Γιώργος Παύλου
Έμεινα Off-the-Grid για μια εβδομάδα (ελέω εξεταστικής), και με το που «επιστρέφω» βλέπω έκπληκτος ένα απίστευτο (και δικαιολογημένο από αυτά που είδα) shit storm για το πώς τρέχει το Cyberpunk 2077, σε τεχνικό επίπεδο, στα μηχανήματα προηγούμενης γενιάς…
Το βασικό ερώτημα για έμενα, είναι πως ένα παιχνίδι που φτιάχνετε επί μια 7ετια*, καταλήγει να αποδίδει έτσι…
Δεν είναι αρκετό το Hardware των PS4 και One S, θα μου πείτε…
Να το δεχτώ σαν επιχείρημα…
Αλλά, δεν είναι δυνατόν κατά την διάρκεια του development, να μην ήξεραν τα τεχνικά όρια των PS4 και One. Σε αυτό το σενάριο, δεν θα χρειαζόταν να φτάσουμε στο 2020 για να δούν ότι το παιχνίδι δεν «τραβούσε». Θα το ήξεραν πολύ νωρίτερα…
Οπότε, αν ισχύει το παραπάνω και με την κυκλοφορία των Next-Gen συστημάτων να είναι γνωστή εδώ και καιρό, δεν θα ήταν πιο «τίμιο» να έχουν ακυρώσει εδώ και κάνα δυο χρόνια τις εκδόσεις των PS4 & One;
Θα μου πείτε ένα user base των 150.000.000, δεν το αγνοείς… Το δέχομαι. Είναι λογικό. In the end of the day, ΠΡΕΠΕΙ να πουλήσεις για να είναι βιώσιμο αυτό που κάνεις.
Σε αυτή την περίπτωση όμως, δεν θα έπρεπε κάποιος στην επικεφαλής του development team να έχει βάλει ένα όριο; Να πουνε «μην φορτώνετε άλλο το παιχνίδι, θα είναι στα όρια του unplayable σε αυτά τα συστήματα».
“Και να μην βγάλουν το παιχνίδι που ήθελαν και οραματίστηκαν;”, θα ρωτήσετε.
Να το βγάλουν. Αλλά, όπως σε όλα τα πράγματα σε αυτή τη ζωή, έρχεσαι αντιμέτωπος με μια σειρά από συμβιβασμούς . Δεν γίνετε να βγει «παντού», να τρέχει καλά, και να είναι και τεχνικά cutting edge. Απλά πράγματα.
Ή δεν θα κυκλοφορήσεις το παιχνίδι στα συστήματα που δεν “τραβάνε” (χάνοντας σε πωλήσεις αλλά θα έχεις free reign σε τεχνικό επίπεδο), ή δεν θα είναι cutting edge (και θα πρέπει να μετριάσεις τους «στόχους» σου) ή δεν θα έχεις καλή απόδοση…
Take your peak (που λένε και στο χωριό μου) και, προς το παρόν, φαίνεται ότι ισχύει η τελευταία επιλογή.
Into The Storm…
Όπως ήταν αναμενόμενο, μεγάλο μέρος του user base έχει εξοργιστεί. Δεν είναι μόνο το πώς τρέχει το παιχνίδι, αλλά και το αμφιλεγόμενο review embargo που επέβαλε η CDPR, όπου ΔΕΝ επέτρεπαν στα media να δείξουν δικό τους footage από το παιχνίδι.
Κατά μία έννοια, είναι πολύ λογικό το κοινό να συνδυάζει τα παραπάνω γεγονότα και να μιλά για «παραπλάνηση» από την πλευρά της εταιρείας.
Φυσικά, το παραπάνω έχει φέρει τεράστιες αναταράξεις για την CDPR: μετοχή της εταιρείας μόνο εχθές (14/12/20) έχει πτώση 18%, χάνοντας σε 3 μέρες το 40% της αξίας της (!), ενώ σε μια προσπάθεια να κάνουν κάποιο damage control, ζήτησαν συγγνώμη για την κατάσταση στην οποία κυκλοφόρησε το παιχνίδι, ανακοίνωσαν ένα roadmap για patches, ενώ έδωσαν τη δυνατότητα για refunds.
Σε μια πρωτόγνωρη κίνηση, ακόμα για αυτούς που πήραν την physical έκδοση του παιχνιδιού!
Το θέμα είναι, γιατί να δυσαρεστήσεις και να απογοητεύσεις τόσο κόσμο που σε έχει στηρίξει με Pre-orders; Γιατί να μπεις σε μια τέτοια διαδικασία να κάνεις damage control; Γιατί να αφήσεις την κακή απόδοση να αποκτήσει κεντρικό ρόλο σαν «μήνυμα» όταν, από τα reviews που είδα, το παιχνίδι σαν gameplay (χωρίς να λάβουμε υπόψιν bugs κτλ), δείχνει εκπληκτικό;
Ειλικρινά κρίμα…
* Το Wikipedia αναφέρει ότι το pre-production ξεκίνησε το 2016, το όποιο μου φαίνεται λάθος. Το πρώτο trailer το είχαμε δει το 2013. Μου φαίνεται απίθανο, να μην υπήρχε από τότε pre-production.
** Υπάρχει πάντα η πιθανότητα, μεγάλο μέρος των προβλημάτων να λυθεί με patches. Μακάρι. Πάντως, αυτή τη στιγμή, με ότι έχω δει, είναι δύσκολο να προτείνεις σε κάποιον να πάρει το παιχνίδι για Base PS4 και One S. Η απόδοση, τεχνικά, είναι απλά πολύ κακή.
14/12/2020