Συντάκτης: Γιώργος Παύλου, Αντουάν Ντε Λα Κρουά
Όταν ξεκινάς να ασχολείσαι με κάτι ποτέ δεν μπορείς να ξέρεις που ακριβώς θα καταλήξεις… Όταν αποφασίσαμε να κάνουμε το Gamepad ήταν για να έχουμε ένα “χώρο” στον όποιο θα μπορούμε να αναρτούμε reviews για τα videogames που παίζουμε. Σιγά, σιγά το ένα έφερε το άλλο και άρχισαν να προστίθενται πράγματα: Άρθρα, νέα, αναλύσεις, το Fantasy Worlds (για να καλύψουμε και τα “βίτσια” μας γύρω από την λογοτεχνία τρόμου-φαντασίας και τα comic books)… Γιατί τα λέω όλα αυτά, θα αναρωτιέστε τώρα…
Είμαι πολύ περήφανος να σας παρουσιάσω το πρώτο μας Developer Interview το οποίο ελπίζουμε να ανοίξει ένα νέο είδος άρθρων για το Gamepad.gr. Νομίζω ότι δεν θα υπήρχε καλύτερος τρόπος για να ξεκινήσουμε κάτι τέτοιο από το να πάρουμε μια συνέντευξη από το διακεκριμένο ανεξάρτητο studio, Ska-Studios! Οι περισσότεροι θα τους γνωρίσετε από τους τίτλους του XBOX 360 ( The Dishwasher: Dead Samurai κτλ), αλλά, και από το τελευταίο τους, εκπληκτικό παιχνίδι “Salt And Sanctuary” (Διαβάστε το αναλυτικό μας review εδω) το οποίο κυκλοφορεί ήδη για PS4 και PC.
Συζητάμε με την Michelle Juet για την ανάπτυξη του Salt and Sanctuary, τα προβλήματα που αντιμετώπισαν, για τις σχέσεις τους με την ομάδα ανάπτυξης του Bloodborne, για την αναμενόμενη έκδοση του παιχνιδιού για το PS Vita και τις προκλήσεις μιας τέτοιας μεταφοράς, αλλά, και για την προσπάθεια τους να φέρουν το Salt and Sanctuary στο Nintendo Switch και την αντίδραση της Nintendo. Enjoy! (Ευχαριστούμε τη Michelle για την διάθεση των concept art σχεδίων του Salt and Sanctuary τα όποια θα δείτε μέσα στο άρθρο!)
Πρώτα απ’όλα θα ήθελα να σας ευχαριστήσω για αυτή τη συνέντευξη! Μπορείτε να μας δώσετε μια σύντομη παρουσίαση της Ska Studios;
Η Ska Studios αποτελείται από ένα ανδρόγυνο και δυο γάτες! Ο κόσμος μας ξέρει από τον XBOX live Arcade τίτλο “The Dishwasher: Dead Samurai”, της συνεχείας του που έλαβε διθυραμβικές κριτικές “The Dishwasher: Vampire Smile”, το “Charlie Murder” και την επιτυχία του Xbox Indie Games “I MAED A GAM3 W1TH Z0MB1ES 1N IT!!!1″. Η τελευταία μας κυκλοφορία είναι το “Salt and Sanctuary” το οποίο κυκλοφορεί για PS4 και Steam.
Το τελευταίο σας παιχνίδι, το εξαιρετικό “Salt and Sanctuary (το οποίο πήρε 9.5/10 στο review μας), είναι το πρώτο παιχνίδι που έχετε αναπτύξει για PC και την πλατφόρμα του Playstation. Ποια ήταν η εμπειρία της ανάπτυξης για τη Sony και το PS4; Ποιες ήταν οι σημαντικότερες διαφορές σε σχέση με το XBOX το οποίο ήταν η πλατφόρμα των προηγούμενων τίτλων της Ska Studios;
Πραγματικά το απολαύσαμε να δουλεύουμε με τη Sony. Μας έκαναν να αισθανόμαστε ότι μας εκτιμούν και μας προσέφεραν πολύ καλή υποστήριξη. Η μεγαλύτερη διαφορά δεν είχε να κάνει τόσο πολύ με το Platform (σ.σ. αναφέρεται στο κομμάτι των development tools κτλ) όσο με τις διαδικασία έκδοσης του τίτλου. Ο τρόπος που εκδίδαμε τους τίτλους μας με τη Microsoft, το first party publishing, πλέον δεν υφίσταται. Αυτή την φόρα έπρεπε να κάνουμε την έκδοση του τίτλου εμείς οι ίδιοι. Υπήρξαν αρκετές προσκλήσεις στο να κάνουμε τα πάντα μόνοι μας και κάναμε αρκετά λάθη, όπως όταν τα κάναμε θάλασσα με το localization του τίτλου, θέμα για το οποίο κάναμε patching του τίτλου.
Η επιρροή της σειράς Dark Souls είναι πραγματικά εμφανής στο Salt & Sanctuary! Ποια άλλα παιχνίδια σας επηρέασαν κατά τη διάρκεια ανάπτυξης του παιχνιδιού;
Τα Devil May Cry ήταν πάντα μια επιρροή για τα παιχνίδια της Ska Studios. Όσων αφόρα το Salt and Sanctuary, τα Castlevania και τα Dungeons and Dragons είναι οι άλλες μας επιρροές από τον χώρο των παιχνιδιών. Από διαφορετικούς χώρους ψυχαγωγίας, τα βιβλία “A Song of Ice and Fire” αποτέλεσαν τεράστια έμπνευση.
Το Salt and Sanctuary είναι ένα τεράστιο παιχνίδι από άποψη περιεχομένου! Πόσο καιρό σας πήρε να στήσετε το παιχνίδι; Υπάρχει η πιθανότητα να δούμε κάποιο DLC για το Salt And Sanctuary;
Το παιχνίδι χρειάστηκε περίπου τρία χρόνια ανάπτυξης, από το πρωτότυπο έως τη μέρα κυκλοφορίας. Δεν φτιάξαμε το Salt and Sanctuary έχοντας κατά νου την έκδοση DLC οπότε δεν υπάρχει η κατάλληλη δομή στο παιχνίδι ώστε να προσθέτουμε (επιπλέον περιεχόμενο). Αν μπαίναμε στη διαδικασία δημιουργίας επιπλέον περιεχομένου, πιθανότατα θα δημιουργούσαμε ένα νέο παιχνίδι αντί να προσπαθούσαμε να εισάγουμε DLC στην υπάρχουσα μηχανή.
Πόσα προβλήματα και Bugs συναντήσατε κατά τη διάρκεια ανάπτυξης του Salt and Sanctuary; Υπήρξε κάποιο πολύ περίεργο ή αστείο bug που συναντήσατε;
Υπήρξαν 279 bugs τα οποία είχαν καταγράφει από τις διαδικασίες διασφαλίσης ποιότητας, και βρέθηκαν ακόμα περισσότερα τα οποία δεν είχαν καταγραφεί καθόλου. Τα πιο αστεία bugs είναι αυτά που έχουν ανακαλύψει οι speed runners, που τους επιτρέπουν να τελειώνουν το παιχνίδι πολύ γρηγορότερα, και προφανώς δεν θέλουν να τα διορθώσουμε! Τα πιο αστεία από αυτά είναι το “bunny hop” (σ.σ: “το άλμα του λαγού”-χρησιμοποιούν συνέχεια ένα dash που κάνει τον χαρακτήρα να πηδήσει με ταχύτατα μπροστά) και τα bug στις σκάλες (σ.σ: Ο χαρακτήρας «πετάει» προς τα πάνω).
Πέρα από τις εκδόσεις του Salt and Sanctuary για PS4 & Steam, οι οποίες κυκλοφορούν ήδη, βρίσκεται σε ανάπτυξη και η έκδοση για το PS Vita. Γνωρίζουμε ότι η έκδοση του PS Vita αναπτύσσεται από άλλο studio άλλα μπορείτε να μας δώσετε μερικές πληροφορίες για το κομμάτι τη μεταφορά του τίτλου; Ποιες ήταν οι μεγαλύτερες προκλήσεις της έκδοσης για το PS Vita;
Τη μεταφορά του Salt and Sanctuary για το PS Vita την έχει αναλάβει η Sickhead Games, αν και βοηθούμε και εμείς στο κομμάτι της μεταφοράς. Η μεγαλύτερη πρόκληση ήταν να πάρουμε ένα παιχνίδι το οποίο έχει “στηθεί” για τη δύναμη του PS4 και να το μεταφέρουμε στο “μικρό” φορητό σύστημα… Αναγκαστήκαμε να αφαιρέσουμε μερικά visual effects και να δουλέψουμε στους εσωτερικούς μηχανισμούς του παιχνιδιού έτσι ώστε να έχουμε την καλύτερη δυνατή επίδοση. Δίνουμε τον καλύτερο μας εαυτό έτσι ώστε να έχουμε σταθερά 30fps στο PS Vita και τα πράγματα είναι πολύ καλυτέρα σε σχέση με όταν ξεκινήσαμε τη μεταφορά. Έχουμε προγραμματίσει να κυκλοφορήσουμε το Salt and Sanctuary για το PS Vita το πρώτο τετράμηνο του 2017.
Πριν από μερικές ήμερες η Nintendo έκανε την αναλυτική παρουσίαση του νέου της συστήματος, του Switch. Ποιες είναι οι εντυπώσεις σας από το σύστημα; Έχετε σκεφτεί να αναπτύξετε ή να μεταφέρετε τίτλους στο Nintendo Switch;
Ξέρεις, το έχω ήδη προπαραγγείλει άλλα θα δούμε πως είναι το σύστημα. Αν και μας ενδιαφέρει σαν platform μόνο ένας-δυο τίτλοι από αυτούς που ανακοινώθηκαν πραγματικά μας ενθουσίασαν… Σχετικά το άλλο ερώτημα, έχουμε ήδη προσπαθήσει να έρθουμε σε επαφή με την Nintendo για την μεταφορά τίτλων, άλλα, δεν υπάρχει κάποια ανταπόκριση… Έχουμε ακούσει ότι γενικά είναι δύσκολο για indie developers στην βόρειο Αμερική να έχουν επικοινωνία με τη Nintendo, άλλα ο χρόνος θα δείξει (σ.σ: Αν τους “απορίψει” η Nintendo θα χάσω κάθε ιδέα για την εταιρία).
Στις 18/09/16 το Salt and Sanctuary κυκλοφόρησε στην Ιαπωνία. Για τον εορτασμό της κυκλοφορίας. developers από την αμάδα ανάπτυξης του Bloodborne έπαιξαν το παιχνίδι κάνοντας video streaming μέσω του video sharing site Niconico. Πρέπει να ήταν μια σπουδαία στιγμή για εσάς κρίνοντας από την επιρροή της From Software στον τίτλο σας!
Για την ακρίβεια το Salt and Sanctuary κυκλοφόρησε στα Ιαπωνικά στο Steam στις 06/07/2016 και στις 18/08/16 κυκλοφόρησε για το PS4 στην Ιαπωνία. Κατά τη διάρκεια της παρουσίας μας στο BitSummit στο Kyoto, είχαμε την τιμή να γνωρίσουμε μέλη της ομάδας ανάπτυξης του Bloodborne οι οποίοι έπαιξαν το Salt and Sanctuary εκείνη ακριβώς τη στιγμή. Όσο για το Streaming στο Niconico σηκώθηκα στις έξι το πρωί για να το δω! Είναι μια πολύ ιδιαίτερη στιγμή να βλέπεις τη δουλειά σου να επικυρώνεται από developers τους οποίους θαυμάζουμε ιδιαίτερα.
Παρότι η αγορά ψηφιακών τίτλων έχει αυξηθεί σημαντικά, υπάρχουν ακόμα πολλοί gamers που θέλουν να έχουν τα αγαπημένα τους παιχνίδια σε κανονικά αντίτυπα. Έχετε σκεφτεί την κανονική κυκλοφορία των τίτλων σας;
Σχεδιάζουμε να συνεργήσουμε για αυτό τον σκοπό με τη Limited Run Games. Απλά περιμένουμε να τελειώσουμε με κάποια τελευταία patches και με την έκδοση του PS Vita για να προχωρήσουμε.
Πριν κλείσουμε αυτή τη συνέντευξη θα ήθελα να μας πείτε τι πρέπει να περιμένουμε μελλοντικά από τη Ska Studios. Salt and Sanctuary 2; Ένα νέο παιχνίδι της σειράς Dishwasher; Κάποιον τελείως νέο τίτλο; Υπάρχει η περίπτωση να δούμε παλιότερους τίτλους να μεταφέρονται στα PS4 & PS Vita;
Δυστυχώς δεν υπάρχει κάτι στο οποίο να δουλεύουμε που δεν έχει ανακοινωθεί ήδη. Αύτη τη στιγμή εργαζόμαστε με τον Ethan Lee για να κυκλοφορήσουμε τους παλιότερους μας τίτλους “The Dishwasher: Vampire Smile” and “Charlie Murder” στο Steam. Αν όλα πάνε καλά, θα είναι σύντομα έτοιμα!
Ευχαριστώ πολύ για τον χρόνο σας!
Εγώ ευχαριστώ!