___________________________________________________________________________________________
DEVELOPER : FromSoftware
PUBLISHER : Bandai Namco
ΕΙΔΟΣ : Action / RPG
ΑΡΙΘΜΟΣ ΠΑΙΚΤΩΝ : 1-6
ΔΙΑΘΕΣΙΜΟ ΓΙΑ : PS3, PS4, XBOX 360, XBOX ONE, PC
REVIEWER : Αντουάν Ντε Λα Κρουά
REVIEWED ON : PS4, XBOX ONE
___________________________________________________________________________________________
Έχοντας ξοδέψει άπειρες ώρες παίζοντας Demon Souls και Dark Souls έκανα τεράστια υπομονή μέχρι την κυκλοφορία Dark Souls II: Scholar of the First Sin. Ήθελα μ αυτό τον τρόπο για να βιώσω την ολοκληρωμένη και αναβαθμισμένη gaming εμπειρία συνοδευόμενη με όλα τα DLC του παιχνιδιού. Μπορώ να πω με σιγουριά ότι η αναμονή άξιζε και με το παραπάνω. Τα Demon Souls, Dark souls 1 και το Dark souls 2 είναι από τα καλύτερα action RPG’s της γενιάς PS3 και Xbox 360 και το Dark Souls II: Scholar of the First Sin, είναι η καλύτερη γέφυρα που ενώνει την προηγούμενη γενιά με την επόμενη αφού η “HD” έκδοση του ήρθε στα PS4 & XBOX One.
ΥΠΟΘΕΣΗ
Στο Dark Souls II: Scholar of the First Sin ο ήρωας είναι, για ακόμα μια φορά, ένας undead (hollow) που τρέφεται και δυναμώνει με ψυχές, έχοντας την κατάρα της αθανασίας . Έτσι ξεκινάτε το ταξίδι στο χαμένο βασίλειο του Drangleic με σκοπό να σωθείτε από την κατάρα που σας βαραίνει. Μετά από την βουτιά στο χάος ακολουθεί μια σύντομη και δυσάρεστη συνομιλία με τρεις ηλικιωμένες γυναίκες σε ένα περίεργο δεντρόσπιτο στο things betwixt. Ακολουθώντας μια σύντομη διαδρομή θα βρεθείτε στην περιοχή με την ονομασία Majula, εκεί σας περιμένει η πρώτη σύμμαχος σας η emerald herald. Αυτή σας ενημερώνει ότι πρέπει να βρείτε 4 Great souls για να αποκτήσετε το δικαίωμα συνάντησης με τον ισχυρό Βασιλιά του Drangleic. Το ταξίδι είναι μεγάλο γεμάτο εμπόδια, παγίδες, πανίσχυρους εχθρούς και πολύ καλά κρυμμένα μυστικά…
“Στο Dark Souls II: Scholar of the First Sin ο ήρωας είναι, για ακόμα μια φορά, ένας undead”
Ξαφνιάστηκα όταν είδα ότι Dark Souls II: Scholar of the First Sin δεν αποτελεί συνέχεια του προηγούμενου Dark Souls! Τα μόνα κοινά στοιχεία που διέκρινα ήταν κάποια όμοια ονόματα, ένα boss και κάποιες σκόρπιες αναφορές που είναι διακριτές μόνο σε όσους έχουν παίξει παλαιότερους τίτλους των From Software Studios . Αν και αρχικά αυτή η επιλογή δεν μου άρεσε, σύντομα άλλαξα γνώμη αφού οι νέοι σκηνοθέτες Omohiro Shibuya and Yui Tanimura χρησιμοποίησαν τον βασικό κορμό των προηγούμενων παιχνιδιών (Demon souls, Dark Souls 1) προσθέτοντας νέες πινελιές στην ιστορία με αποκορύφωμα τα 3 DLC με τον τίτλο Lost Crowns Trilogy!
GAMEPLAY/ΧΕΙΡΙΣΜΟΣ
Το Dark Souls II: Scholar of the First Sin συνεχίζει την εξαιρετική παράδοση των προηγουμένων τίτλων από το studio που ακούει στο όνομα From Software. Να γίνω πιο συγκεκριμένος: Σαν action role playing game είναι τόσο καλοκουρδισμένο που η παραμικρή αλλαγή σε stats στο leveling up, στον εξοπλισμό και τα όπλα που κουβαλάτε αρκεί να αλλάξει την ροη μιας μάχης εις βάρος ή προς όφελος σας. Μετά την εξαιρετική εισαγωγή του παιχνιδιού και την βουτιά στο χάος θα γνωρίσετε τα classes που έχετε να επιλέξετε. Αυτά είναι, Warrior, Knight, Swordsman, Bandit, Cleric, Sorcerer, Explorer και για τους σκληροπυρηνικούς του είδους Deprived! Deprived σημαίνει ένα σκέτο, σάπιο, μηδενικό χωρίς όπλο και abilities που πολεμά το άγνωστο χωρίς βάρκα και χωρίς ελπίδα (Δεν ζεις Μάη μου και δεν τρως τριφύλλι, παραφράζοντας ακόμη μια παροιμία για την Deprived class).
Στην πρώτη περιοχή με την ονομασία , things betwixt, θα μάθετε τον χειρισμό του παιχνιδιού μέσα από ένα λεπτομερές tutorial ενώ πολλά στοιχεία από το προηγούμενο Dark Souls διατηρούνται αυτούσια. Η χαρακτηριστική μπάρα stamina που αποτρέπει άσκοπες κινήσεις, επιθέσεις, τρέξιμο είναι πάλι εδώ, ενώ η πιο σοβαρή αλλαγή είναι ότι η κλωτσιά που μπορούσες να παραμερίσεις την ασπίδα του αντιπάλου αντικαταστάθηκε από μια κίνηση parry. Τα στατιστικά στοιχεία του χαρακτήρα σας που αναβαθμίζονται κάθε φορά που κάνετε level up είναι επίσης γνώριμα και είναι: Vigor, Endurance, Vitality, Strength, Dexterity, Intelligence, Faith & ένα νέο stat που προστέθηκε, το ADP (adaptability), που ανεβάζει όλα τα resistances και το poison damage.
Οι bonfires στο παιχνίδι σας δίνουν την δυνατότητα τηλεμεταφοράς σε όποια περιοχή έχετε επισκεφτεί από την πρώτη στιγμή (υπήρχε στο Demon Souls και η απουσία του ήταν ένα από τα μεγάλα σφάλματα του Dark souls). Τα όπλα και οι πανοπλίες αναβαθμίζονται με ψυχές και επισκευάζονται μόνο στους Blacksmith που θα βρείτε ενω, Το level up του χαρακτήρα σας γίνεται μόνο στην Majula όταν μιλήσετε με την Emerald Herald και σε όσους έχουν παίξει το Demon Souls θα θυμίσει το nexus και την Maiden in Black.
“Οι bonfires στο παιχνίδι σας δίνουν την δυνατότητα τηλεμεταφοράς σε όποια περιοχή έχετε επισκεφτεί από την πρώτη στιγμή”
Το Dark Souls II: Scholar of the First Sin όπως και τα προηγούμενα παιχνίδια έχουν ένα μοναδικό χαρακτηριστικό στον χειρισμό τους, για να αποκτήσετε περισσότερες πιθανότητες επιβίωσης θα πρέπει το level του ψηφιακού χαρακτήρα σας να βρίσκεται κοντά στο level του παίκτη. Το ψηφιακό level ανεβαίνει πιο εύκολα με soul farming. Το level του παίκτη ανεβαίνει μόνο με την εμπειρία σε μάχες με άλλους παίκτες ή αν έχετε παίξει και προηγούμενα παιχνίδια της σειράς. Κατά την διάρκεια του παιχνιδιού ποτέ δεν θα νοιώσετε ότι έχετε το πάνω χέρι απέναντι στους εχθρούς σας και θα πρέπει να έχετε μονίμως την προσοχή σας στραμμένη την αντοχή σας (stamina), στις πισώπλατες επιθέσεις (backstabbing) και στις παγίδες. Πρέπει πάντα να κινήστε με προσοχή, κρατώντας την ασπίδα σας ψηλά, για να την βγάλετε καθαρή στον αφιλόξενο κόσμο που σας περιβάλλει.
Covenants-multiplayer-Online
Τα Covenants είναι διαθέσιμα νωρίς στο Dark Souls II: Scholar of the First Sin και πολύ πιο εύκολα να βρεθούν , πράγμα που δεν συνέβαινε στο προηγούμενο παιχνίδι της σειράς. Αυτά είναι είναι τα εξής:
Co-op Covenants: Είναι τα Heirs of the Sun και το Way of the Blue. Χρησιμοποιώντας το white sign soapstone μπορείτε να βοηθήσετε έναν άλλο παίχτη να επιβιώσει σε μια μάχη ή από επιδρομές άλλων παιχτών.
Player vs Player (invading) Covenants: Είναι τα Brotherhood of Blood, Blue Sentinels και Bell Keepers όπου εισβάλετε στον κόσμο άλλων παιχτών με σκοπό να τους εξοντώσετε.
Player vs Player (summoned) Covenants: Είναι τα Rat King και Dragon Remnants, όπου σας καλούν για μάχη άλλοι παίκτες χρησιμοποιώντας summon signs για να σας καλέσουν
Player vs Enemy Covenants: Είναι τα Company of Champions και Pilgrims of Dark covenants, τα οποία ανεβάζουν την δυσκολία και το damage των εχθρών στο παιχνίδι χωρίς να είστε στο New Game+.
Τα παιχνίδια της σειράς Dark Souls έχουν μεγάλη δυσκολία, αλλά αυτό που μπορεί να φέρει και τον πιο ήρεμο άνθρωπο (gamer) να παίζει πινγκ πονγκ με βάζα και καρέκλες στο σαλόνι του σπιτιού του είναι όταν κατά την διάρκεια του παιχνιδιού δέχεστε επιθέσεις από λυσσασμένους invaders ανθρώπους. Αν είστε νέος στο σπορ προτείνω να είστε offline. Φυσικά, τα μηνύματα που έχουν την δυνατότητα να αφήσουν οι παίκτες όταν είναι online (που βοηθούν ή παραπλανούν) και είναι το σήμα κατατεθέν της σειράς, υπάρχουν παντού! Η βοήθεια από τα μηνύματα αυτά ανεβάζει τις πιθανότητες επιβίωσης σας στο 50 τις εκατό (θεϊκό ποσοστό).
Στο online κομμάτι του παιχνιδιού τα μειονεκτήματα που παρατήρησα είναι τα εξής. Αν δεν έχετε πάρα πολύ καλή σύνδεση στο internet, το παραμικρό lag στις online player vs player μάχες, σας ωθεί να κάνετε περισσότερες κινήσεις άσκοπα κάτι που σε παιχνίδι Dark Souls ισοδυναμεί με θάνατο. Τέλος, ένα μεγάλο λάθος του παιχνιδιού, είναι ότι αν είστε μέλος στο Covenant Bell Keepers πρέπει να υπερασπίζεστε 2 συγκεκριμένες περιοχές στο παιχνίδι. Δυστυχώς, σε μια από αυτές, η εισβολή σας στον κόσμο ενός άλλου gamer σας εμφανίζει στο ίδιο πάντα μέρος. Έτσι ο άλλος στήνει καρτέρι και τις τρως πριν προλάβεις να καταλάβεις τι έχει γίνει.
Τι πρόσθεσε το Scholar of the first Sin στο Dark souls II
Το Dark Souls II: Scholar of the First Sin κυκλοφόρησε για PC, PS4 , XBOX ONE τον Απρίλιο του 2015 και είναι η αναβαθμισμένη έκδοση του Dark souls II . Αυτή η έκδοση έχει όλα τα patches, τα 3 DLC (lost crowns trilogy) αναβαθμισμένα γραφικά και μικρές αλλαγές στην ιστορία του παιχνιδιού. Οι επιμέρους αλλαγές στο παιχνίδι ξεπερνούν τις 40! Θα αναφέρω μόνο τις σημαντικότερες:
-Νέο χαρακτήρα και BOSS: Τον Scholar of the First Sin.
-Όσοι παίκτες επιλέξουν το covenant of champions, τώρα θα δέχονται περισσότερο damage από τους εχθρούς στο παιχνίδι (ρίχνω στις πληγές μου αλάτι και το απολαμβάνω)!
-Το νέο αντικείμενο Agape Ring που απορροφά αυτό ψυχές αντί του παίχτη( ότι πρέπει για online μάχες).
-Τα σετ Great sword of The Forlorn & Scythe of The Forlorn μπορούν να αγοραστούν από τον NPC Straid of Olaphis.
-Πολλά αντικείμενα (ασπίδες, δαχτυλίδια ,πανοπλίες) περιγράφονται καλύτερα και είναι αναβαθμισμένα.
-Ο αριθμός των παιχτών που μπορούν να παίξουν online αυξήθηκε στους 6!
-Τελευταίο και καλύτερο, προστέθηκε νέο τερμάτισμα στο παιχνίδι με μια επιπλέον επιλογή.
ΓΡΑΦΙΚΑ/ΗΧΟΣ
Στην νέα γενιά (PS4, XBOX ONE) το Dark Souls II: Scholar of the First Sin επανέρχεται με ανάλυση 1920×1080 και frame rate 60fps! Οι εκδόσεις είναι σχεδόν πανομοιότυπες, με αυτή του PS4 να έχει σχετικά πιο σταθερό frame rate τις στιγμές που η μηχανή του παιχνιδιού “υπερφορτώνεται” (στο PS4 κυμαίνεται στα 50-60fps ενώ στο XBOX ONE στα 40-50fps), χωρίς βεβαία να δημιουργείται κάποιο πρόβλημα στο κομμάτι του game play. Η έκδοση των PC αναβαθμίζεται στο Scholar of the First Sin, από directX 9 σε directX 11, και όσοι έχουν ισχυρό PC μπορούν να το απολαύουν “καρφωμένο” στα 60 fps και 4Κ (3840×2160) ανάλυση!
“Στην νέα γενιά, το Dark Souls II: Scholar of the First Sin επανέρχεται με ανάλυση 1920×1080 και frame rate 60fps!”
Στο σύνολο τους τα γραφικά και οι φωτοσκιάσεις στα μοντέλα των χαρακτήρων και το περιβάλλον διατηρούνται σε υψηλό επίπεδο. Τα χρώματα είναι πιο ζωντανά με καλύτερο contrast, τόσο στο περιβάλλον όσο και στους χαρακτήρες. Τα μόνα μειονεκτήματα που είδα στον τομέα των γραφικών , είναι κάποιες επιφάνειες με χαμηλής ανάλυσης textures και στην οπτική πρώτου προσώπου (σημαδεύοντας με τόξο) οι εχθροί έχουν μια παράξενη σπασμωδική κίνηση.
Η μουσική στο παιχνίδι έχει γραφτεί από τους Motoi Sakuraba και Yuka Kitamura. Αποτελείται κυρίως από σκοτεινά και ήρεμα μουσικά κομμάτια με κάποιες ξαφνικές εξάρσεις με πομπώδη και δυνατό ηχο. Ετσι για να ανεβαίνουν οι βιορυθμοί στην απόλυτη μαυρίλα που σας πλημυρίζει παίζοντας το Dark Souls II: Scholar of the First Sin. Όλα τα άλλα ηχητικά εφέ, ήχοι στα μενού, επανάκτησης ψυχής, όταν γίνεστε πάλι άνθρωπος από hollow είναι ίδιοι με τα Demon Souls & Dark souls I. Η μουσική σε καμία περίπτωση δεν είναι άσχημη αλλά from Software θα πρέπει να καλέσει πάλι τον συνθέτη Shunsuke Kida που είχε δημιουργήσει το soundtrack του Demon Souls . Για μένα (και για πολλούς άλλους gamers) τίποτα δεν ξεπερνά το μουσικό θέμα που έχει μείνει ανεξίτηλο στα αφτιά μου και χαραγμένο στην ψύχη μου από το opening theme του Demons Souls (ΑΑΑΑΑ… ΑΑΑΑΑ)!
ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ
Το Dark Souls II: Scholar of the First Sin είναι ένα πολύ καλό παιχνίδι που σέβεται την κληρονομία που κουβαλά και αποτελεί την καλύτερη γέφυρα για τις next gen κονσόλες. Οι διάλογοι στο παιχνίδι μεταφέρουν άψογα το σκοτεινό κλίμα και έτσι επιλέγω με αυτό το μικρό δείγμα να κλείσω το Review μου:
“As flame rises, so does it fade. Such is the way of things.
Do you intend to link the fire? Then you must first take the throne.
Prove your worth. Find the ancient crowns. Seek adversity, and they will be yours. And your wishes, granted.
One day fire will fade, and dark will become a curse.
Men will be free from death, left to wander eternally.
Dark will again be ours, and in our true shape, we can bury the false legends of yore.
Only… is this our only choice?
Seeker of fire, coveter of the throne, seek strength. The rest will follow.”