_________________________________________________________________________________________
ΕΙΔΟΣ : Action RPG
ΔΙΑΘΕΣΙΜΟ ΓΙΑ : PS4
REVIEWER : Βαρσαμάς Νικόλαος
REVIEWED ON : PS4
___________________________________________________________________________________________
Αρκετά χρόνια πριν, και συγκεκριμένα στις 5 Φεβρουαρίου του 2009, κυκλοφόρησε ένας τίτλος, αρχικά στην Ιαπωνία και μετέπειτα στον υπόλοιπο κόσμο, που έμελλε να ταράξει τα νερά του Gaming της εποχής. Αυτός ο τίτλος ήταν το Demon souls, δια χειρός του Hidetaka Miyazaki και μίας ομάδας μελών της FROM SOFTWARE.
Το παιχνίδι αρχικά πέρασε απαρατήρητο αφού ούτε η ίδια η Sony καταλάβαινε τι ακριβώς είχε στα χέρια της, γεγονός που φαινόταν από το ελάχιστο promotion του τίτλου. Αυτό που ακολούθησε ήταν το παιχνίδι να εκθειαστεί από την πλειοψηφία των κριτών κατακτώντας μπόλικα βραβεία στην πορεία και αποκτώντας φανατικό κοινό. Μετά από αυτή την ανέλπιστη επιτυχία ξεκίνησαν οι πυρετώδεις διαδικασίες για τον πνευματικό διάδοχο του παιχνιδιού.
Έτσι γεννήθηκε η σειρά Dark Souls, την οποία απολαύσαμε στις κονσόλες προηγούμενης γενιάς. Τώρα, με το Bloodborne, ο Miyazaki μας προκαλεί να τα αφήσουμε όλα στην άκρη για ακόμα μία φορά , και να ξεχυθούμε στην αδυσώπητη πόλη Yharnam. Διαβάστε παρακάτω λοιπόν για το τι μας επιφυλάσσει το νέο αυτό ταξίδι. Το κυνήγι μόλις ξεκίνησε!
ΥΠΟΘΕΣΗ
Η ιστορία μας διαδραματίζεται στο Yharnam, μια γοτθικού τύπου ξεχασμένη και “ξεχαρβαλωμένη” πόλη, γνωστή για τις τρομερές προόδους όσων αφορά την ιατρική χρησιμοποιώντας αίμα ως βασικό εργαλείο. Με τα χρόνια, πολλοί ταξιδιώτες έφταναν στην πόλη αναζητώντας θεραπεία για ότι τους ταλαιπωρούσε.
Ο χαρακτήρας μας λοιπόν, φτάνει στην πόλη με την ελπίδα να προμηθευτεί αυτή την θαυματουργή θεραπεία για τον εαυτό του, αφού έχει προσβληθεί από μία ανίατη ασθένεια. Αυτό που ανακαλύπτει όμως δεν θα το φανταζόταν ούτε στους χειρότερους εφιάλτες του, αφού διαπιστώνει ότι ολόκληρη η πόλη έχει μολυνθεί απο μία πανδημία η οποία μετατρέπει τους κατοίκους σε άμυαλα, αιμοσταγή τέρατα!
Η νύχτα του κυνηγιού ξεκίνησε, και είναι στα χέρια μας πλέον να εξερευνήσουμε κάθε σκοτεινό σοκάκι και εγκαταλελειμμένη γωνιά του Yharnam, εξολοθρεύοντας τους τρελαμένους κατοίκους και τα απεχθή τέρατα που θα σταθούν στον δρόμο μας, με σκοπό να φτάσουμε στην πηγή της πανδημίας και να ξεφύγουμε από τον εφιάλτη. Καμία πίεση λοιπόν, έτσι;
“Ο χαρακτήρας μας λοιπόν, φτάνει στην πόλη με την ελπίδα να προμηθευτεί αυτή την θαυματουργή θεραπεία για τον εαυτό του”
Μετά την ομολογουμένως ανατριχιαστική εισαγωγή, ο παίχτης φτάνει στο hunter’s dream, το οποίο έχει τον ρόλο ασύλου και εργαστηρίου, οπού συναντά δύο χαρακτήρες που θα τον βοηθήσουν στα πρώτα βήματα του και θα του δώσουν τις πρώτες πολύτιμες πληροφορίες για το τι πραγματικά συνέβη στην πόλη. Από εκεί και έπειτα, είναι στο χέρι μας για το πόσο θα εντρυφήσουμε στην ιστορία ώστε να ξετυλίξουμε το μυστήριο.
Πιστό στη σειρά Souls, έτσι και εδώ αν δεν κοπιάσεις δεν θα μάθεις, αφού δεν υπάρχουν cutscenes που επεξηγούν τα γεγονότα σε αντίθεση με άλλους τίτλους που αναλαμβάνουν με πολυάριθμους τρόπους να μας κρατούν ενήμερους για το τι συμβαίνει.
Αντίθετα το lore και η ιστορία του κόσμου αυτού βρίσκεται στις περιγραφές των αντικειμένων που βρίσκει ο παίχτης διάσπαρτα καθώς προχωράει από περιοχή σε περιοχή καθώς και στους διαλόγους των μυστικοπαθών χαρακτήρων που συναντάμε.
Είναι στο χέρι του παίχτη λοιπόν, αν πραγματικά ενδιαφέρεται να μάθει κάτι παραπάνω, να ενώσει τα κομμάτια του πάζλ με αυτές τις πληροφορίες και να εμπλουτίσει έτσι την δικιά του εμπειρία κατά την διάρκεια αυτού του συναρπαστικού ταξιδιού στο Yharnam.
Υπάρχουν πάμπολλες αναλύσεις στο διαδίκτυο για το lore και στον ρόλο που είχαν οι διάφοροι NPCs στην μοίρα της πόλης, και αυτό κατά την άποψή μου κάνει τον τίτλο ακόμα πιο γοητευτικό, δίνοντας την δυνατότητα σε κάθε έναν απο εμάς να ερμηνεύσουμε τα γεγονότα με τον δικό μας τρόπο και να πλάσουμε την δική μας ιστορία.
GAMEPLAY/ΧΕΙΡΙΣΜΟΣ
Για τους μη μυημένους με την σειρά Souls, πρέπει να αναφέρω πως πρόκειται για παιχνίδια δράσης τρίτου προσώπου με RPG στοιχεία, γνωστά και αγαπητά, θα τολμούσα να πω, για την αδυσώπητη δυσκολία τους.
Το Bloodborne πιστό στο πνεύμα αυτό, έχει όλα αυτά τα στοιχεία που λατρεύουν οι φίλοι των προηγούμενων τίτλων αλλά με κάποιες ενδιαφέρουσες προσθήκες. Προτού μπω σε λεπτομέρειες σχετικά με το Gameplay, θα ήθελα να ξεκινήσω με την λειτουργία δημιουργίας χαρακτήρα.
Character creation
Μετά την εισαγωγή, ο παίχτης θα βρεθεί μπροστά στην οθόνη δημιουργίας χαρακτήρα όπου μπορεί να ρυθμίσει την εμφάνιση του αλλά και να επιλέξει την κλάση του. Oι κλάσεις στο Bloodborne επηρεάζουν μόνο την αρχική μοιρασιά των stats και τίποτε άλλο, αφού ξεκινάμε πάντα με το ίδιο gear και στην συνέχεια επιλέγουμε τα όπλα μας (στα Souls παιχνίδια η κάθε κλάση εκτός από διαφορετικά stats, ξεκινούσε πάντα με διαφορετικό armor και weapon).
“Πιστό στη σειρά Souls, έτσι και εδώ αν δεν κοπιάσεις δεν θα μάθεις…”
Όσων αφορά το customization του χαρακτήρα εκεί τα πράγματα είναι πολύ πιο ευέλικτα. Μπορούμε προφανώς να επιλέξουμε ανάμεσα σε αντρικό και γυναικείο φύλο, να προσθέσουμε τατουάζ, να αλλάξουμε σωματότυπο, να τον γεμίσουμε ουλές, αλλά και να του αλλάξουμε χρώμα μαλλιών και δέρματος.
Μεγάλη έμφαση έχει δοθεί στην παραμετροποίηση των χαρακτηριστικών του προσώπου, με το σύστημα να είναι πιο βαθύ απ’όσο φαίνεται με πρώτη ματιά. Μπορείτε πραγματικά αν ασχοληθείτε να φτιάξετε έναν μοναδικό χαρακτήρα. Μόλις καταλήξετε στις τελικές επιλογές είστε έτοιμοι να ξεκινήσετε.
Weapons-Hub
Μόλις οι συγκυρίες σας φέρουν στο hunter’s dream, το οποίο λειτουργεί ως hub και χώρος αναβάθμισης όπλων, θα κληθείτε να επιλέξετε το πρώτο σας trick weapon και ένα firearm. Τα trick weapons είναι μια νέα προσθήκη όπου το όπλο σας με το πάτημα ενός κουμπιού αλλάζει μορφή και move set. Είναι ένα πολύ χρήσιμο εργαλείο που θα σας βοηθήσει να προσαρμοστείτε σε καταστάσεις στην στιγμή.
Συνολικά υπάρχουν 16 trick weapons, 11 firearms και 9 spells στο παιχνίδι (χωρίς να μετράω τα 19 επιπλέον που προστέθηκαν με το expansion “The old Hunters”), οπότε έχετε μπόλικες επιλογές για να πειραματιστείτε. Στο hunter’s dream υπάρχουν επίσης οι messengers, μικρά πλασματάκια που λειτουργούν ως merchants, και η Doll, μία ‘ζωντανή’ κούκλα όπως μαρτυράει το όνομα της, που σας βοηθάει να ανεβείτε επίπεδο και αναπτύσσει φιλική σχέση με τον χαρακτήρα σας κατά τη διάρκεια του παιχνιδιού.
Τέλος, από το hunter’s dream μπορείτε να τηλεμεταφερθείτε σε όλες τις υπόλοιπες περιοχές του κόσμου, αφού τις ξεκλειδώσετε βέβαια, αγγίζοντας τα αντίστοιχα lanterns, τα οποία λειτουργούν επίσης ως checkpoints (σαν τα bonfires του Dark Souls ένα πράγμα).
Let’s Start!
Μόλις εξοπλιστούμε μέχρι τα δόντια, είμαστε έτοιμοι να εξορμήσουμε στο Yharnam όπου κάθε κάτοικος και φρικιό θέλει το κεφάλι μας. Αυτό που θα παρατηρήσετε από τις πρώτες στιγμές, είναι το πόσο γρήγορο είναι το σύστημα μάχης. Δεν υπάρχουν πλέον ασπίδες για να κρυβόμαστε αξιόπιστα πίσω τους, οπότε ο χαρακτήρας μας είναι πιο ευέλικτος και ρευστός στις κινήσεις του για να ανταπεξέλθει.
Μην γελιέστε όμως γιατί και οι εχθροί είναι το ίδιο γρήγοροι και ανελέητοι με εσάς, με μερικούς από αυτούς να καλύπτουν αποστάσεις σε δευτερόλεπτα και να επιτίθενται ασταμάτητα, κάνοντας την υποχώρηση και συγχρόνως την επιβίωση πολύ δύσκολη.
Tα πράγματα γίνονται ακόμα πιο χαοτικά και συγχρόνως συναρπαστικά, αφού οι περισσότεροι από τους αντιπάλους σας εμφανίζονται σε ομάδες, οπότε πρέπει να είστε συνεχώς σε εγρήγορση.
Αρωγός στην προσπάθεια σας αυτή, είναι κάποιες νέες προσθήκες στο σύστημα μάχης και πιο συγκεκριμένα τα visceral attacks και το regain system. Τα visceral attacks αποτελούν μια κάπως διαφορετική προσέγγιση των backstabs του Dark Souls. Χρησιμοποιώντας το firearm λίγο πριν μας χτυπήσει η επίθεση ενός εχθρού τον καθιστούμε ευάλωτο σε μια τέτοια επίθεση, προκαλώντας του τρομερή ζημιά στην πορεία. Επίσης, μπορούμε να εκτελέσουμε την κίνηση αυτή αν καταφέρουμε να τον τραυματίσουμε με μία charged attack ενώ η πλάτη του είναι γυρισμένη.
Όσον αφορά το regain system, αυτό αποτελεί έναν τρόπο να ανακτήσουμε ένα μέρος του life μας μετά από κάποιον τραυματισμό. Αυτό απαιτεί βέβαια, να αντεπιτεθούμε στον εχθρό που μας τραυμάτισε σχεδόν άμεσα, είτε με απλά χτυπήματα είτε με ένα visceral, πληρώνοντας τον με το ίδιο νόμισμα, αν και τέτοιες μανούβρες απαιτούν αρκετή εξοικείωση με το σύστημα μάχης.
Ουσιαστικά το bloodborne θέλει να ενισχύσει τις πιο επιθετικές προσεγγίσεις, επιβραβεύοντας τους τολμηρότερους και να σας αναγκάσει με κάποιο τρόπο να βελτιώσετε τις ικανότητες σας.
Με την ήττα κάθε αντιπάλου και boss, κερδίζετε blood echoes τα οποία αποτελούν το ‘νόμισμα’ του παιχνιδιού. Αυτά τα χρησιμοποιείτε για να αγοράσετε αντικείμενα, να αναβαθμίσετε όπλα και να ανεβείτε επίπεδο. Όσο προχωράτε επίπεδα, τόσο αυξάνεται και ο αριθμός των echoes που χρειάζεστε για το επόμενο, οπότε πρέπει να είστε προσεκτικοί με το πώς τα χρησιμοποιείτε.
Καλό θα ήταν επίσης να μην κουβαλάτε πολλά από αυτά στις πιο επικίνδυνες περιοχές του παιχνιδιού, εκτός και αν εμπιστεύεστε τις ικανότητες σας, γιατί αν πεθάνετε θα τα χάσετε και θα πρέπει να τα ανακτήσετε πράγμα που μερικές φορές είναι δυσκολότερο απ όσο ακούγεται. Ακόμα, μπορείτε να ενισχύσετε περαιτέρω τον χαρακτήρα σας με διάφορα runes και gems για το όπλο σας, που θα βρίσκετε σταδιακά όσο προχωράτε.
“Δεν υπάρχουν πλέον ασπίδες για να κρυβόμαστε αξιόπιστα πίσω τους, οπότε ο χαρακτήρας μας είναι πιο ευέλικτος”
Σε αυτό το σημείο θα ήθελα να αναφερθώ στο lock on σύστημα του παιχνιδιού, το οποίο έχει υποστεί σαφείς βελτιώσεις σε σχέση με τους παλαιότερους τίτλους, ακολουθώντας την δράση πολύ πιο αξιόπιστα. Επίσης, με το lock on δίνεται η δυνατότητα στον παίκτη να εφαρμόζει side steps , τα οποία είναι γρηγορότερες και πιο ελεγχόμενες αποφυγές που μας επιτρέπουν να περνάμε στην αντεπίθεση πολύ πιο άμεσα. Ένα πολύ χρήσιμο εργαλείο αντιμετώπισης των πολυάριθμων bosses, αφού μας επιτρέπει να τα κρατάμε στο στόχαστρο όσο γρήγορα κι άν κινούνται, αλλά και αποφεύγουμε τις επιθέσεις τους.
Τέλος, με ένα κούνημα του αριστερού μοχλού μπορούμε να στοχεύσουμε διαφορετικά μέρη της ανατομίας τους όπου ίσως έχουν αδυναμία, προκαλώντας ακόμα περισσότερη ζημιά.
Ο τίτλος διαθέτει και new game plus, το οποίο ξεκινάει άμεσα με το που σκοτωθεί το τελευταίο boss. Ο παίκτης διατηρεί όλο τον εξοπλισμό του και τα επίπεδα εμπειρίας του, ενώ οι εχθροί δυσκολεύουν αισθητά. Ό, τι πρέπει για όσους αναζητούν περαιτέρω πρόκληση.
Multiplayer
Το Bloodborne περιλαμβάνει και ένα είδος multiplayer το οποίο είναι αρκετά διαφορετικό από την πεπατημένη που ακολουθούν άλλοι τίτλοι. Για παράδειγμα δεν υπάρχει κάποιο lobby όπου μπορείτε να συνδεθείτε για να βρείτε άλλους παίκτες αλλά η αναζήτηση ξεκινάει χρησιμοποιώντας το small resonant bell, σε όποιο σημείο του κόσμου και αν βρίσκεστε.
Αν κάποιος άλλος παίκτης βρίσκεται στην ίδια περιοχή με εσάς και το επίπεδο του είναι κοντά στο δικό σας, μπορεί να συνδεθεί μαζί σας και να σας βοηθήσει με κάποιο δύσκολο κομμάτι ή Boss που έχετε κολλήσει.
Μπορείτε να έχετε μέχρι και 2 co op partners μαζί σας κάθε φορά, επομένως έχετε την δυνατότητα να τερματίσετε το παιχνίδι συνεργατικά με φίλους αν το επιθυμείτε. Πρέπει να είστε προσεκτικοί όμως και να σιγουρευτείτε ότι πραγματικά χρειάζεστε βοήθεια, αφού κρούοντας το small resonant bell μπορεί να πέσετε θύμα invasion από κάποιον εχθρικό παίκτη που επιθυμεί pvp.
Γενικά, όσοι θέλουν να ασχοληθούν με το pvp, το μόνο που χρειάζεται είναι να χρησιμοποιήσετε το sinister bell και είτε θα μεταφερθείτε στον κόσμο κάποιου που έκανε το ίδιο, είτε στο κόσμο κάποιου που αναζητά co-op βοήθεια. Όπως καταλαβαίνετε, αυτό μπορεί να οδηγήσει σε μοναδικές εμπειρίες και καταστάσεις αφού καμία συνάντηση με άλλο παίκτη δεν θα είναι η ίδια, και αυτό είναι που κάνει το multiplayer του Βloodborne τόσο εθιστικό.
“Kαμία συνάντηση με άλλο παίκτη δεν θα είναι η ίδια, και αυτό είναι που κάνει το multiplayer του Βloodborne τόσο εθιστικό.”
Chalice dungeons
Στο τελευταίο feature που θα ήθελα να αναφερθώ είναι τα chalice dungeons, τα οποία αποτελούν αχανής τάφους κάτω από το Yharnam με νέους εχθρούς, bosses και προκλήσεις. Για να έχετε πρόσβαση σε αυτούς τους τάφους χρειάζεστε αρχικά τα chalices, τα οποία αποκτάτε από διάφορα bosses καθώς προχωράτε στο παιχνίδι, κάποια υλικά και έναν αριθμό blood echoes. Μόλις τα δημιουργήσετε, μπορείτε να ξεκινήσετε την εξερεύνηση! Κάθε ένα από αυτά αποτελούνται από επίπεδα, με το μικρότερο από αυτά να έχει 3 και τα μεγαλύτερα να φτάνουν έως τα 5.
Όσο πιο βαθιά κατεβαίνετε στους τάφους, τόσο αυξάνεται και η δυσκολία αλλά και ο αριθμός και η ποιότητα των αντικειμένων που βρίσκετε. Θα μπορούσα να πω ότι τα chalices έχουν το δικό τους story, με πολλά στοιχεία να ενισχύουν και να συμπληρώνουν τα γεγονότα στο βασικό παιχνίδι.
Τέλος, έχουμε την δυνατότητα να δημιουργήσουμε dungeons με τυχαίο layout και bosses με την χρήση των root chalices. Με την χρήση των root chalices μπορούμε επίσης να συνδεθούμε σε αντίστοιχα που έχουν δημιουργήσει άλλοι παίκτες, κρατώντας έτσι την αίσθηση της ανακάλυψης ζωντανή αφού δεν ξέρουμε τι θα συναντήσουμε κάθε φορά στις μυριάδες παραλλαγές των ταφών που έχουν δημιουργηθεί από το community.
Όποιος θέλει πραγματικά να ενδυναμώσει τον χαρακτήρα του, τα root chalices με όλες τις παραμέτρους δυσκολίας ενεργοποιημένες αποτελούν την καλύτερη λύση αφού εκεί βρίσκονται τα δυνατότερα gems για τα όπλα.
ΓΡΑΦΙΚΑ/ΗΧΟΣ
To Βloodborne αποτελεί την πρώτη απόπειρα της from software να μεταπηδήσουν στις κονσόλες νέας γενιάς και απ ότι φαίνεται δεν δίστασαν καθόλου να εκμεταλλευτούν το δυνατότερο hardware που έχουν στην διάθεση τους. Έτσι έχουμε στα χέρια μας ένα παιχνίδι με πολύ όμορφα γραφικά, γεμάτο λεπτομέρειες, στοιχεία που μαζί με τον ήχο συνθέτουν μια πνιγηρή αλλά συνάμα γοητευτική ατμόσφαιρα που απορροφάει τον παίκτη στον κόσμο του από την πρώτη στιγμή!
“Το παιχνίδι έχει σαφής επιρροές από βικτωριανής εποχής horror, αλλά και από ιστορίες του H. P Lovecraft”
Φοβερό και ευφάνταστο design παρουσιάζουν επίσης οι εχθροί και το bosses, με λεπτομερή textures και animations. Ειδικά κάποια από αυτά θα σας στοιχειώσουν, αφού δεν έχουν τίποτα να ζηλέψουν από αντίστοιχα τέρατα που συναντάμε σε horror τίτλους. Γενικά, το παιχνίδι έχει σαφής επιρροές από βικτωριανής εποχής horror, αλλά και από ιστορίες του H. P Lovecraft, οπότε οι λάτρεις του είδους θα νιώσουν αμέσως σαν το σπίτι τους.
Επίσης, ο κόσμος είναι πολύ έξυπνα διασυνδεδεμένος με πολλές περιοχές να είναι λογικές απολήξεις της μίας από την άλλη. Ακόμα, υπάρχει ένα μοναδικό στυλ αρχιτεκτονικής και αισθητικής το οποίο είναι διάχυτο καθ’όλη την διάρκεια της περιπέτειας, στοιχείο που ενισχύει την αίσθηση ότι ο κόσμος αποτελεί ένα άρρηκτα δομημένο κομμάτι.
Για όσους αρέσκονται σε πιο τεχνικές αναλύσεις, ο τίτλος χρησιμοποιεί την havoc, ένα από τα πιο διαδεδομένα εργαλεία στην βιομηχανία, ιδιαίτερα γνωστή για τη δημιουργία λεπτομερών physics στα υφάσματα και στις σκηνές καταστροφής. Επίσης κάνει χρήση της Yebis 2, εργαλείο με εντυπωσιακές δυνατότητες όσων αφορά το depth of field, camera και lighting effects.
Τέλος, θα ήθελα να αναφερθώ στον ήχο, τον οποίο πολλοί κριτές χαρακτήρισαν αριστουργηματικό. Έχοντας αφιερώσει πάμπολλες ώρες στο παιχνίδι, δεν μπορώ παρά να συμφωνήσω μαζί τους. Στο τομέα αυτό έχει γίνει τρομερή δουλειά με ηχητικά εφέ που ενισχύουν ακόμα περισσότερο τα horror στοιχεία του τίτλου.
Η μουσική είναι πολύ διακριτική και σε πολλά σημεία απουσιάζει παντελώς, με το μόνο που ακούγεται να είναι τα βήματα μας, οι κραυγές, τα σουρσίματα και οι λυγμοί των εχθρών. Όλο αυτό το πακέτο είναι αρκετό για να μας κρατάει σε εγρήγορση και βοηθάει στο να βυθιστούμε ακόμα περισσότερο στην τρομακτική ατμόσφαιρα του Yharnam.
ΕΠΙΛΟΓΟΣ
Κατά την άποψη μου η From Software ξεκίνησε πολύ δυναμικά την νέα γενιά με έναν τίτλο άξιο διάδοχο του Dark Souls, με σαφείς προσπάθειες να διορθωθούν τα κακώς κείμενα των προηγούμενων παιχνιδιών, με πιο στιβαρά controls, βελτιωμένη κάμερα και καλύτερη καθοδήγηση του παίκτη τις πρώτες ώρες τις περιπέτειας.
Το προτείνω ανεπιφύλακτα στους βετεράνους των προηγούμενων τίτλων αλλά και στους νεοφερμένους αφού είναι βέβαιο ότι θα σας προσφέρει πολλές συγκινήσεις και μπόλικες ώρες ψυχαγωγίας. Αποτελεί ένα από τα δυνατότερα χαρτιά αυτή τη στιγμή στην όλο και αυξανόμενη βιβλιοθήκη του PS4.