ΕΙΔΟΣ : Action-Adventure
ΔΙΑΘΕΣΙΜΟ ΓΙΑ : WiiU, SWITCH
REVIEWED ON : WiiU
Επιτέλους είναι εδώ!!! Το αναμένατε τόσο καιρό, ξενυχτούσατε μετρώντας τις ώρες που θα είναι κοντά σας και ανυπομονούσατε να αξιολογήσετε οι ίδιοι την φημολογούμενη ποιότητά του…Μιλάμε βέβαια για το Review μας!!! Ας μιλήσουμε όμως και λίγο για το νέο Zelda, είναι κρίμα να μονοπωλούμε το ενδιαφέρον!
Όλον αυτόν τον καιρό το marketing της Nintendo προωθούσε το Breath Of The Wild ως έναν τίτλο ριζοσπαστικό για την πολυβραβευμένη σειρά, με έναν τεράστιο ανοιχτό κόσμο και πολλές αλλαγές στην τυποποιημένη φόρμουλα που ακολουθούσε τις τελευταίες δεκαετίες.
Εκπληρώνει άραγε αυτές τις υποσχέσεις;;; Με άπλετο χρόνο για πειραματισμό και μετά από κάμποσο μαστίγωμα για να τελειώσω το review, είμαι πλέον έτοιμος να μιλήσω!!
Πριν τα λόγια όμως (που σας υπόσχομαι δεν θα είναι φτώχια!), σας ανακοινώνω με μεγάλη χαρά ότι όχι απλά εκπληρώνει τις υποσχέσεις του αλλά ταρακουνάει την βιομηχανία σε βαθμό που κάνανε οι μεγαλύτεροι εκ των προγόνων του!
ΥΠΟΘΕΣΗ
Η ιστορία μας ξεκινάει με τον Link να ξυπνάει (σας υπόσχομαι είναι το μόνο κοινό με τα προηγούμενα Zelda!!) σε μία παράξενη, φουτουριστική σπηλιά. Η φωνή που τον ξυπνάει είναι το πρώτο μεγάλο σημάδι των τεράστιων αλλαγών για την σειρά. Για πρώτη φορά, πραγματικές φωνές ηθοποιών για τους χαρακτήρες!
Δίπλα από τον θάλαμο ύπνου του υπάρχει ένα αρχαίο, προηγμένο tablet, το Sheikah Slate. Θα μιλήσουμε όμως παρακάτω για αυτό και τα «apps» του! Ας δούμε πρώτα τον λόγο που ξυπνήσανε τον κακόμοιρο τον Link αυτήν τη φορά…
*Spoiler Alert*
Πριν χιλιάδες χρόνια, ο προηγμένος πολιτισμός των Sheikah κατασκεύασε έναν στόλο από Guardians, μεγάλα oχταποδοειδή ρομπότ για να πολεμάνε τις δυνάμεις του κακού. Ηγέτες αυτού του στόλου ήταν τα Τέσσερα Ιερά Θηρία, τεράστιες μηχανές τις οποίες χειρίζονταν τέσσερις Ήρωες από διάφορες φυλές του Hyrule.
Πριν 100 χρόνια όμως, ο Calamity Ganon κατάφερε το αδιανόητο. Επίταξε όλο τον στόλο των Guardians, μαζί με τα Ιερά Θηρία και τα έστρεψε ενάντια στις δυνάμεις του βασιλείου! Ακολούθησε μία εποχή καταστροφής που άφησε το Hyrule σε ερείπια και τους Ήρωες νεκρούς…
Ο Link ήταν ο Πρώτος ιππότης του Βασιλιά και προσωπικός σωματοφύλακας της πριγκίπισσας Zelda. Στην μεγάλη μάχη με τον Calamity Ganon οι τέσσερις Ήρωες ήταν στο πλευρό του, όμως όπως συνέβη και με τους υπόλοιπους, ο Link τραυματίστηκε θανάσιμα…
Η Zelda έδωσε την εντολή να μεταφέρουν το σώμα του Link στον Θάλαμο Ανάστασης (την σπηλιά στην οποία ξυπνάει) και συνεχίζει την μάχη της με το θεριό!! Βρισκόμαστε πλέον έναν αιώνα αργότερα και ο Link ξυπνάει χαλαρά-χαλαρά, σαν να πήρε απογευματινό υπνάκο, από την τηλεπαθητική φωνή της Zelda, η οποία τον περίμενε υπομονετικά για όλα αυτά τα χρόνια, μαχόμενη μόνη της!
*End of Spoilers*
Καθώς ο Link πάσχει από προσωρινή απώλεια μνήμης (όσο κλισέ κι αν ακούγεται, είναι η πρώτη φορά που χρησιμοποιείται σε παιχνίδι της σειράς!), μεγάλο κομμάτι των αναμνήσεών του επανέρχεται με αναλαμπές – cut-scenes σε διάφορα σημεία. Μην κρίνετε! Εσείς κοιμάστε για 5 ωρίτσες και δεν θυμάστε τι φάγατε χτες!! Δεν παίζει ρόλο με ποια σειρά θα επανέρθουν οι αναμνήσεις του, ούτε με ποια σειρά θα πράξει αυτά που θα πράξει, οπότε ακόμη και στον τομέα του σεναρίου το παιχνίδι επιτρέπει την απόλυτη ελευθερία, διατηρώντας πλήρως την εγγύτητα και συνοχή του.
Το μεγαλύτερο επίτευγμα όμως είναι η περιβαλλοντική εξιστόρηση! Απλά παρατηρώντας το περιβάλλον μπορείτε να έχετε μια πολύ καλή εικόνα του τι συνέβη. Κατεστραμμένα τείχη, απομεινάρια χωριών, γκρεμισμένοι πύργοι, αποσυναρμολογημένοι Guardians και σκουριασμένα όπλα δίνουν την εικόνα των μεγάλων μαχών που έλαβαν χώρα πολλά χρόνια πριν.
OPEN YOUR EYES
Βγαίνοντας από την σπηλιά, απλώνεται μπροστά μας ολόκληρος ο κόσμος του Hyrule…Και κάπως έτσι τελειώνουν τα προκαταρκτικά!! Μπορείτε κυριολεκτικά να πάτε όπου θέλετε, να κάνετε ότι και για όσο τραβάει η ψυχή σας και να δοκιμάσετε τα πάντα!! Στο κέντρο του χάρτη υπάρχει το κάστρο του Hyrule, όπου έχει φωλιάσει ο Ganon! Η Zelda θεωρητικά είναι εκεί και του αντιστέκεται ενώ εκείνος δυναμώνει μέρα με τη μέρα!
Θέλετε να τρέξετε απευθείας στην τελική μάχη, κυριολεκτικά με το βρακί κι ένα κλαδί στο χέρι;; Μπορείτε!! Αλλά ετοιμαστείτε να μάθετε από πρώτο χέρι τι σημαίνει γυμνός στα αγγούρια!! Η δυνατότητα υπάρχει. Η φυσιολογική ροή όμως, είναι ο Ήρωάς μας να δυναμώσει…λιγάκι πριν την τελική μάχη!
Το Hyrule είναι ένας τεράστιος «παιδότοπος» όπου όλα λειτουργούν βάση φυσικών και χημικών κανόνων και το μοναδικό όριο είναι πραγματικά μόνο η ίδια η φαντασία μας. Αν σκεφτείτε κάτι εντελώς τρελό αλλά έχει λογική, το πιο πιθανό είναι να δουλεύει!
Αυτό το αίσθημα ελευθερίας και την ανάγκη απλά να τριγυρνώ και να δοκιμάζω είχα να την νιώσω από τότε που έφαγα ώρες παίζοντας στο προαύλιο του κάστρου στην εκκίνηση του Super Mario 64!!
“Μπορείτε κυριολεκτικά να πάτε όπου θέλετε, να κάνετε ότι και για όσο τραβάει η ψυχή σας και να δοκιμάσετε τα πάντα!”
Καταρχάς για πρώτη φορά ο Link μπορεί να πηδήξει (δεν ακούστηκε και πολύ καλό αυτό για τον Ήρωά μας…) Και εννοώ κανονικό πήδημα! (Εντάξει, σταματάω!). Υπάρχει λοιπόν για πρώτη φορά πλήκτρο άλματος, το οποίο μάλιστα εξελίσσεται σε κανονικό σκαρφάλωμα σε σχεδόν κάθε πιθανή επιφάνεια. Αυτό από μόνο του δημιουργεί μία ελευθερία που δεν βρίσκουμε ούτε καν στα υπόλοιπα μεγαθήρια open-world παιχνίδια εκεί έξω!
Ένα βουνό, όσο ψηλό και να είναι, δεν αποτελεί απροσπέραστο εμπόδιο πια! Για την ακρίβεια, δεν υπάρχει κανένα εμπόδιο! Αόρατοι τοίχοι δεν υπάρχουν ούτε για δείγμα και τα όρια του τεράστιου χάρτη είναι μόνο τα φυσικά σύνορα του ωκεανού. Και όταν μιλάμε για τεράστιο χάρτη, εννοώ χάρτη αντίστοιχο των μεγαλύτερων open-world παιχνιδιών που μπορείτε να φέρετε στον νου σας!!
Παρά το μέγεθός του όμως , η γεωγραφία του τόπου είναι μοναδική και η ποικιλομορφία τεράστια. Ολόκληρο το Hyrule θα μπορούσε να χαρακτηριστεί ως ένα τεράστιο dungeon! Υπάρχουν bosses σε απρόσμενα μέρη, περιβαλλοντικοί γρίφοι που ξεκλειδώνουν κάθε είδους μυστικά και οι πράξεις σας σε μια περιοχή μπορεί να επηρεάσουν και άλλες περιοχές ή κοινότητες. Παντού υπάρχει κάτι που θα σας τραβήξει την προσοχή και σχεδόν εγγυημένα θα ανταμειφτείτε για την περιέργειά σας.
The Wind Of Change!
Σε αντίθεση με τα προηγούμενα παιχνίδια της σειράς, δεν αποκτούμε σταδιακά σημαντικά αντικείμενα τα οποία μας δίνουν πρόσβαση σε νέες περιοχές. Αντιθέτως, το μαγικό μας tablet ( το Sheikah Slate για το οποίο έγινε αναφορά στην εισαγωγή) μας παρέχει μία σειρά δυνατοτήτων από την αρχή και μας αφήνει να μεγαλουργήσουμε, αυτοσχεδιάζοντας. Υπάρχουν, αρχικά, τέσσερα βασικά Αpps:
Το Magnesis μας επιτρέπει να χειραγωγούμε μεταλλικά αντικείμενα. Ένα μεταλλικό σεντούκι βρίσκεται στον πάτο μίας λίμνης; Το πιάνουμε με το Magnesis και το φέρνουμε στην επιφάνεια!
Το Stasis μας δίνει την δυνατότητα να σταματάμε κάποια αντικείμενα και εχθρούς στον χρόνο για κάποια δευτερόλεπτα, και κάθε χτύπημα που θα δεχτούν σε αυτήν την κατάσταση θα μεταφραστεί σε μια μεγάλη κινητική ενέργεια μόλις επανέρθουν. Ένας ασήκωτος βράχος φράζει τον δρόμο σας;; Stasis, 5-6 δυνατά χτυπήματα και σε λίγα δευτερόλεπτα θα εκτοξεύεται στον ουρανό σαν πετραδάκι!
Το Cryonis εν τω μεταξύ δημιουργεί στήλες πάγου πάνω σε υγρές επιφάνειες, επιτρέποντάς σας να περπατάτε κυριολεκτικά στο νερό ή να προστατεύεστε από εχθρικά «πυρά».
Και μην ξεχνάμε τις ταπεινές μας βόμβες, οι οποίες αυτήν τη φορά δημιουργούνται ως δια μαγείας και έρχονται σε δύο σχήματα, όπως και τα ιαπωνικά καρπούζια: τις κλασικές σφαιρικές και τις τετράγωνες (γιατί οι σφαιρικές θα κυλάνε από την παραμικρή κλίση εδάφους!) Apple τρέμε, οι Sheikah είναι πολύ μπροστά, καθώς το iPad έχει να φάει πολλά ψωμιά ακόμη για να επιτρέπει την δημιουργία βομβών!!!
Running Wild!
Έχοντας πρόσβαση σε αυτές τις δυνάμεις εξ αρχής, μπορούμε να επιλύουμε οποιοδήποτε πρόβλημα συναντήσουμε στους διάφορους ναούς αλλά και στο περιβάλλον, οπότε είναι πραγματικά πιθανό να επισκεφθείτε οποιαδήποτε περιοχή με οποιαδήποτε σειρά τραβά η ψυχή σας!
Τέτοια ελευθερία δεν υπήρξε ποτέ ξανά στην σειρά μετά την κυκλοφορία του πρωτότυπου Legend Of Zelda το 1986 και πλέον περνάει σε επίπεδα άπιαστα για οποιονδήποτε τίτλο, που έχει σεναριακό υπόβαθρο.
Υπάρχουν δύο βασικοί μετρητές της δύναμης του Link: οι καρδιές του (ενέργειά του) και η αντοχή του. Η αντοχή του μειώνεται κάθε φορά που ασκεί διάφορες αθλοπαιδιές, όπως τρέξιμο, σκαρφάλωμα, paragliding και κολύμπι.
Αν ο μετρητής της αντοχής του φτάσει στο τέλος του, εγκαταλείπει την προσπάθεια! Αυτό σημαίνει ότι λαχανιάζει, πέφτει από το βουνό, γκρεμοτσακίζεται ή πνίγεται!! Με άλλα λόγια ότι κάνει πρέπει να είναι εντός των δυνατοτήτων του!
“Για κάθε τέσσερα Spirit Orbs, η Θεά Hylia θα σας ανταμείψει με την επέκταση των καρδιών σας ή της αντοχής σας.”
Ευτυχώς ο Link μπορεί να δυναμώσει με έναν πολύ “απλό” τρόπο. Ξεπερνώντας τις δοκιμασίες που τον περιμένουν στους διάφορους ναούς (shrines). Αυτοί αποτελούν mini εκδόσεις των άλλε ποτέ dungeons αλλά μιλάμε για πάνω από εκατό ναούς, διάσπαρτους σε ολόκληρο το Hyrule.
Στο τέλος κάθε δοκιμασίας, εκτός του ότι θα νιώθετε πάρα πολύ έξυπνοι, ο μοναχός του ναού θα σας ευλογήσει με ένα Spirit Orb. Για κάθε τέσσερα Spirit Orbs, η θεά Hylia θα σας ανταμείψει με την επέκταση των καρδιών σας ή της αντοχής σας. Ταυτόχρονα υπάρχουν ναοί, που η δοκιμασία τους είναι να καταφέρετε να τους εντοπίσετε!
Βλέπετε μπορεί να είναι κρυμμένοι στην καρδιά ενός λαβύρινθου, μέσα σε ένα ολοσκότεινο δάσος ή να πρέπει να συνδυάσετε στοιχεία παραδοσιακών μύθων για να αποκωδικοποιήσετε τα βήματα που πρέπει να ακολουθήσετε για να εμφανιστεί μπροστά σας.
Extreme Sports στο Hyrule
Μετά το Sheikah Slate, το paraglider είναι ίσως το πιο πολύτιμο αντικείμενο, το οποίο αποκτούμε νωρίς στο παιχνίδι και μας επιτρέπει να ταξιδεύουμε τεράστιες αποστάσεις, αιωρούμενοι σιγά-σιγά από ψηλά!
Όσο αυξάνεται η αντοχή του Link, τόσο πιο μακριά μπορεί να «πετάξει», καθιστώντας το απαραίτητο για τις μετακινήσεις σε δυσπρόσιτα σημεία. Σε συνδυασμό με το σκαρφάλωμα και το κλεμμένο-από-τον-Lengolas shield-surfing ο ήρωάς μας μπορεί να καταφέρει πολύ εντυπωσιακές μετακινήσεις και αιφνιδιασμούς.
Hi-Yo Silver!
Για όποιον…φοβάται τα ύψη, τα άλογα (και όχι μόνο!) είναι το μέσο επίγειας, ταχείας κυκλοφορίας μας και ζούνε ελεύθερα και ωραία σε διάφορες περιοχές με κάμποσο χορτάρι! Για να καταφέρει ο Link να καβαλήσει κάποιο, θα πρέπει να το πλησιάσει αθόρυβα και μόλις φτάσει κοντά να πηδήξει στην ράχη του. Ακολουθεί μία «μάχη» για να καταφέρει να μείνει πάνω του όσο αυτό αφηνιάζει και αφού ηρεμήσει είναι δικό του!
Ακόμη κι έτσι όμως, το άλογο παραμένει άγριο και αυτόνομο. Αυτό σημαίνει ότι μπορεί να παρακούει στρίβοντας μόνο του ή φρενάροντας ελαφρά. Ο Link το επαναφέρει στην πορεία του και το χαϊδεύει για να το εκπαιδεύσει. Όσο περνάει χρόνο με το συγκεκριμένο άλογο, δυναμώνει το δέσιμό τους και γίνεται πιστό και υπάκουο.
Κάθε άτι έχει τα δικά του χαρακτηριστικά, που περιλαμβάνουν την ταχύτητά του, την αντοχή του και τον χαρακτήρα του και μπορείτε να τα εγγράψετε με το όνομά τους στους διάφορους στάβλους που υπάρχουν σε διάφορες περιοχές του Hyrule. Μετά την εγγραφή τους, μπορείτε να τα επαναφέρετε σε οποιονδήποτε στάβλο.
Link at arms!
Ο Link μπορεί να χρησιμοποιήσει ως όπλο κάθε αντικείμενο που κρατάνε οι εχθροί του ή θα βρει σε διάφορα αγροκτήματα και σεντούκια. Όλα έχουν διαφορετική αίσθηση, βάρος, δύναμη και κινήσεις και ως επακόλουθο αλλάζουν παντελώς τον τρόπο με τον οποίο προσεγγίζετε μία μάχη.
Κάτι που έχουν από κοινού όλα όμως είναι ένα πολύ σημαντικό κομμάτι: όρια! Όταν κάποιο όπλο φτάσει στα όριά του, σπάει! Στην αρχή θα φανεί πολύ κουραστικό καθώς θα σπάνε όπλα που ίσως θα θέλατε να κρατήσετε αλλά σε βάθος χρόνου αλλάζει όλο το στυλ παιχνιδιού. Θα αναγκαστείτε να επιστρατεύσετε από κουτάλες, τσουγκράνες, τσάπες, κλαδιά και σκουπόξυλα μέχρι ρόπαλα, τσεκούρια, βαριές και…φωτόσπαθα!!
Στα περισσότερα παιχνίδια παραμένουμε με το ίδιο, αγαπημένο μας όπλο καθόλη την διάρκειά τους, μην εκτιμώντας την ποικιλία που προσφέρουν. Εδώ δεν είναι επιλογή. Αν δεν είστε καλά οργανωμένοι θα βρεθείτε να σας κυνηγάνε άοπλο στα βουνά και τα λαγκάδια, να σκαρφαλώνετε σε δέντρα και άλλα…ηρωικά! Τα όπλα υπάρχουν πάντως σε αφθονία παντού, οπότε είναι θέμα συνήθειας να είστε πάντα έτοιμοι!
“Θα αναγκαστείτε να επιστρατεύσετε από κουτάλες, τσουγκράνες, τσάπες, κλαδιά και σκουπόξυλα μέχρι ρόπαλα και τσεκούρια”
Η μάχη αυτή καθαυτή είναι μία μίξη επίθεσης, άμυνας και αποφυγής. Όταν αποφύγετε ένα χτύπημα την τελευταία στιγμή, ο χρόνος σταματά για κάποια δευτερόλεπτα (bullet time ή καλύτερα…sword time) και σας επιτρέπει να καταφέρετε μία αλληλουχία χτυπημάτων πριν επανέρθει στο φυσιολογικό. Το ίδιο συμβαίνει και όταν τραβάτε το τόξο σας ενώ βρίσκεστε στον αέρα! Ο χρόνος παγώνει και σας δίνει μερικά πολύτιμα δευτερόλεπτα ανενόχλητης στόχευσης για ανελέητα headshots!
Οι εχθροί που θα αντιμετωπίσετε περιλαμβάνουν πολλές κακές φυλές από την κληρονομιά της σειράς, παραλλαγές τους καθώς και αρκετές νέες. Bokoblins έχουν χτίσει καταυλισμούς, τους οποίους μπορείτε να πλησιάσετε με δεκάδες διαφορετικούς τρόπους.
Μπορείτε να γίνετε Solid Snake και να πλησιάσετε σιωπηλά, προσέχοντας τα επίπεδα θορύβου σας και τα οπτικά πεδία των φρουρών, έτσι ώστε να τους αποτελειώσετε με ένα ξαφνικό χτύπημα από πίσω.
Μπορείτε να γίνετε Rico Rodriguez (Just Cause) και να εξαπολύσετε έναν εναέριο βομβαρδισμό, συνδυάζοντας το paraglider και λίγα εκρηκτικά βέλη! Μπορείτε επίσης να τους κλέψετε τα όπλα από το οπλοστάσιό τους και όταν σας πάρουν είδηση να μην μπορούν να σας πολεμήσουν!
Βέβαια η A.I. του παιχνιδιού είναι αρκετά προηγμένη ώστε να έχουν τρόπο αντίδρασης. Δεν έχουν όπλο; Θα αρχίσουν να σας πετάνε πέτρες! Έπεσε το όπλο κάποιου χτυπημένου φίλου τους; Θα τρέξουν να το χρησιμοποιήσουν! Επίσης, θα δείτε διαφορετικά είδη εχθρών να σκοτώνονται μεταξύ τους, αν τύχει και συναντηθούν, με εσάς να παρακολουθείτε από ασφαλή απόσταση την παράσταση!
Master S–elf
Ξεχάστε τις καρδιές κάτω από το φρεσκοκομμένο γρασίδι, τις πέτρες και τα βάζα. Για να αναπληρώσετε την ενέργειά σας θα πρέπει να φάτε. Ο Link συλλέγει μία τεράστια συλλογή φαγώσιμων από την φύση, είτε μαζεύοντας καρπούς από τα δέντρα και τα χωράφια είτε κυνηγώντας άγρια ζώα.
Αυτά μετά μπορούν να συνδυαστούν σε κάποιο καζάνι μαγειρέματος και να γίνετε Master S-Elf (καλά σταματάω!) δημιουργώντας μοναδικές συνταγές που αναπληρώνουν ή επεκτείνουν την ενέργειά του, ντόπες που αυξάνουν τις αντοχές του ή ελιξίρια που τον προστατεύουν από διάφορες περιβαλλοντικές ακρότητες, όπως υπερβολική ζέστη ή τσουχτερό κρύο.
Όσο για χρήμα…επίσης δεν φυτρώνει από εδώ και από εκεί. Για να αποκτήσετε τα πολύτιμα rupees θα πρέπει να κάνετε εμπόριο. Πουλήστε τα αγαθά που αποκτάτε από τις περιπέτειές σας στους διάφορους εμπόρους και αγοράστε από αυτούς αυτά που χρειάζεστε.
ΓΡΑΦΙΚΑ – ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ
Οπτικώς το παιχνίδι φαντάζει ως μία μίξη του πιο αληθοφανούς Twilight Princess με την cel-shaded επικάλυψη του Windwaker. Παντρεύοντας αυτά τα δύο πετυχημένα art-styles και πασπαλίζοντάς τα με κάμποση anime χάρη, το αποτέλεσμα είναι πραγματικά απίστευτα όμορφο στο μάτι!
Οι χαρακτήρες είναι πανέμορφα σχεδιασμένοι, ο Link, τα διάφορα ρούχα του και τα όπλα φρίζουν από λεπτομέρεια και οι cut-scenes δίνουν την ευκαιρία και στους υπόλοιπους ήρωες να λάμπουν με προσωπικότητα.
Μπορεί από όλα τα προηγούμενα να νομίζετε ότι ο πρωταγωνιστής του παιχνιδιού είναι ο Link. Θα κάνετε μεγάλο λάθος! Ο Link είναι ο χαρακτήρας μας. Ο πραγματικός πρωταγωνιστής όμως είναι η φύση και τα διάφορα συστήματα που αποτελούν την ραχοκοκαλιά αυτού του μοναδικού κόσμου!!!
Η εναλλαγή ημέρας-νύχτας, το κλίμα, τα καιρικά φαινόμενα, ο τύπος της περιοχής, η βαρύτητα, οι παρόντες σε μία κατάσταση, τα υλικά με τα οποία είναι κατασκευασμένα τα διάφορα αντικείμενα και όλες οι πιθανές σχέσεις μεταξύ τους επηρεάζουν δραστικά το τι συμβαίνει γύρω μας!
“Η μηχανή του παιχνιδιού τρέχει στα 720p / 30fps στο Wii U και στο Switch undocked, ενώ όταν είναι στην βάση του το Switch αποδίδει 900p / 30 fps.”
Ζώα και φυτά κάθε κλίμακας διακοσμούν τους πανέμορφους λόφους, δάση, βουνοκορφές, ακρογιαλιές, λίμνες και λιβάδια… Εκθαμβωτικά ηλιοβασιλέματα δίνουν την θέση τους σε όμορφες βραδιές ενώ όλος ο κόσμος αλλάζει όταν έρχεται μια ξαφνική μπόρα!
Ο ουρανός σκοτεινιάζει και οι πρώτες σταγόνες αρχίζουν να πέφτουν, δυναμώνοντας σταδιακά σε μια μεγαλόπρεπη καταιγίδα! Για άλλη μια φορά τα συστήματα του παιχνιδιού κάνουν την διαφορά, καθώς διάφοροι χαρακτήρες που μπορεί να είναι απλά περαστικοί από εκεί, τρέχουν να καλυφθούν από τα νερά, τα ζώα αφηνιάζουν και πλατσουρίζουν στους νερόλακκους και οι πλαγιές που ο Link μπορούσε να σκαρφαλώσει με ευκολία τώρα γλιστράνε και είναι επικίνδυνες!
Επίσης θα θέλετε να ξεφορτωθείτε τα μεταλλικά σας αντικείμενα…εκτός αν θέλετε να μετατραπείτε από Ήρωας του Hyrule σε Βενιαμίν Φραγκλίνο και να ανακαλύψετε τον ηλεκτρισμό!! Τώρα που το σκέφτομαι…Hyrule με ρεύμα θα είναι τεράστια πρόοδος!!! Ακόμη και οι πλανόδιοι πωλητές ρίχνουν τις τιμές τους όταν βρέχει, καθώς δεν υπάρχει τόση ζήτηση!!!
Όταν κοπάσει η βροχή, οι αντανακλάσεις των βρεγμένων εδαφών και η σταδιακή επιστροφή στους φυσιολογικούς ρυθμούς ολόκληρου του οικοσυστήματος είναι πραγματικά αποδομένα με τρόπο αριστουργηματικό!
Τα εφέ σκιάσεων, αντανακλάσεων και νερού είναι πραγματικά ΑΠΙΣΤΕΥΤΑ! Όλα είναι μελετημένα μέχρι την παραμικρή λεπτομέρεια και δημιουργούν κάποιες εικόνες απαράμιλλης ομορφιάς. Και αυτό το γρασίδι… Απλώνεται απλόχερα στις εύπορες περιοχές και είναι ζωντανό και πανέμορφο! Κινείται από τον άνεμο, πατιέται από τους χαρακτήρες και τα ζώα, καίγεται από την φωτιά και κόβεται σε οποιοδήποτε σχήμα!
Tech-stuff…
Η μηχανή του παιχνιδιού τρέχει στα 720p / 30fps στο Wii U και στο Switch όταν δουλεύει ως φορητό ενώ όταν είναι στην βάση του το Switch αποδίδει 900p / 30 fps. Το μειονέκτημα είναι ότι υπάρχουν κάποια frame drops που συμβαίνουν σε διάφορες περιπτώσεις καθώς και έλλειψη anti-aliasing, που θα έδινε ένα πολύ πιο άρτιο αποτέλεσμα.
Την στιγμή που γράφονται αυτές οι γραμμές όμως, έχει ήδη κυκλοφορήσει patch το οποίο διορθώνει τα προβλήματα του frame-rate σε πολύ μεγάλο βαθμό και στις δύο εκδόσεις.
Μην ξεχνάμε όμως, πως ένας τεράστιος, οργανικός κόσμος απλώνεται προς κάθε κατεύθυνση γύρω μας για πολλά χιλιόμετρα!! Το πιο αξιοθαύμαστο επίτευγμα είναι ότι δεν υπάρχει ορατό loading σε ΚΑΝΕΝΑ σημείο του παιχνιδιού, παρά μόνο όταν μπαίνουμε σε κάποιο shrine ή dungeon. Και πάλι όμως, μιλάμε για λίγα δευτερόλεπτα.
Μπορούμε να ταξιδεύουμε από την μία άκρη του τεράστιου χάρτη στην άλλη, να μπαίνουμε σε χωριά, να ανοίγουμε σπίτια και να τα εξερευνούμε, να ψωνίζουμε, να σκαρφαλώνουμε στην πιο ψηλή βουνοκορφή και να την κατεβαίνουμε με ιλιγγιώδη ταχύτητα πάνω στην ασπίδα μας και δεν θα έχουμε νιώσει το παραμικρό loading!!
Και το πιο εντυπωσιακό;; Δεν εντόπισα το παραμικρό bug, παρόλο το μέγεθός του και τα άπειρα συστήματα που τρέχουν ταυτόχρονα! Αυτό είναι ένα μάθημα αρτιότητας σε όλους τους τεμπέληδες developers εκεί έξω!!
Το Draw-Distance, δηλαδή η απόσταση στην οποία μπορούμε να βλέπουμε τριγύρω μας, είναι πραγματικά απίστευτο! Σκαρφαλώνοντας σε ένα ψηλό βουνό ή έναν πύργο, μπορούμε να δούμε κυριολεκτικά μέχρι εκεί που φτάνει το μάτι, να σημαδέψουμε με το τηλεσκόπιό μας ένα μέρος που θα μας φανεί ενδιαφέρον και να ξεκινήσουμε την πορεία μας με το paraglider μας!
Σίγουρα η λεπτομέρεια των υφών αυξάνει όσο πλησιάζουμε και υπάρχει κάποιο pop-in και pop-out αλλά κανένα από αυτά δεν είναι τόσο σοβαρό ώστε να αλλοιώσει την τελική, εξαιρετική εικόνα.
Καθώς όλα αυτά έχουν δημιουργηθεί με το περιορισμένο hardware του Wii U στο μυαλό, με μόνο 2GB Ram (και από αυτά μόνο το 1GB είναι ελεύθερο), είναι πραγματικά επίτευγμα επικών διαστάσεων!! Και από την άλλη, για το Switch, το να έχεις ένα άρτιο, τεράστιο παιχνίδι αυτού του βαθμού, σε μία φορητή συσκευή που μπορείς να έχεις παντού μαζί σου, είναι μια πολυτέλεια που δικαιολογεί από μόνη της την αγορά μίας ολοκαίνουργιας κονσόλας.
ΗΧΟΣ
Η μουσική είναι ένας τομέας άρρηκτα συνδεδεμένος με τα Legend Of Zelda, τόσο σημαντικός και ποιοτικός που μένει μαζί σου για πάντα!! Το Breath Of The Wild ευτυχώς δεν αποτελεί εξαίρεση!
Οι διάφορες μελωδίες που ακούγονται στο παιχνίδι κυμαίνονται από παραδοσιακά Ιαπωνικά θέματα στα διάφορα χωριουδάκια και ηλεκτρονικά industrial κομμάτια που δίνουν μία νότα προηγμένης τεχνολογίας στους αρχαίους ναούς, μέχρι τα κλασικά, επικά, ορχηστρικά θέματα που η σειρά μας έχει χαρίσει απλόχερα εδώ και δεκαετίες! Ειδικά κάποιες επανεκδόσεις, θα κάνουν τους βετεράνους να ανατριχιάσουν από ευχαρίστηση!!
“Η μουσική είναι ένας τομέας άρρηκτα συνδεδεμένος με τα Legend Of Zelda”
Όταν ταξιδεύουμε σε διάφορες απομακρυσμένες περιοχές ή εξερευνούμε τόπους άγριους και απρόσιτους, η μουσική υποχωρεί καλοπροαίρετα για να επικεντρωθεί στους ήχους της φύσης. Στην θέση της ακούγονται τιτιβίσματα πουλιών, το σφύριγμα του αέρα και το θρόισμα των φύλλων, τα ρυάκια που τρέχουν και ο ήχος της βροχής… Μόνο κάποια όμορφα πλήκτρα πιάνου εμπλουτίζουν τους φυσικούς ήχους πού και πού, τονίζοντας ακόμη περισσότερο την ομορφιά της στιγμής.
Πλησιάζοντας σε κάποιο χωριό, στάβλο ή πανδοχείο αρχίζει να ακούγεται το θέμα της περιοχής δίνοντας το αίσθημα ότι η μουσική όντως ακούγεται από τον οικισμό, σαν κάποιοι να παίζουνε τις όμορφες μελωδίες σε κάποια ταβέρνα ή πλατεία. Όσο πλησιάζουμε, δυναμώνει και το μουσικό θέμα.
Είναι πραγματικά ανεκτίμητη αίσθηση να στέκεστε σε μια ψηλή πλαγιά, με ένα χωριό να αχνοφαίνεται και να ακούγεται στο βάθος σαν ηχώ η μουσική του…
Όταν εμπλακείτε σε μάχη βέβαια, έντονη μουσική και εφέ συνοδεύουν τις συγκρούσεις σας και ειδικά αν τα βάλετε με κάποιο από τα ισχυρότερα πλάσματα, συνήθως εμπνευσμένα από την αρχαία ελληνική μυθολογία, οι μελωδίες γίνονται αγχωτικές και γρήγορες.
Hear My Voice!
Όπως προανέφερα, για πρώτη φορά ένας τίτλος Zelda έχει πραγματικές φωνές για τους κυρίως χαρακτήρες του. Αυτές ακούγονται κατά την διάρκεια των όμορφων cut-scenes και δίνουν μια κινηματογραφική αίσθηση σε αυτά που παρακολουθούμε. Ο Link όμως εξακολουθεί να είναι “μουγγός”!! Και πιστέψτε με, αυτό είναι πολύ καλό!
Ο Link είστε εσείς και είναι καλό να φαντάζεστε μόνοι σας τον τρόπο με τον οποίο απαντάει. Πάντα αυτή ήταν η φιλοσοφία. Φανταστείτε να μην σας άρεσε η φωνή που θα του δίνανε. Θα δημιουργούσε άμεση αποστασιοποίηση ανάμεσα στον παίκτη και τον χαρακτήρα του! Για παράδειγμα εγώ δεν είμαι ο μεγαλύτερος fan της φωνής της Zelda. Κάποιοι άλλοι μπορεί να την λατρεύουν όμως.
Πέρα όμως από τις cut-scenes, οι υπόλοιποι διάλογοι γίνονται σε μορφή κειμένου, με τα κλασικά επιφωνήματα και κραυγές που έχουμε συνηθίσει και κάνουν την δουλειά τους στο έπακρο.
ΤΕΛΙΚΑ ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ
Ξεχάστε το οποιοδήποτε τεχνικό μικρο-πρόβλημα και αδιαφορήστε που το σενάριο δεν θα ανταγωνιστεί με βραβευμένα μυθιστορήματα. Το Breath Of The Wild καταφέρνει κάτι απίστευτο: Φέρνει την κοινωνική δύναμη του πρώτου Legend Of Zelda ξανά στο προσκήνιο, 30 χρόνια μετά!
Την εποχή του πρωτότυπου παιχνιδιού δεν υπήρχε Internet. Τα μυστικά του διαδίδονταν σε μορφή φημών από στόμα σε στόμα, στα σχολεία, τις αλάνες και τα πάρκα! Ερχόταν κάποιος στην παρέα και έλεγε «αν κάψεις τον θάμνο που είναι απέναντι από την λίμνη, έχει μυστικό πέρασμα» και γινόταν χαμός! Όλοι ανυπομονούσαν να πάνε σπίτι να το δοκιμάσουν. Κάθε ένας είχε μια διαφορετική ιστορία να πει.
Ακριβώς έτσι είναι και το Breath Of The Wild. Ξεχάστε ότι υπάρχει Internet! Μην διαβάσετε και μην παρακολουθήσετε τίποτα που περιέχει spoilers και θα ανταμειφθείτε απλόχερα με ένα αίσθημα ανακάλυψης και έκπληξης χωρίς προηγούμενο!
Becoming a Kid again!
Όταν ήμασταν παιδιά, είχαμε μία μαγική χορδή στον εγκέφαλο! Ονομαζόταν περιπέτεια και μυστήριο!! Η μαγική αυτή χορδή έπαιζε ξέφρενο σόλο όταν βλέπαμε το Goonies ή το Stand By Me, όταν παίζαμε Dungeons & Dragons ή όταν εξερευνούσαμε τους λόφους γύρω από τα σπίτια μας και ανακαλύπταμε ξαφνικά μία παράξενη σπηλιά ή ένα δέντρο που έμοιαζε στοιχειωμένο…
Αυτή ακριβώς την χορδή μας ξυπνάει το Breath Of The Wild, ανεξάρτητα με το πόσο μεγαλώσαμε ή τις υποχρεώσεις που έχουμε! Και είναι η μεγαλύτερη ανταμοιβή που μου πρόσφερε ένα videogame εδώ και τουλάχιστον 20 χρόνια…
Μετά από 107 ώρες, μπορεί να νίκησα τον Ganon αλλά έχουν μείνει αρκετά shrines να ανακαλύψω, άπειροι Koroks να εντοπίσω σε κάθε πιθανό σημείο, στολές να αναβαθμίσω και Side-Quests να ολοκληρώσω. Οι 200 ώρες φαίνονται πολύ πιθανές!! Όπως άλλωστε αυτό το Review θα μπορούσε να είναι διπλάσιο και πάλι να μην έχω γράψει για όλα αυτά που θέλω να πω!!
Κάθε open-world τίτλος που υπάρχει εκεί έξω ή θα κυκλοφορήσει από εδώ και πέρα, θα έχει ένα πολύ δύσκολο έργο μπροστά του: την σύγκριση με το Breath Of The Wild. Ναι, αλλάζει πλέον το δεδομένο του τι σημαίνει “open”, ακόμη και στην εξιστόρηση του σεναρίου. Το καλύτερο δυνατό κύκνειο άσμα για το Wii U και το πιο όμορφο λάλημα του πετεινού για την νέα μέρα που ξημερώνει με το Nintendo Switch!
Βαγγέλης “Hylian” Καρπέτης, 26/04/2017