___________________________________________________________________________________________
DEVELOPER : Bit Byterz
PUBLISHER : Bit Byterz
ΕΙΔΟΣ : Adventure
ΑΡΙΘΜΟΣ ΠΑΙΚΤΩΝ : 1
ΔΙΑΘΕΣΙΜΟ ΓΙΑ : PC, Mac, Linux
REVIEWER : Βαγγέλης “Hylian” Καρπέτης
REVIEWED ON : PC
___________________________________________________________________________________________
Βασισμένο στις ιστορίες μικρού μήκους του Ιάπωνα συγγραφέα Haruki Murakami, αυτό το ιδιαίτερο point n’ click Adventure ακροβατεί ανάμεσα στο πραγματικό και το σουρεαλιστικό, το μυστήριο και το προφανές, το λογικό και το παράλογο…
ΥΠΟΘΕΣΗ
Ο παραλογισμός του σεναρίου ξεκινά κιόλας από την εισαγωγή!! Η…αποστολή μας είναι να βρούμε το…χαμένο όνομα της 25χρονης ηρωίδας μας, η οποία πάσχει από σοβαρή αϋπνία! Το παράλογο είναι ότι όλοι της μιλάνε με το όνομά της!! Mizuki αυτό, Mizuki εκείνο!! Επίσης η ίδια η ηρωίδα μας συστήνεται με το όνομά της!!! Αλλά κατά τα άλλα το ψάχνει… Γιατί πού και πού το ξεχνάει!!! Αν κρίνουμε και από τις μετέπειτα σεναριακές αποκαλύψεις καθώς και τις περιοχές στις οποίες λαμβάνει μέρος το παιχνίδι, δεν θα έλεγα σε καμιά περίπτωση ότι οι δημιουργοί του είχαν έμπνευση!!
Μπορεί να αποτελεί δικαιολογία το παράξενο στυλ και χιούμορ του βραβευμένου συγγραφέα αλλά η προσωπική μου άποψη είναι ότι δεν υπάρχει ροή ή νόημα στην ιστορία που προσπαθεί να ξεδιπλώσει το Memoranda. Οι διάφορες περιοχές δεν έχουν ιδιαίτερη συνοχή, οι χαρακτήρες δεν μπορώ να πω ότι έχουν ενδιαφέρον και ακόμη και αν τελειώσετε το παιχνίδι πολλά ερωτήματα θα μείνουν αναπάντητα αφού πολλοί χαρακτήρες και στοιχεία κρίνονται παντελώς “διακοσμητικά στοιχεία” στο τέλος του παιχνιδιού.
GAMEPLAY
Το παιχνίδι παίζει ακριβώς όπως τα περισσότερα point n’ click adventures. Αριστερό κλίκ κινεί την ηρωίδα μας, καθώς και αλληλεπιδρά με τα διάφορα αντικείμενα και χαρακτήρες. Με το δεξί κλικ “κοιτάμε” κάτι, ακούγοντας μία περιγραφή του ενώ με το μεσαίο πλήκτρο ανοίγει το inventory μας! Η τελευταία δυνατότητα είναι εξαιρετική καθώς ελάχιστα adventures επιτρέπουν την χρήση παραπάνω των δύο πλήκτρων του ποντικιού. Άλλη μία εξαιρετική απόφαση για το gameplay είναι ότι με διπλό κλικ σε μια πόρτα ή διασταύρωση, μεταφερόμαστε κατευθείαν στην επόμενη οθόνη, παρακάμπτοντας εντελώς το animation του περπατήματος. Επίσης, ο χάρτης με ένα απλό κλικ μας μεταφέρει αμέσως σε οποιαδήποτε περιοχή. Όλα αυτά με άφαντο loading! Και μπορείτε να προσπερνάτε τους διαλόγους, ακόμη και αν τους ακούτε για πρώτη φορά! Γενικά, οι developers προσπάθησαν και πέτυχαν να μην μας κουράζουν σε ότι αφορά την κίνησή μας στον χώρο και την αντοχή μας στους επαναλαμβανόμενους διαλόγους.
“Οι developers προσπάθησαν και πέτυχαν να μην μας κουράζουν σε ότι αφορά την κίνησή μας στον χώρο”
Στην πορεία του παιχνιδιού θα πρέπει να επιλύσουμε διάφορους γρίφους και μυστήρια για να προχωρήσουμε παρακάτω. Ενώ κάποιοι έχουν την ικανοποιητική αίσθηση του “ΑΧΑ!” όταν βρίσκουμε την λύση, οι περισσότεροι δυστυχώς δεν έχουν κάποια σωστή λογική ή συνοχή μεταξύ τους. Αυτό το γεγονός από την μία επηρεάζει και το σενάριο, κάνοντάς το κάπως παράλογο, και από την άλλη μπορεί να εξαγριώσει κάποιους παίκτες που δεν έχουν υπομονή. Τα επονομαζόμενα “Memoranda” είναι οι προσωπικές σημειώσεις για τον κόσμο του παιχνιδιού. Το κυριότερο είναι το σημειωματάριο της Mizuki, στο οποίο καταγράφει κάθε πράξη που θεωρεί σημαντική καθώς και το πώς αυτή εξελίχθηκε. Ο τρόπος που σημειώνει θυμίζει πραγματικό σημειωματάριο με γράψιμο οριζόντια, κάθετα, ορατά σβησίματα και διορθώσεις να δίνουν μια όμορφη πινελιά στις…”αποστολές” της.
ΓΡΑΦΙΚΑ – ΗΧΟΣ
Οπτικώς, το παιχνίδι θυμίζει πίνακα ζωγραφικής. Σχεδιασμένα στο χέρι με μια ιδιαίτερη τεχνοτροπία, τα δισδιάστατα γραφικά κάνουν την δουλειά τους στο έπακρο, χωρίς όμως να εντυπωσιάζουν σε μεγάλο βαθμό. Τα animation είναι περιορισμένα στις τελείως απαραίτητες κινήσεις και όλες επαναλαμβάνονται ασταμάτητα. Ο σχεδιασμός των χαρακτήρων έχει μία μεγάλη ποικιλομορφία, λόγω και της σουρεαλιστικής φύσης του παιχνιδιού, περιλαμβάνοντας τα πάντα από αλλόκοτα ανθρωπόμορφα ζώα μέχρι ζωντανά σκιάχτρα!
Η μουσική, όπως και το υπόλοιπο παιχνίδι, είναι διάσπαρτη στους τέσσερις ορίζοντες, χωρίς συνοχή. Αν και φαίνεται ότι προσπάθησαν να δώσουν μία ιδιαίτερη ακουστική φυσιογνωμία σε κάθε περιοχή, είναι ανησυχητικό ότι ένιωθα καλύτερα όταν συναντούσα περιοχές χωρίς μουσική ή επαναλαμβανόμενα ηχητικά εφέ. Για να το θέσω κομψά, σε καμία περίπτωση δεν μένει μαζί μας όταν κλείνουμε το παιχνίδι.
Οι διάλογοι είναι μια ιδιαίτερη περίπτωση. Η ηθοποιός που παίζει την πρωταγωνίστριά μας κάνει αρκετά καλή δουλειά αλλά οι υπόλοιποι χαρακτήρες ακούγονται σαν αναίσθητα ανδροειδή! Με μόνη εξαίρεση τον εκπληκτικό ηθοποιό που παίζει τον Opera Cat (αν τον ακούσετε θα καταλάβετε), το συναίσθημα απλά δεν υπάρχει! Κρίμα γιατί μια όμορφη δουλειά από τους ηθοποιούς θα μπορούσε να μας βοηθήσει να διεισδύσουμε καλύτερα στον παράξενο κόσμο του…
ΕΠΙΛΟΓΟΣ
Το παιχνίδι είναι καλύτερο από ότι αφήνουν να φανεί τα επιμέρους κομμάτια του. Τα γραφικά του όμορφα αλλά χωρίς να εντυπωσιάζουν, ο ακουστικός τομέας προς το κακό, πολλοί γρίφοι δύσκολοι χωρίς λόγο, το σενάριο δεν μπορεί να βρει τα πόδια του… και το όνομά του!! Παρόλα αυτά όμως θα σας χαρίσει περίπου 8 ώρες παιχνιδιού που δεν θα σας αφήσει να ησυχάσετε μέχρι να δείτε το τέλος! Θα επιστρέφετε συνέχεια, καθώς θα έχετε μια παράξενη επιθυμία να ανακαλύψετε ποια σουρεαλιστική απάντηση σας έφραζε τον δρόμο…