- ΕΙΔΟΣ : Survival Horror
- REVIEWED ON : XBOX 360
Διαθέσιμο για: XBOX 360, PC
Ένα από τα καλύτερα survival Horror παιχνίδια των τελευταίων (πολλών) ετών. Θα σας κάνει να καρδιοχτυπήσετε από την ένταση και την αγωνιά, με μια ιστορία η όποια κάλλιστα θα μπορούσε να σταθεί διπλά στα Best Sellers της λογοτεχνίας τρόμου. Κυρίες και κύριοι καλωσορίσατε στον εφιαλτικό, σκοτεινό κόσμο του Alan Wake!
ΥΠΟΘΕΣΗ
Αναλαμβάνετε τον ρολό του επιτυχημένου συγγραφέα ψυχολογικών θρίλερ, Alan Wake. Δυστυχώς, ο Wake τα δυο τελευταία χρόνια υποφέρει από το γεγονός ότι έχει «μπλοκάρει» δημιουργικά, με αποτέλεσμα να μην έχει γράψει τίποτα όλο αυτό το διάστημα (μια κατάσταση γνωστή ως writer’s block).
Ως αποτέλεσμα, το στρες από την όλη κατάσταση σε συνδυασμό με τους φρικτούς εφιάλτες που επισκέπτονται τον Wake κατά την διάρκεια του ύπνου, έχουν κλονίσει την ψυχική του υγεία σε ανησυχητικό βαθμό… Και όλα αυτά οδήγησαν τον Alan και την γυναίκα του Alice στην απόφαση να αποδράσουν για λίγο καιρό στην μικρή, ορεινή πόλη Bright Falls αναζητώντας την ηρεμία τους.
Το Bright Falls είναι μια μικρή, γραφική πόλη σε μια μαγευτική τοποθεσία, ανάμεσα σε βουνά κατάφυτα από ελατοδάση, διπλά στην λίμνη Cauldron στο μοναδικό νησί της οποίας βρίσκεται το κατάλυμα του ζευγαριού, προσφέροντας ένα περιβάλλον ιδανικό για να ξεφύγει κανείς από τους εντόνους ρυθμούς της πόλης (να το έχουμε υπόψιν για κανένα τριημεράκι).
Δυστυχώς, τα πράγματα παίρνουν γρήγορα άσχημη τροπή: Η ανεξήγητη εξαφάνιση της Alice, σε συνδυασμό με ένα κενό μνήμης μίας εβδομάδας, “μεταφέρουν” τον Alan στο επίκεντρο μιας εφιαλτικής κατάστασης.
Κάνοντας την κατάσταση ακόμα πιο παρανοϊκή, σύντομα ανακαλύπτετε ότι όχι μόνο ότι δεν υπήρχε νησί στη λίμνη Cauldron εδώ και 40 χρόνια, αλλά ότι οι κάτοικοι του Bright Falls δείχνουν να έχουν κυριευτεί από μια σκοτεινή δύναμη, παρουσιάζοντας υπερφυσικές ικανότητες και επιτίθενται στον Alan με σκοπό να τον σκοτώσουν…
“Δεν θα είναι λίγες οι φορές που θα ανάψατε τα φώτα του δωματίου στο οποίο παίζετε.”
Ποια είναι αυτή η σκοτεινή δύναμη και από πού προέρχεται; Ποια η σχέση της με την λίμνη Cauldron; Ποιος είναι ο Thomas Zane? Που βρίσκετε η Alice; Το κυριότερο: Όλος αυτός ο εφιάλτης είναι πραγματικός ή όλα αυτά συμβαίνουν μονό στο ταραγμένο μυαλό του Alan; Είναι μια καταπληκτική υπόθεση γεμάτη ανατροπές και μυστήριο η όποια έχει έμμεσες επιρροές από την δουλεία του Stephen King.
Έχοντας διαβάσει δεκάδες βιβλία τρόμου πιστεύω ότι η ιστορία του παιχνιδιού και ο τρόπος που ξετυλίγεται είναι α-νε-πα-να-λη-πτος. Θα μπορούσε να την είχε γράψει κάποιος πρωτοκλασάτος συγγραφέας και όλοι να μιλάμε για ένα εκπληκτικό βιβλίο, αφού Σε κανένα σημείο δεν κουράζει ή δεν κάνει κάποια κοιλιά, περιμένοντας με αγωνιά να δεις τι θα γίνει παρακάτω. Ειλικρινά, η ατμόσφαιρα είναι τόσο απόκοσμη, που δεν θα είναι λίγες οι φορές που θα ανάψατε τα φώτα του δωματίου στο οποίο παίζετε!
GAMEPLAY-ΧΕΙΡΙΣΜΟΣ
Αν και survival horror, το Alan Wake έχει έντονα τα action στοιχεία και αυτό οφείλεται σε μεγάλο βαθμό στην “ιδιαιτερότητα” του συστήματος μάχης.
Βλέπετε, οι εχθροί που καλείστε να αντιμετωπίσετε, οι όποιοι αναφέρονται ως “Taken”, είναι άνθρωποι ζώα, ακόμα και άψυχα αντικείμενα τα όποια έχει κυριεύσει η σκοτεινή δύναμη που υπάρχει στην περιοχή. Και όσο καλύπτονται από το σκοτάδι που τους εξουσιάζει, είναι κυριολεκτικά άτρωτοι στα όπλα σας, κάτι το οποίο μπορείτε να υπερνικήσετε με τη μία βασική τους αδυναμία: Το φως.
Αν Εστιάσετε τον φακό σας στους Τaken για κάποιο χρονικό διάστημα, η δύναμη που τους προστατεύει χάνεται, αφήνοντάς τους ευάλωτους στις επιθέσεις σας! Αυτή ακριβώς η λεπτομέρεια, ότι πρέπει πρώτα να «σπάσεις» την «ασπίδα» του κάθε εχθρού, δημιουργεί μια απίστευτη ένταση κατά την διάρκεια του παιχνιδιού, αφού οι εχθροί θα έρχονται κατά ορδές και θα προσπαθούν να σας κυκλώσουν, με εσάς να προσπαθείτε να κρατήσετε την απόστασή σας, για να κερδίσετε λίγα αλλά πολύτιμα δευτερόλεπτα.
Βέβαια κεντρικό ρόλο στις μάχες σας θα έχει το “πλούσιο” οπλοστάσιο του Alan Wake: φωτοβολίδες χειρός, πιστόλια φωτοβολίδων, χειροβομβίδες κρότου-λάμψεις, περίστροφα, κυνηγητικά όπλα και διαφόρων ειδών καραμπίνες θα είναι στην διάθεσή σας για να καταφέρετε να επιβιώσετε.
Ταυτόχρονα, κομβικό ρολό στις μάχες θα παίξουν και διάφορα σημεία οπού υπάρχουν πηγές φωτισμού οι οποίες δημιουργούν ασφαλείς «οάσεις» στις οποίες θα βρείτε προμήθειες από μπαταριές και σφαίρες, αλλά το κυριότερο, οι εχθροί σας δεν τολμούν να πλησιάσουν. Πιστέψτε με θα τα χρειαστείτε!
Πέρα όμως από τις λυσσαλέες μάχες που σας περιμένουν , θα κληθείτε να λύσετε απλά περιβαλλοντικά puzzles (λες και δεν είναι αρκετό να σε κυνηγάει ένας στρατός “δαιμονισμένων”) τα οποία προσφέρουν μια ευχάριστη αλλαγή, προσθέτοντας οχι μόνο ποικιλία στο gameplay, αλλά και μία απαραίτητη ανάπαυλα στον καταιγιστικό ρυθμό του παιχνιδιού.
Solving The Mystery.
Αν και το Alan Wake είναι κατά βάση ένα γραμμικό παιχνίδι, οι πίστες του είναι αρκετά «ανοιχτές» και ανταμείβουν την εξερεύνηση τους με πυρομαχικά, όπλα αλλά και διάφορα collectibles. Αυτά που έχουν ιδιαίτερο ενδιαφέρον είναι η σελίδες από το χειρόγραφο του Alan, αφού περιγράφουν γεγονότα του παιχνιδιού από την πλευρά άλλων χαρακτήρων, εξετάζοντας πολλές φορές τις προσωπικές τους σκέψεις και τα συναισθήματα τους. Μοναδικό παράπονο σε αυτό το θέμα, είναι ότι σε μερικές περιπτώσεις αναφέρονται γεγονότα που θα γίνουν, δημιουργώντας μικρά spoilers…
Επίσης, πρέπει αν γίνει αναφορά στο ότι η Rementy έχει προσθέσει κάποια στοιχεία τα όποια κυριολεκτικά ζωντανεύουν τον κόσμο του Alan Wake. Έτσι από τα ραδιόφωνα που βρίσκετε, θα μπορείτε να ακούτε εκπομπές του τοπικού ραδιοφωνικού σταθμού, όπου πολίτες παίρνουν και συζητούν για διάφορα «περίεργα» συμβάντα στην πόλη.
Στο ίδιο ύφος, η μεγάλη έκπληξη είναι ότι η ομάδα ανάπτυξης, έχει φτιάξει και μια μίνι τηλεοπτική σειρά στο ύφος του Twilight Zone, τα επεισόδια της οποίας μπορείτε να δείτε σε διάφορές τηλεοράσεις που θα βρείτε μέσα στο παιχνίδι, προσθέτοντας ένα ιδιαίτερο horror movie flair στην όλη εμπειρία.
ΓΡΑΦΙΚΑ-ΗΧΟΣ
Προσπαθώ εδώ και αρκετή ώρα να βρω μια φράση, η όποια να μπορεί να μεταφέρει την ομορφιά των γραφικών του παιχνιδιού… Eιλικρινά αν δεν το δεί κάποιος, δεν θα μπορέσει να καταλάβει για ποσό υψηλό επίπεδο γραφικών μιλάμε…
Σε τι να πρωτοαναφερθώ; Υπάρχουν πανέμορφα, κατάφυτα ελατοδάση με ποτάμια και καταρράκτες, τα όποια μετατρέπονται σε εφιαλτικά τόπια όταν ο χώρος καλύπτεται από το ζωντανό “σκοτάδ”ι που υπάρχει στο Bright Falls. Ο τρόπος που κινούνται τα δέντρα στους βίαιους άνεμους και η ομίχλη που καλύπτει τα τόπια είναι συγκλονιστικά.
“Πανέμορφα, κατάφυτα ελατοδάση με ποτάμια και καταρράκτες μετατρέπονται σε εφιαλτικά τόπια…”
Βεβαία, εκεί που η μηχανή γραφικών του παιχνιδιού «δίνει ρέστα» είναι στο θέμα τον φωτοσκιάσεων. Είναι μακράν το καλύτερο και ρεαλιστικότερο σύστημα φωτοσκίασης, που έχω δει μέχρι τώρα. Κάθε αντικείμενο, κάθε άνοιγμα ανάμεσα σε σανίδες αλληλοεπιδρά με το φως του φακού σας, δημιουργώντας μια πραγματικά τρομακτική ατμόσφαιρα. Φυσικά, τόσο τα μοντέλα των χαρακτήρων όσο και η κίνηση τους είναι εξαιρετικά, με μοναδική παραφωνία το άλμα του Wake το οποίο είναι τρομερά «ξύλινο».
Ο ήχος του Alan Wake, είναι ακριβώς αυτό που θα περιμένατε από μια παράγωγη τέτοιου επίπεδου. Οι ήχοι από το περιβάλλον θα σας ταξιδεύουν στα πανέμορφα δάση του παιχνιδιού, ενώ άλλες στιγμές θα σας παγώνουν το αίμα. Οι ήχοι των οπλών και τα υπόλοιπα ηχητικά εφέ είναι ρεαλιστικότατα, ενώ το voice acting είναι επίπεδου κινηματογραφικής ταινίας με τις φωνές των εχθρών να σας σηκώνουν την τρίχα.
Η μουσική του κατά την διάρκεια του παιχνιδιού είναι διακριτική. αλλά συμβάλει με άψογο τρόπο στην ατμόσφαιρα της κάθε κατάστασης, είτε μιλάμε για στιγμές εξερεύνησης είτε κατά την διάρκεια σκηνών έντασης. Η μεγάλη έκπληξη βεβαία έρχεται από τα τραγούδια των Nick Cave, Roy Orbison και David Bowie (μεταξύ άλλων), που συμβάλουν τόσο στη σκοτεινή και μελαγχολική ατμόσφαιρα (ξέρω πέσατε από τα σύννεφα, Cave και μελαγχολία;), όσο και στην κινηματογραφική αίσθηση του παιχνιδιού…
ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ
Ένα συγκλονιστικό παιχνίδι, το οποίο πραγματικά πάει το survival horror είδος σε άλλο επίπεδο. Θα το λατρέψετε και πραγματικά “φοράει τα γυαλιά” σε σειρές παιχνιδιών του είδους που έχουν μεγάλο αριθμό κυκλοφοριών στο ενεργητικό τους (ονόματα δεν λεμέ – υπολήψεις δεν θίγουμε).
Γιώργος Παύλου
Απρίλιος 2015