___________________________________________________________________________________________
DEVELOPER : Ubisoft Montreal
PUBLISHER : Ubisoft
ΕΙΔΟΣ : Platform, Role Playing
ΑΡΙΘΜΟΣ ΠΑΙΚΤΩΝ : 1-2
ΔΙΑΘΕΣΙΜΟ ΓΙΑ : PS Vita, PS3, PS4, WiiU, XBOX 360, XBOX ONE, PC
REVIEWER : Αντουάν Ντε Λα Κρουά
REVIEWED ON : PS3
___________________________________________________________________________________________
Είναι εκτυφλωτικά όμορφο, είναι ένα κινούμενο έργο τέχνης, είναι μουσικά άρτιο, είναι απίστευτα παραμυθένιο και μαγικό. Αυτές είναι λίγες από τις λέξεις που ήρθαν στο μυαλό μου, όταν είδα για πρώτη φορά το trailer της παρουσίασης του παιχνιδιού με τον τίτλο Child of light. Η Aurora με την βοήθεια φίλων και του μικρού φωτεινού Igniculus σας προσκαλεί να ζήσετε και να παίξετε πρωταγωνιστικό ρόλο σ΄αυτό το φανταστικό παραμύθι-παιχνίδι.
ΥΠΟΘΕΣΗ
Μια φορά και έναν καιρό σε ένα μακρινό βασίλειο ήταν ένας Δούκας, μια Δούκισσα και το παιδί τους η μικρή Aurora. Δυστυχώς η αγαπημένη του δούκισσα πεθαίνει και ο Δούκας μένει μόνος και απαρηγόρητος, έχοντας πλέον στραμμένη την προσοχή αποκλειστικά στην ανατροφή της μικρής πριγκίπισσας. Αργότερα, θολωμένος από την μοναξιά του βρίσκει μια νέα γυναίκα να παντρευτεί.
Η χαρμοσύνη τελετή ορίστηκε την μεγάλη Παρασκευή πριν το Πάσχα του 1895, την ίδια νύχτα η μικρή Aurora πέφτει για ύπνο και το ξημέρωμα την βρίσκουν βυθισμένη σε βαθύ λήθαργο, παγωμένη και λευκή σαν το χιόνι. Ο δούκας συντετριμμένος από αυτή την εξέλιξη βυθίζεται σε ακόμη πιο βαθιά θλίψη.
Εν τω μεταξύ η μικρή Aurora ξυπνά σε ένα βωμό μιας άγνωστης μυθικής χώρας με την ονομασία Lemuria. Φοβισμένη ψάχνει τον πατέρα της σ αυτόν τον νέο κόσμο και ακριβώς την στιγμή που πάει να χάσει κάθε ελπίδα, εμφανίζεται μπροστά της μια μικρή πυγολαμπίδα, ο Igniculus ένας φίλος έτοιμος να φωτίσει κάθε σκοτεινό μονοπάτι και μαζί να αντιμετωπίσουν τα πάντα σε έναν νέο αφιλόξενο κόσμο.
” Tο Child of light είναι η άμεση επικοινωνία με το παιδί που κρύβουμε όλοι μέσα μας”
Αργότερα η περιπλάνηση οδηγεί την Aurora και τον igniculus στο πέτρινο άγαλμα της κυρίας του δάσους, εκεί θα αποκτήσει το μαγικό σπαθί που θα την συντροφέψει στις πολλές και μεγάλες μάχες που θα έρθουν στο μέλλον. Έτσι, το παραμύθι ξετυλίγεται μπροστά στα μάτια μας δημιουργώντας πολλά νέα αναπάντητα ερωτήματα όπως: ποια είναι η κακία μάγισσα; ποιος έκλεψε τα αστέρια, τον Ήλιο και το φεγγάρι; το ταξίδι στην Lemuria είναι όνειρο; υπάρχει επιστροφή στην πραγματικότητα; θα εμφανιστούν νέοι φίλοι στο πλάι των δυο ηρώων μας; Το κακό παραμονεύει σε κάθε γωνιά της Lemuria, η χώρα έχει πλημμυρίσει με σκοτεινά τέρατα. Τι πρέπει να θυσιάσει η μικρή Aurora για να ανταπεξέλθει στον δύσκολο αγώνα της για επιβίωση;
Όλα τα παραπάνω απαντώνται με ποιητικά δοσμένο τρόπο σ αυτό το όμορφο παραμύθι-παιχνιδι. Το μόνο που απομένει είναι μόνος σας η με την βοήθεια κάποιου φίλου-φίλης να φωτίσετε κυριολεκτικά την κάθε γωνιά του πολύχρωμου και συνάμα σκοτεινού κόσμου της ανεξερεύνητης Lemuria.
GAMEPLAY/ΧΕΙΡΙΣΜΟΣ
Το Child of light είναι ένα 2D-RPG game με καθαρές επιρροές από παιχνίδια, όπως Final Fantasy VI και Grandia. Οι turn based μάχες στο παιχνίδι ξεκινούν όταν πεσετε σε κάποιο εχθρό στην πίστα ή όταν δεχτείτε αιφνιδιαστική επίθεση. Στην διάρκεια της μάχης χειρίζεσθε δύο χαρακτήρες κάθε φορά, έχοντας και την δυνατότητα επιλογής από μια μεγάλη γκάμα φίλων μαχητών. Επίσης υπάρχουν επιθέσεις με spells, slash και hits, η δυνατότητα άμυνας και η χρησιμοποίηση αντικειμένων αυξάνουν στιγμιαία τα στατιστικά των παιχτών μαζί με healing.
Στο κάτω μέρος της οθόνης υπάρχει μια μπάρα που χωρίζεται σε δυο μέρη, με το πρωτο να ειναι χρώμα γαλάζιο και ειναι το wait όπου εχθροί ή φίλοι είναι σε αναμονή και το δεύτερο κομμάτι με κόκκινο χρώμα με την ονομασία cast είναι το σημείο της μπάρας στο οποίο γίνεται η ενέργεια που έχουμε επιλέξει. Η κάθε αναμέτρηση δίνει συχνά πυκνά level up, με ένα μεγάλο skill tree που αργεί να ολοκληρωθεί, αλλα θα κερδίσετε αντικείμενα και πολύχρωμα πετράδια oculi!
Στο platform κομμάτι του παιχνιδιού η Aurora περπατάει σκαρφαλώνει, πετάει, λύνει γρίφους με την βοήθεια της μικρής πυγολαμπίδας Igniculus, μετακινεί αντικείμενα και χειρίζεται μοχλούς. Η ιδιαιτερότητα και το σημείο που κάνει το Child of light να ξεχωρίζει είναι η δυνατότητα να χειρίζεται ένας δεύτερος παίχτης τον μικρό Igniculus που στην μάχη τυφλώνει τους αντιπάλους καθυστερώντας την επίθεση τους, να κάνει healing στους ήρωες μας ή να μαζεύει φως από λουλούδια για να γεμίσει την δική του ενέργεια.Στο κομμάτι της περιπλάνησης στην όμορφα σχεδιασμένη Lemuria ο Igniculus φωτίζει σκοτεινά μονοπάτια, τυφλώνει εχθρούς δίνοντας μας το προνόμιο του αιφνιδιασμού με την πρώτη επίθεση στις μαχες, ανοίγει μπαούλα, μοχλούς και τέλος healing.
“Η Aurora περπατάει σκαρφαλώνει, πετάει, λύνει γρίφους με την βοήθεια της μικρής πυγολαμπίδας Igniculus”
Το παιχνιδι απευθύνεται σε παιδία από 7 μέχρι 100+ και αυτό δημιουργεί το εξής μοναδικό μειονέκτημα για μένα στην συνολική εμπειρία. Στην casual δυσκολία του παιχνιδιού μπορεί να το τερματίσει χωρίς να χάσει μαχες και κάποιος που βρίσκεται σε μονάδα εντατικής θεραπείας διασωληνωμενός, ημιπαραλυτός και με τον ιό Η1Ν1 να τον χτυπά στην πλάτη!!!.Γι’ αυτό τον λόγο επιβάλλεται να επιλέξετε την expert δυσκολία για να έχουν κάποια πρόκληση οι μαχες που θα συναντήσετε.
Άν και κλασικό turn based RPG ευτυχώς έχει διώξει μια παλιά κατάρα παλιών RPG. Αναφέρομαι στις συχνές random μαχες ανά μερικά δευτερόλεπτα, ακόμα έχω τραύματα στην ψύχη μου από τα final fantasy που χρησιμοποιούσαν αυτόν τον τρόπο. Για να γίνω πιο συγκεκριμένος με την Aurora μπορείτε να αποφύγετε ή και να επιλέξετε μαχες, εκτός από τις αιφνίδιες επιθέσεις και τα Boss Fights.
Ο χειρισμός είναι απλός και λιτός και κάθε φορά που η Aurora μαθαίνει μια νέα κίνηση ή νέο spell υπάρχει πάντοτε ένα tutorial. Κλείνοντας το κεφάλαιο του χειρισμού, θα ήθελα επιπλέον να αναφέρω την πρωτότυπη προσθήκη του συνδυασμού και της αναβάθμισης των πετραδιών oculi. Τα πετράδια ενώνονται και σχηματίζουν μεγάλα διαμάντια που δίνουν επιπλέον δυνάμεις στο party επιλέγοντας ένα slot από τα τρία που είναι διαθέσιμα: της επίθεσης, της άμυνας και βοηθητικών effects. (π.χ evade, περισσότερα XP).
ΓΡΑΦΙΚΑ/ΗΧΟΣ
Το Child of light σχεδιαστικά είναι ένας τεράστιος ολοζώντανος και εκτυφλωτικός πίνακας με απαράμιλλη λεπτομέρεια. Αυτό το καλλιτεχνικό αριστούργημα βασίζεται σε δυο ισχυρούς πυλώνες. Ο πρώτος είναι το artwork της καλλιτεχνικής ομάδας της Ubisoft Montreal επηρεασμένο από μια μίξη από παραδοσιακούς καλλιτέχνες όπως John Bauer, Edmund Dulac και Arthur Rackham (ρίξτε τους μια μάτια αξίζει). Για την ολοκλήρωση της χρωματικής και εξωτικής ζωντάνιας του παιχνιδιού-παραμυθιού βοήθησε και η πολύτιμη εμπειρία ενός δημιουργικού συμβούλου του φημισμένου Cirque du soleil. Επιπλέον στην επιλογή της πρωταγωνίστριας, της Aurora, βοήθησαν και τα μικρά παιδία των καλλιτεχνών της Ubisoft Montreal, που λάτρεψαν την κοκκινομάλλα μικρή πριγκίπισσα με το μεγάλο στέμμα και το ακόμη μεγαλύτερο σπαθί.
“Είναι εκτυφλωτικά όμορφο, είναι ένα κινούμενο έργο τέχνης, είναι μουσικά άρτιο, είναι απίστευτα παραμυθένιο και μαγικό”
Ο δεύτερος πυλώνας που στηρίζει το Child of light είναι η αποκλειστική μηχανή γραφικών κατασκευής της UbiArt Framework, η οποία έχει την δυνατότητα να δημιουργεί animation σε μια ζωγραφιά και να την ενσωματώνει άμεσα σε ένα ηλεκτρονικό παιχνιδι χωρίς πολύ κωδικοποίηση. Αυτή η πολύ επιτυχημένη μηχανή χρησιμοποιήθηκε και σε παιχνίδια όπως Rayman Legends και Valiant hearts: The Great War. Πολλοί ανεξάρτητοι game developers, δημιουργοί indie games και καλλιτέχνες μαζεύουν υπογραφές (668 μένουν ακόμη) στο change.org για να αιτηθούν στην Ubisoft, η Ubi Art Framework να γίνει open source engine.
Στο κομμάτι του ήχου έγινε επαγγελματική δουλεία, προσλήφθηκε η Καναδή τραγουδίστρια-μουσικοσυνθέτης με το ψευδώνυμο Coeur De Pirate. Ξεκίνησε στα αρχικά στάδια της ανάπτυξης μόνο με πιάνο και κιθάρα να συνθέτει μουσική για το child of light και αργότερα οι όλο αυξανόμενες απαιτήσεις την οδήγησαν να ηχογραφεί με συνοδεία μεγάλης κλασικής ορχήστρας. Η μουσική συνδυάζει συναισθήματα για την κάθε περίπτωση όπως: χαρά, νοσταλγία, θλίψη, μια γλυκιά οικειότητα, ηρεμία και δυναμισμό στις μαχες.
Τα ηχητικά εφέ ηχογραφηθήκαν από την αρχή με την βοήθεια ενός πεπειραμένου audio designer, ο ήχος είναι μαγικός και οργανικός, όπως για παράδειγμα τα βήματα στο χώμα, ο μεταλλικός ήχος από το σπαθί της Aurora, ακόμη και ο ήρεμος ή δυνατός άνεμος. Τέλος, μια όμορφη ιστορία αξίζει μια εξίσου όμορφη φωνή αφηγητή-αφηγήτριας, έτσι ο Creative Director Patrick Plourde επέλεξε μια επαγγελματία ηθοποιό, την επίσης Καναδή Caroline Dhavernas γιατί έχει την ‘’τέλεια μητρική φωνή’’ για να εξιστορήσει το παραμύθι με τον τίτλο child of light.
ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ
Το Child of light εκτός από παιχνιδι είναι ένα σύγχρονο παραμύθι πλημμυρισμένο με χρώματα από νερομπογιές, απλωμένες σε έναν ολοζώντανο καμβά, είναι μια νέα μορφή ψηφιακής τέχνης επηρεασμένη σε μεγάλο βαθμό από αρχαίες εικονογραφήσεις του 18ου αιώνα. Είναι μια μάχη του ενός για το κοινό καλό, είναι η ενηλικίωση μέσα από ένα μαγευτικό ταξίδι ζωής γεμάτο άγνωστες προκλήσεις, είναι η αέναη τριβή του καλού με το κακό . Το συνιστώ ανεπιφύλακτα σε όλους! Είναι πραγματικά μια μοναδική οπτικοακουστική εμπειρία. Κλείνοντας, θα ήθελα να επισημάνω ότι: το Child of light είναι η άμεση επικοινωνία με το παιδί που κρύβουμε όλοι μέσα μας, ναί αυτό το μικρό παιδί που ήθελε να ακούει παραμύθια με την συνηθισμένη ευτυχή κατάληξη “κι έζησαν αυτοί καλά και εμείς καλύτερα”!