___________________________________________________________________________________________
DEVELOPER : Exordium Games
PUBLISHER : Exordium Games
ΕΙΔΟΣ : Adventure
ΑΡΙΘΜΟΣ ΠΑΙΚΤΩΝ : 1
ΔΙΑΘΕΣΙΜΟ ΓΙΑ : PC
REVIEWER : Βαγγέλης “Hylian” Καρπέτης
REVIEWED ON : PC
___________________________________________________________________________________________
ΥΠΟΘΕΣΗ
Το μυαλό των παιδιών είναι ένα πραγματικό θαύμα! Ένα ανεξάντλητο εργαστήριο φαντασίας και παιχνιδιού, παραποίησης και σουρεαλισμού. Η 10χρονη Amber δεν αποτελεί εξαίρεση.
Ξυπνώντας στο δωμάτιό της στην Paper City, βρίσκεται αντιμέτωπη με την μυστηριώδη εξαφάνιση του αδερφού της. Σαν να μην έφτανε αυτό, η καμηλοπάρδαλη-παραμάνα της (!) την ενημερώνει ότι έχουν ξεσπάσει πολλές παράξενες φωτιές στην πόλη και ο δήμαρχος την έχει θέσει σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης αποκλείοντας την έξοδο και είσοδο σε αυτή. Πρώτος ύποπτος για αυτό το χάος είναι ο Red Man, ένας τρομακτικός κοκκινοσκουφίτσος που φαίνεται να ρωτάει πολλά για την Amber μας…
Για να καταφέρει να λύσει αυτό το μυστήριο η πρωταγωνίστριά μας θα χρειαστεί την πολύτιμη βοήθεια ενός έμπειρου ντετέκτιβ…του αρκούδου της!! Το πρωτότυπο όνομα αυτού…Ted E. Bear!! Μαζί θα πρέπει να εξερευνήσουν όλα τα δωμάτια του σπιτιού της, να μαζέψουν στοιχεία από τα διάφορα «ζωντανεμένα» παιχνίδια και να λύσουν γρίφους που θα τους φέρουν πιο κοντά στην αλήθεια και τον χαμένο αδερφό της.
Μετά από κάθε σημαντικό κεφάλαιο, μία αφήγηση του Ted σε πραγματική Noir, comic-book αίσθηση μας απλώνει τις σκέψεις του και εμπλουτίζει το σενάριο με μια πιο προσωπική ματιά στα δρώμενα.
“Το πιο εντυπωσιακό στοιχείο του Bear With Me όμως είναι το εύπλαστο σενάριο!”
Το πιο εντυπωσιακό στοιχείο του Bear With Me όμως είναι το εύπλαστο σενάριο! Η Exordium Games υπόσχεται ότι οι επιλογές μας θα αλλάζουν την εξέλιξη του παιχνιδιού και το πιο τρανό παράδειγμα που βίωσα στην σύντομη ενασχόλησή μου μαζί του ήταν ο άμεσος χειρισμός κι επιλογή των κινήσεων του Red Man αυτοπροσώπως! Χωρίς να μαρτυρήσω πολλά…ήταν στο χέρι μου αν θα ζούσε ή πέθαινε ένας σημαντικός χαρακτήρας! Καθώς έλεγξα και τα δύο σενάρια, όντως το παιχνίδι συνεχίζει με ή χωρίς τον συγκεκριμένο χαρακτήρα. Οι προοπτικές είναι πραγματικά πολλά υποσχόμενες! Ίσως γιατί ακόμη και οι κινήσεις του κακού της υπόθεσης πλάθονται μέσα στο ευφάνταστο μυαλό της Amber;;
ΓΡΑΦΙΚΑ/ΗΧΟΣ
Τα όμορφα σχεδιασμένα σκηνικά και οι χαριτωμένοι χαρακτήρες, απεικονίζονται με ασπρόμαυρη Noir διάθεση καθόλη την διάρκεια του επεισοδίου. Η κίνησή τους είναι κάπως απότομη και αργή αλλά όχι σε βαθμό που να εκνευρίζει. Αυτό που μπορεί όμως να σας ενοχλήσει, είναι το loading που χρειάζεται κάθε φορά που αλλάζετε δωμάτιο. Μπορεί να διαρκεί μόνο μερικά δευτερόλεπτα αλλά λόγω της συχνής ανάγκης πισωγυρίσματος, θα είναι το στοιχείο που θα σας ζορίσει κάπως.
Μουσική ακούγεται σπάνια στο παιχνίδι αλλά όποτε κάνει την εμφάνισή της, δίνει έμφαση στην τρομακτική – Noir αίσθηση και ταιριάζει γάντι με το “παιδικό” πέπλο που περιβάλλει το μυστήριο.Τα ηχητικά εφέ είναι αρκετά αληθοφανή και προσφέρουν στην ιδιαίτερη ατμόσφαιρα του παιχνιδιού. Οι διάλογοι από την άλλη, είναι όμορφοι, γεμάτοι χιούμορ και αυτοσαρκασμό! Είναι η πηγή γέλιου, ο τρόπος να παίξουν οι δημιουργοί του παιχνιδιού με τους παίκτες και να προσφέρουν μια πλειάδα αναφορών σε άλλα εικονικά παιχνίδια και ταινίες, που θα απολαύσετε! Μπορεί η Amber να μην ακούγεται 10χρονη, μπορεί ο Ted να ακούγεται σαν βραχνιασμένος Dannie De Vitο που διαβάζει τα κείμενα…αλλά το τελικό αποτέλεσμα καταφέρνει να ευχαριστήσει τον ακροατή και προσφέρει κι αυτό με την σειρά του στο ιδιαίτερο κλίμα του Bear With Me.
GAMEPLAY/ΧΕΙΡΙΣΜΟΣ
Το παιχνίδι παίζει όπως ένα κλασικό point n’click Adventure. Οι λιλιπούτειοι πρωταγωνιστές μας κινούνται όπου κλικάρει ο κέρσοράς μας. Μπορούμε να «κοιτάξουμε» τα διάφορα αντικείμενα στο περιβάλλον, ακούγοντας μία σύντομη περιγραφή από την ηρωίδα μας ή να αλληλεπιδράσουμε μαζί τους, όταν γίνεται. Υπάρχει ένα εικονίδιο για το inventory, όπου αποθηκεύονται όλα τα αντικείμενά μας και όπου μπορούν να συνδυαστούν με…λογικούς τρόπους για να βοηθήσουν στην επίλυση των διάφορων δυσκολιών που συναντάμε.
“Οι λιλιπούτειοι πρωταγωνιστές μας κινούνται όπου κλικάρει ο κέρσοράς μας”
Το απογοητευτικό είναι ότι δεν υπάρχει η επιλογή για χρήση του δεξιού πλήκτρου του ποντικιού για κάποια συντόμευση. Π.χ. το άνοιγμα του inventory ή της αλληλεπίδρασης με το περιβάλλον μας. Θα ήταν πολύ βολική λειτουργία και θα μας γλύτωνε από πολλές άσκοπες κινήσεις του κέρσορα αλλά για κάποιον λόγο οι φίλοι μας στην Exordium Games, την θεώρησαν αμελητέα. Ελπίζω σε ένα patch με την κυκλοφορία του τίτλου που να προσθέτει διάφορες ευκολίες στον χειρισμό.
Bear With Patience…
Η επεισοδιακή φύση του παιχνιδιού, όπως και κάθε ένα που ακολουθεί αυτήν την δομή, με άφησε να θέλω κι άλλο! Το «Επεισόδιο 1» σταματάει σε μια φάση που οι ήρωές μας είναι έτοιμοι να διευρύνουν τον ορίζοντά τους και μας αφήνει με μια ακόρεστη όρεξη να δούμε τι θα συμβεί παρακάτω. Ακόμη κι έτσι όμως, η σύντομη εμπειρία μου με την Amber και τον Ted αφήνουν υποσχέσεις για μια πολύ ενδιαφέρουσα συνέχεια, η οποία θα εμβαθύνει ακόμη περισσότερο στα απύθμενα βάθη του μυαλού μιας 10χρονης…