο “μονοπάτι” με το Demon’s Souls. Οι NPCs έχουν ένα ξεψυχισμένο, εντελώς άτονο τρόπο ομιλίας κάτι το οποίο στην αρχή μπορεί να σας κακοφανεί…
Μετά τις πρώτες 300-350 φορές που θα χάσετε και θα αρχίσετε να μπαίνετε στο “κλίμα” θα καταλάβετε ότι ο τρόπος που μιλάνε είναι αυτός ακριβώς κάποιου που έχει παραιτηθεί από την ζωή, που είναι εγκλωβισμένος σε έναν ατέρμων βρόγχο και απλά ξέρει ότι, ότι και να κάνει δεν μπορεί να ξεφύγει…
Συμπεράσματα
Θα χάσετε αμέτρητες φορές κατά την διάρκεια του παιχνιδιού και παρόλα αυτά θα ζήσετε μια τρομερή εμπειρία. Το Dark Souls είναι πανέμορφο, τεράστιο, μυστηριώδες, εθιστικό και απάνθρωπα σκληρό με τον παίκτη αλλά ποτέ άδικο (εκτος απο τις στιγμες που το frame rate γονατίζει)! Προσεγγίστε το με σεβασμό και πραγματικά θα σας ανταμείψει!
Γιώργος Παύλου
Ιούνιος 2015