- ΕΙΔΟΣ : Action-RPG
- REVIEWED ON : PS4
*Διαθέσιμο για: PS4, XBOX One, PC
Ααααα… Dark Souls… “Βλέπω” ήδη πολλούς από εσάς να χαμογελάτε χαιρέκακα (ή να κλαίτε με λυγμούς) μονό και μονό με τον τίτλο του παιχνιδιού.
Ποιος μπορεί να ξεχάσει τα σπασμένα χειριστήρια; Τις τηλεοράσεις που φεύγαν από μπαλκονόπορτες; Τα άπειρα “Ναι, %#%^# το φελέκι μου” μετά από την εξόντωση ενός αρχηγού στον οποίο έχετε προηγουμένος χάσει καμιά πενηνταριά φορές;
Και μετά τα υπέροχα Dark Souls 1 και 2, δείχνοντας τον μέγιστο δυνατό σεβασμό για τα σαδομαζοχιτιστίκα βίτσια της gaming κοινότητας, δεν θα μπορούσα να παραλείψω την παρουσίαση του Dark Souls 3! Let it Burn!
Demon’s Souls 2
Δεν υπάρχει καλύτερος τρόπος να περιγράψω το κλίμα και την ατμόσφαιρα του Dark Souls 3! Εκεί που το πρώτο παιχνίδι της σειράς το χαρακτηρίζει μια, σχεδόν σουρεαλιστική, ονειρική/εφιαλτική ατμόσφαιρα, ενώ το Dark Souls 2 έχει ένα ξεκάθαρα πιο sword & sorcery προσανατολισμό, το Dark Souls 3 επιστρέφει στις ρίζες του Demon’s Souls, τον προπάτορα της σειράς!
Μπαίνοντας στον κόσμο του παιχνιδιού θα νοιώσετε ακριβώς την ίδια ατμόσφαιρα: Ένας κόσμος ο οποίος διαστρεβλώνεται, διαφθείροντας όχι μονό τα πλάσματα του αλλά το ίδιο το φυσικό τοπίο… Η αίσθηση είναι σχεδόν Lovecrafική, αφού νοιώθεις ότι οι έννοιες “κάλο” και “κακό” δεν μπορούν να περιγράψουν τις δυνάμεις που εμπλέκονται ενώ ταυτόχρονα, κυριαρχεί το στοιχειό ότι αυτό που συμβαίνει δεν είναι παρά μια “παρενέργεια” κάτι πολύ μεγαλύτερου…
“Διαβάζοντας τις περιγραφές των αντικειμένων και από σκόρπια λόγια των NPCs μια πολύ μεγαλύτερη εικόνα θα αναδυθεί μπροστά σας!”
Φυσικά, όπως μας έχει συνηθίσει η From Software όλα αυτά τα χρόνια, υπάρχει ένα πολύ πλούσιο lore το οποίο δίνεται σε εσάς με το σταγονόμετρο! Εσείς το μονό που ξέρετε, αρχικά, είναι ότι είστε ένας undead που βρίσκεστε στο βασίλειο του Lothric και ότι πρέπει να βρείτε τους Lords of Cinder και να τους “πείσετε” (πιστέψτε με, δεν είναι κάτι το οποίο γίνετε μέσω συζήτησης) να αποδεχτούν τους Θρόνους τους για να θυσιαστούν και να σώσουν τον κόσμο…
Μπορεί, η υπόθεση φαινομενικά να έχει την έκταση έκθεσης της τρίτης δημοτικού, αλλά διαβάζοντας τις περιγραφές των αντικειμένων και από σκόρπια λόγια των ελάχιστων NPCs μια πολύ μεγαλύτερη εικόνα θα αναδυθεί μπροστά σας! Ταυτόχρονα θα βρείτε άπειρες αναφορές σε χαρακτήρες που συναντήσαμε στο πρώτο παιχνίδι της σειράς, χωρίς να παραβλέπεται και το lore του Dark Souls 2, κάτι που δίνει την αίσθηση ενός “κοινού” κόσμου.
Only Death Is Real…
Το γνωστό πλέον σε όλους μας, απαιτητικό και εξαιρετικά δύσκολο gameplay της σειράς είναι φυσικά παρών στο Dark Souls 3, αλλά εδω το συναντάμε με κάποια μικρά tweaks τα οποία μας δίνουν την όλη εμπειρία στην καλύτερη δυνατή μορφή!
Για άλλη μια φορά, ο θάνατος του χαρακτήρα σας αποτελεί βασικό μηχανισμό του gameplay. Θα χάνετε ξανά και ξανά, ακόμα και αν είστε “βετεράνος” της σειράς, αλλά η κάθε ήττα θα σας βοηθήσει να κατανοήσετε τις επιθέσεις και τις αδυναμίες του εχθρού στον οποίο έχετε κολλήσει και με υπομονή (σε συνδυασμό με αντανακλαστικά επιπέδου Jedi), σύντομα θα έχετε ξεπεράσει το κάθε εμπόδιο κάτι που προσφέρει μια ανεπανάληπτη ικανοποίηση.
Όπως και σε κάθε άλλο παιχνίδι της σειράς, τα μυστικά είναι άπειρα, η ένταση στις μάχες είναι απερίγραπτη, ο κόσμος δαιδαλώδης, ενώ δεν θα μπορούσε να λείπει ένα βασικό χαρακτηριστικό της σειράς: Το online κομμάτι στο οποίο μπορείτε να αφήσετε προειδοποιητικά (αλλά και παραπλανητικά) μηνύματα σε διάφορα σημεία του παιχνιδιού για τους άλλους παίκτες, αλλά και να εισβάλετε ως εχθροί ή ως πολύτιμη βοήθεια στον κόσμο τους!
Όπως καταλαβαίνετε, όλα αυτά τα χαρακτηριστικά τα οποία λατρέψαμε στα δύο προηγούμενα παιχνίδια (τρία αν μετρήσετε και το Demon’s Souls) είναι παρόντα και εδω!
Τι είναι αυτό που κάνει όμως το Dark Souls 3 να ξεχωρίζει;
Από κάθε άποψη, έχουμε να κάνουμε με το πιο ισορροπημένο και ραφιναρισμένο παιχνίδι της σειράς, το οποίο φέρνει τα καλύτερα στοιχειά όλων των προκάτοχων του. To Firelink shrine, το οποίο λειτούργει όπως το Nexus του Demon’s Souls και είναι το Hub στο οποίο μαζεύονται οι NPCs που συναντάτε, τα Bonfires προκύπτουν με την σωστή συχνότητα, η τοποθέτηση των εχθρών είναι τέτοια ώστε να αποτελεί πρόκληση, αλλά, ποτέ δεν θα νοιώσετε ότι γίνεται άδικη ή υπερβολική, ο ρυθμός ανάμεσα στις μάχες και στην εξερεύνηση είναι αριστουργηματικός, τα Boss Fights ευρηματικά…
Αν υπάρχει μια λέξη που χαρακτηρίζει το παιχνίδι αυτή είναι “ισορροπία”!
“Από κάθε άποψη, έχουμε να κάνουμε με το πιο ισορροπημένο και ραφιναρισμένο παιχνίδι της σειράς”
Αυτό θα το καταλάβετε άμεσα ξεκινώντας το παιχνίδι με τον πιο απλό τρόπο: Έχει αυξηθεί ελαφρώς η ταχύτητα του παιχνιδιού. Όχι το παιχνίδι δεν έχει μετατραπεί σε Bloodborne και συνεχίζει να απαιτεί από τον παίκτη να παίζει αμυντικά και μεθοδικά, αλλά, κάποια απλά actions όπως το να κάνετε heal με το estus flask έχουν γίνει λίιιιιγο πιο γρήγορα.
Μπορεί το παραπάνω να φαίνεται σχετικά απλό, άλλωστε δεν μιλάμε για κάποια τεράστια διάφορα, αλλά δεν μπορείτε να φανταστείτε πόσο έντονη είναι αίσθηση για κάποιον που έχει παίξει τα προηγούμενα παιχνίδια της σειράς και δείχνει τον εξαιρετικό βαθμό του tunning των μηχανισμών του παιχνιδιού.
Ταυτόχρονα, οι μηχανισμοί της μάχης, αν και επί της ουσίας είναι οι ίδιοι από άποψη κινήσεων, θα καταλάβετε αμέσως ότι έχουν μια πιο “δεμένη” αίσθηση, κάνοντας κάθε επίθεση, άμυνα και κάθε roll να εκτελείται με ακόμα μεγαλύτερη ακρίβεια.
Από τις παραπάνω “βελτιώσεις” δεν θα μπορούσε να παραλειφτεί το κομμάτι του Spellcasting: Tα Spells/miracles έχουν μεγαλύτερη ποικίλα από ποτέ ενώ τα pyromancies, που στα προηγούμενα παιχνίδια ήταν overpowered, έχουν γίνει πιο απαιτητικά στην χρήση αφού απαιτούν τόσο inteligence όσο και faith!
Ακόμα και στο κομμάτι του health του χαρακτήρα σας έχουμε επεμβάσεις και βλέπουμε την επαναφορά του συστήματος του Demon’s Souls. Αν χάσετε το humanity, η health bar μειώνεται δραματικά, χωρίς όμως επιπλέον μειώσεις για κάθε επιπλέον θάνατο όπως στο Dark Souls 2.
“‘Oλα τα όπλα, πέρα από τις απλές επιθέσεις έχουν και μια special attack η οποία πέρα από stamina καταναλώνει και mana“
Ενώ όμως τα παραπάνω είναι η χρήση των καλύτερων δυνατών συστημάτων των προηγούμενων παιχνιδιών και η βελτίωση αυτών, το Dark Souls 3 φέρνει ένα νέο μηχανισμό στο πεδίο της μάχης και αναφέρομαι στα Weapon Skills. Όλα τα όπλα, πέρα από τις απλές επιθέσεις έχουν και μια special attack η οποία πέρα από stamina καταναλώνει και mana.
Τα Weapon Skills είναι δεκάδες και ποικίλουν από ένα warcry το οποίο αυξάνει το damage που κάνετε, έως καταστροφικά ισχυρές κινήσεις (για τα legendary όπλα) και ειλικρινά θα παίξουν δραματικό ρόλο στον αγώνα σας για επιβίωση (και στους θανάτους σας αφού χρήση τους κάνουν και οι εχθροί του παιχνιδιού)!
Έτσι, το ποια όπλα θα κάνετε equip έχει πάρει άλλη διάσταση σε επίπεδο τακτικής και ενώ θα βρείτε όπλα που μπορεί να πιο ισχυρά ή ασπίδες με κάποια buffs, θα βρεθείτε να κρατάτε “υποδεέστερα” όπλα λόγο του Weapon Skill που σας βολεύει.
It’s a Beautiful Ashen World
Για όσους έχουν παίξει το Dark Souls 2: Schollar of The first Sin σε PS4 και XBOX One θα καταλάβουν αμέσως την ραγδαία αναβάθμιση των γραφικών η οποία είναι αποτέλεσμα της χρήσης της μηχανής του Bloodborne.
Τα λεπτομερή μοντέλα των χαρακτήρων και των εχθρών (με τους αρχηγούς να είναι… εφιαλτικοί), η περιπλοκότητα της γεωμετρίας του χώρου, τα εξαιρετικά textures και τα εντυπωσιακά lighting και particles effects δημιουργούν ένα εξαιρετικό συνολικό αποτέλεσμα.
Τα σημεία όμως που έχουν ιδιαίτερο ενδιαφέρον, είναι ο προσεκτικός σχεδιασμός από τις πανοπλίες, με τα textures να αποδώσουν με εξαιρετικό τρόπο την υφή των υλικών και τα material reflections να δημιουργούν ένα ρεαλιστικό και εντυπωσιακό σύνολο.
“God Rays, bloom lighting, ένα λεπτομερές σύστημα φωτοσκιάσεων, water shaders, alpha fog effects και πολλά ακόμα, χρησιμοποιούνται με πανέξυπνο τρόπο”
Φυσικά από την νέα μηχανή γραφικών επωφελείται σε τεράστιο βαθμό και ο σχεδιασμός των χώρων! Το χαρακτηριστικό αισθητικό κομμάτι της σειράς, όπου η αριστουργηματική μίξη των fantasy και των horror δίνει ένα μοναδικά επιβλητικό σύνολο, έχει στο Dark Souls 3 την τιμητική του και σε μεγάλο βαθμό μας δίνει μια εξήγηση για ποιο λόγο το παιχνίδι αναπτυσσόταν επί τρία χρόνια.
Η ποικιλία των χώρων είναι τεράστια: Ναοί, κατακόμβες, δάση, πόλεις… Όλα σχεδιασμένα με ένα μοναδικό τρόπο που περνά άμεσα μια χαρακτηριστική εικόνα στον παίκτη: Ένας μαγικός κόσμος ο οποίος έχει μολυνθεί και διαστρεβλωθεί από κάτι πολύ σκοτεινό…
Για να πετύχει την παραπάνω ατμόσφαιρα η From Software έχει κάνει χρήση όλων των τεχνικών που είχε στην διάθεση της: God Rays, bloom lighting, ένα λεπτομερές σύστημα φωτοσκιάσεων, water shaders, alpha fog effects και πολλά ακόμα, χρησιμοποιούνται με πανέξυπνο τρόπο έτσι ώστε να δημιουργήσουν ένα εκπληκτικό αποτέλεσμα.
Οπότε είναι αψεγάδιαστο τεχνικά; Με μία λέξη, όχι. Ας ξεκινήσουμε από τα πιο μικρά θέματα και σίγα-σίγα θα δούμε τα πιο σοβαρά…
Το πρώτο πράγμα που μου έκανε πολύ μεγάλη εντύπωση είναι το πόσο επιθετικό είναι το Level of Detail. Ειδικά στους πιο ανοιχτούς χώρους, θα βλέπετε τα γραφικά τα οποία βρίσκονται λίγα μέτρα μπροστά από τον χαρακτήρα σας να αλλάζουν σε επίπεδο λεπτομέρειας με πολύ απότομο τρόπο… Λεπτομέρεια θα πείτε πολλοί, αλλά, αν και το μεταβλητό LOD σαν τεχνική το συναντάμε σχεδόν σε όλους τους τίτλους, στο Dark Souls 3 είναι τρομερά αισθητό…
Από την άλλη, το παιχνίδι υποφέρει από frame pacing, κάτι που δημιουργεί αρκετές φορές ένα έντονο stutter που μπορεί να γίνει κουραστικό. Σαν πρόβλημα δεν θα σας επηρεάσει ιδιαίτερα στο λειτουργικό κομμάτι του gameplay αφού το παιχνίδι την περισσότερη ώρα τρέχει στα 30fps. Αυτό βέβαια δεν σημαίνει ότι δεν υπάρχουν και πτώσεις στο frame rate, αλλά είναι πολύ μικρές και σπάνια σε στιγμές που δίνεται δύσκολες μάχες (όχι σαν το πρώτο Dark Souls στο PS3, που σε μερικά boss fights έβλεπες slide show).
“Το πρώτο πράγμα που μου έκανε πολύ μεγάλη εντύπωση είναι το πόσο επιθετικό είναι το Level of Detail”
Αυτό όμως που θα σας σπάσει τα νεύρα είναι το collision detection με τις επιφάνειες του παιχνιδιού! Τι εννοώ; Θα δεχτείτε πολλά άδικα χτυπήματα στα οποία ο εχθρούς μπορεί να βρίσκετε από την άλλη πλευρά ενός τοίχου, αλλά η επίθεση του με ένα ακόντιο να περνά μέσα από τον τοίχο! Το συγκεκριμένο πρόβλημα πραγματικά μου έσπασε τα νεύρα αφού υπήρξαν φορές που πέθανα από τέτοιου είδους επιθέσεις.
Την ίδια στιγμή, το όλο θέμα συνοδεύετε και από έντονο Clipping με αποτέλεσμα να βλέπετε κομμάτια του εχθρού να εξέχουν μέσα από ένα τοίχο. Μάλιστα το όλο πρόβλημα με το collision detection και το clipping είναι τόσο “συνεπές” που άρχισα να το εκμεταλλεύομαι και εγώ για την εξόντωση εχθρών. Αλλά δεν μπορώ να δεχτώ σε μια τόσο υψηλής ποιότητας παραγωγή, να μην έχουν προσεχτεί τέτοιου είδους θέματα, ειδικά αν λάβουμε υπόψιν ότι υπάρχουν από το πρώτο παιχνίδι της σειράς.
The Melody of Despair
Εδώ τα λόγια είναι περιττά! Η εκπληκτική συμφωνική μουσική που θα σας υποδεχτεί στο main screen του παιχνιδιού θα σας αφήσει με το στόμα ανοιχτό και θα σας φέρει κατευθείαν στο μυαλό το κολασμένο theme του Demon’s Souls!
Η μουσική υπόκρουση του παιχνιδιού κάνει ακόμα πιο αισθητή την εκπληκτική συμβολή της στην ατμόσφαιρα του τίτλου μέσω της απουσίας της! Βλέπετε την περισσότερη ώρα, όταν απλά περιπλανιέστε στο κόσμο του Dark Souls 3, η μουσική απουσιάζει εντελώς, αφήνοντας σας με του εκπληκτικούς ambient ήχους του περιβάλλοντος οι οποίοι δημιουργούν μια φοβερή ατμόσφαιρα.
Όταν όμως βρεθείτε αντιμέτωποι με κάποιο από τα πολυάριθμα bosses, η εκπληκτική μουσική του παιχνιδιού έρχεται να πάει την όλη εμπειρία σε άλλο επίπεδο! Ειλικρινά δεν θα ξέρετε τι είναι αυτό που σας αγχώνει περισσότερο: Ο ιππότης που κραδαίνει ένα σπαθί με μέγεθος μπουκαπόρτας πλοίου ή η συμφωνική μουσική με τις οπερετικές φωνές;
“Ειλικρινά δεν θα μιλούσαμε για το ίδιο παιχνίδι αν ο ήχος ήταν διαφορετικός.”
Φυσικά, τα ηχητικά εφέ όπως οι κλαγγές των όπλων, ο ήχος της φωτιάς, τα ουρλιαχτά από ορισμένα πλάσματα (θα σας κοπούν τα γόνατα), αλλά και το χαρακτηριστικό voice acting της σειράς, είναι ο ορισμός της ποιότητας!
Το συνολικό αποτέλεσμα μάλλον δεν θα έπρεπε να μας εκπλήσσει, αφού πίσω από την μουσική του παιχνιδιού, η οποία ηχογραφήθηκε από το τη φιλαρμονική ορχήστρα του Tokyο, βρίσκεται η συνθέτης Yuka Kitamura που είχε κάνει το soundtrack του Bloodborne και είχε ήδη δουλέψει πάνω στο Dark Souls 2, ενώ στη μουσική του παιχνιδιού έχει συμβάλει και ο Motoi Sakuraba που ήταν ο δημιουργός του Soundtrack για τα δύο πρώτα Dark Souls. Ειλικρινά δεν θα μιλούσαμε για το ίδιο παιχνίδι αν ο ήχος ήταν διαφορετικός.
ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ
Το Dark Souls 3 καταφέρνει με ένα μαγικό τρόπο δυο πράγματα: Να είναι το καλύτερο παιχνίδι της σειράς και ταυτόχρονα να αποτελεί μια επιστροφή στις ρίζες του Demon’s Souls.
Ο εκπληκτικός Horror/fantasy κόσμος, αν και παραμένει σαγηνευτικά μυστηριώδης, είναι πιο συνεκτικός από κάθε άλλο παιχνίδι της σειράς, όλοι οι μηχανισμοί του Gameplay είναι πιο “καλουκουρδισμένοι” από ποτέ, ενώ τα weapon skills δίνουν μια νέα διάσταση στις μάχες.
Όσα reviews και να διαβάσετε, όσο gameplay videos και να δείτε, όσες ώρες και αν έχετε βάλει στα προηγούμενα παιχνίδια της σειράς, μόνο αν παίξετε το Dark Souls 3 θα καταλάβετε την παρακάτω φράση: το παιχνίδι είναι ένα αριστούργημα!
Γιώργος Παύλου
17/03/2017