___________________________________________________________________________________________
ΕΙΔΟΣ : Action-RPG
ΔΙΑΘΕΣΙΜΟ ΓΙΑ : PS4, XBOX ONE, PC
REVIEWER : Γιώργος Παύλου
REVIEWED ON : PS4
___________________________________________________________________________________________
Περίμενα το Dark Souls Remastered σαν τρελός και είναι ένα από τα ελάχιστα παιχνίδια που έχω κάνει pre-order. Δυστυχώς, η λέξη “απογοήτευση” είναι το μοναδικό πράγμα το οποίο μπορεί να περιγράψει τα συναισθήματα μου αφού, ένα από τα καλύτερα παιχνίδια για PS3/360, μας έδωσε ένα από τα πιο φτωχά Remasters αυτής της γενιάς.
Οι καλοί λογαριασμοί…
Ας ξεκαθαρίσουμε μερικά πράγματα για το review που θα διαβάσετε έτσι ώστε να γλιτώσουμε τα ανώφελα hate mails. Δεν πρόκειται να μπω στην διαδικασία να παρουσιάσω αναλυτικά το Dark Souls. Πρώτον, το έχω ήδη κάνει πριν από αρκετά χρονιά (με ένα review “τέρας” 3.500 λέξεων) και δεύτερον, πιστεύω ότι όταν παρουσιάζεις ένα remaster, δεν κρίνεις το παιχνίδι αυτό καθεαυτό.
Μην κοροϊδευόμαστε. Δεν περιμένετε reviews του remaster για να μάθετε αν το Dark Souls είναι καλό σαν παιχνίδι… Το ξέρετε ήδη ότι είναι κάτι το εξαιρετικό . Το θέμα είναι: Είναι το Dark Souls Remastered καλό ως remaster; Αυτό ακριβώς θα εξετάσουμε. Κατά ποσό το παιχνίδι αξίζει τον τίτλο “Remastered” και, πάνω από όλα, τα χρήματα σας, ειδικά αν έχετε ήδη τον τίτλο…
Ο ορισμός της “αρπαχτής”
Ήμουν από αυτούς που ήμουν ιδιαίτερα αυστηρός με το frame rate του αρχικού Dark Souls και την τάση του να πέφτει στα “τάρταρα”, με μερικά σημεία να σου βγάζουν τα μάτια. Πρέπει να παραδεχτώ ότι σε αυτό το κομμάτι το Dark Souls Remastered προσφέρει μια σημαντική αναβάθμιση, αφού το frame rate είναι σχεδόν κολλημένο στα 60 fps…
Ας μην κρυβόμαστε όμως πίσω από το δάχτυλο μας: Αν περιμένατε να δείτε κάποια σημαντική αναβάθμιση σε σχέση με το “απλό” παιχνίδι ετοιμαστείτε για μια πολύ ανώμαλη προσγείωση.
Το Dark Souls Remastered είναι ουσιαστικά ένα port του Dark Souls Prepare to Die Edition, με τις μόνες βασικές διαφορές να βρίσκονται στην υψηλότερη ανάλυση, στο frame rate και στην αύξηση των παικτών στο co-op από 4 στους 6. Αυτά! Ειλικρινά, οι όποιες άλλες αλλαγές είναι τόσο μικρές, που είναι σχεδόν αστείο να τις αναφέρει κάποιος!
Τι να αναφέρεις; Ότι έχουν αλλάξει τα εφέ από κάποια spells, που ο μονός τρόπος για να το καταλάβεις είναι να δεις comparison video; Τα πράγματα είναι ακόμα χειρότερα για όσους έχουν την PC version αφού με την χρήση του DSfix και του SweetFX, τα παιχνίδια έχουν ελάχιστες διαφορές…
Το εξοργιστικό είναι ότι το Dark Souls Remastered παρουσιάζει μια σημαντική υποβάθμιση, η όποια έχει να κάνει με το νέο σύστημα φωτισμού, το οποίο δίνει ΧΕΙΡΟΤΕΡΑ οπτικά αποτελέσματα από το αρχικό παιχνίδι! Ο τρόπος που “λειτουργεί” το φως, με τις χαρακτηριστικές έντονες αντανακλάσεις που υπήρχαν πάνω στις πανοπλίες και έδιναν μια ιδιαίτερη ονειρική/εφιαλτική ατμόσφαιρα, έχει ελαττωθεί τόσο πολύ με το νέο σύστημα φωτισμού που μιλάμε για αισθητική υποβάθμιση του τίτλου.
Είναι να τρελαίνεσαι! Δηλαδή, πέρα από την ανάλυση και το frame rate, το ένα σημαντικό πράγμα που άλλαξαν στο οπτικό κομμάτι του παιχνιδιού, δίνει χειρότερα αποτελέσματα! Α! Και όσοι έχετε PS4 Pro και ΧΒΧ ετοιμαστείτε: Στις “μεγάλες” κονσόλες απουσιάζουν lens flares και λεπτομέρειες όπως το φεγγάρι στην μάχη με τον Sif (ευχαριστώ τον φίλο Nick Limperios για το tip στο facebook).
Ταυτόχρονα, υπάρχουν μια σειρά από λεπτομέρειες που όταν τις βλέπεις το 2018 απλά απορείς… Καταλαβαίνω ότι το 2011 δεν ήταν εύκολο να δημιουργήσουν ένα ρεαλιστικό τρίχωμα του Sif (και τον λοιπών τριχωτών ζώων του παιχνιδιού), καταφεύγοντας στην άχαρη τεχνική του να βάζουν πολλαπλά layers από textures με transparancy effect… Ναι, το 2011 ήταν αποδεκτό, σε συστήματα με 512mb μνήμης (όση έχει σήμερα μια μπανάνα), αλλά το να το βλέπεις το 2018 όπου υπάρχουν ειδικοί shaders οι οποίοι δημιουργούν fur effect, είναι απλά γελοίο.
Βέβαια, το κερασάκι στην τούρτα είναι το collision detection στο οποίο δεν έχει αλλάξει τίποτα και είναι απλά ΤΡΑ-ΓΙ-ΚΟ! Ρε γαμώτο, να μιλάς για ένα τέτοιο τίτλο και να συνεχίζεις να βλέπεις εχθρούς να σου επιτίθενται μέσα από ντουβάρια! Προβλήματα που δεν τα βλέπεις σε indie τίτλους που τους φτιάχνουν 2-3 άτομα στον ελεύθερο χρόνο τους…
Οπότε έχουμε ένα “Remaster” όπου μοντέλα, γεωμετρία και textures είναι πανομοιότυπα με ένα παιχνίδι που κυκλοφόρησε το 2011, τα προβλήματα στο collision detection να παραμένουν και το σύστημα φωτισμού να είναι χειρότερο! Και επειδή θα αρχίσουν τα fanboys να “γαβγίζουν” ξανάλεω: Μιλάμε για ένα τίτλο που κυκλοφορεί με την ταμπέλα “Remastered”. Που στο διάολο έχει γίνει το remastering; Το Dark Souls 2 Scholar of the First Sin έχει περισσότερες αλλαγές από το PS3 στο PS4!
Ναι, αλλά το extra content…
Και εδώ γελάμε… Σε μια εποχή όπου τα Remasters έρχονται πολλές φόρες ως πακέτα 2-3 τίτλων, με “τόνους” από concept art, συνεντεύξεις, making of videos και δεν ξέρω και εγώ τι άλλο, το Dark Souls Remastered σοκάρει με το ποσό λίγα προσφέρει… Πέρα από το ένα και μοναδικό DLC του παιχνιδιού (Artorias of the Abyss), το οποίο ούτως ή άλλως περιλαμβανόταν στην Prepare to Die Edition, το παιχνίδι δεν περιλαμβάνει ΤΙΠΟΤΑ επιπλέον!
Το εξοργιστικό είναι ότι το αρχικό Dark Souls είχε κυκλοφορήσει σε ειδικές εκδόσεις με artbook, ένα DVD με το making of του παιχνιδιού και συνεντεύξεις… Δεν μπορώ να καταλάβω γιατί τα παραπάνω δεν υπάρχουν ψηφιακά μέσα στο παιχνίδι, ειδικά από τη στιγμή που δεν έχει βγει κάποιο limited edition για το Remastered με artbook κτλ.
ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ.
Το Dark Souls Remastered είναι μια τεράστια χαμένη ευκαιρία… Με επιλογές τις όποιες μπορώ να τις αποδώσω μόνο στη λογική “να βγάλουμε τα περισσότερα ξοδεύοντας τα λιγότερα”, η Bandai Namco κυκλοφόρησε ένα από τα φτωχότερα Remasters που έχουμε δει αυτή τη γενιά, τόσο από άποψη ουσιαστικών αναβαθμίσεων όσο και από άποψη περιεχομένου.
Μιλάμε για ένα απλό port και θα ήταν πολύ πιο τίμιο να κυκλοφορούσαν το παιχνίδι ως πχ “Prepare to Redie Εditon” και όχι ως Remastered.
Η βασική ερώτηση είναι αξίζει να το πάρετε; Όσοι έχετε το παιχνίδι σε PS3 και 360 και είστε ευχαριστημένοι με αυτό, όχι… Δεν θα βρείτε σχεδόν τίποτα που να δικαιολογεί την αγορά του τίτλου. Για όσους το έχουν ήδη για PC το θεωρώ καθαρή κοροϊδία ακόμα και με την έκπτωση 50% που προσφέρει η εταιρία μέσω steam…Υπάρχουν ΔΩΡΕΑΝ patches που αλλάζουν περισσότερα σε παιχνίδια.
Ουσιαστικά το παιχνίδι απευθύνεται σε αυτούς που δεν έπαιξαν το παιχνίδι πότε, τους fans και όσους είχαν θέμα με το προβληματικό frame rate του αρχικού τίτλου (όπως εγώ). Ακόμα και έτσι, παρά την εκπληκτική εμπειρία από άποψη game design, τίποτα δεν μπορεί να κρύψει τις αδυναμίες του Dark Souls Remastered και την ελάχιστη δουλειά που έχει γίνει σε αυτό.