ΣΥΝΤΑΚΤΗΣ: Γιώργος Πάυλου
Με το πρώτο Dark Souls έχω μια ιδιαίτερη σχέση αγάπης και μίσους… Άλλωστε, αυτό φαίνεται και από το review που είχα γράψει για το παιχνίδι, το οποίο είναι πάνω από 3.500 λέξεις. Βλέπετε μετά το Demon’s Souls, το οποίο είχα λατρέψει, όλοι μου έλεγαν “καλά, που να παίξει το Dark Souls. Καλύτερο σε όλα τα επίπεδα”! Και όμως, όταν έβαλα να ασχοληθώ με το παιχνίδι, εν μέρη απογοητευτικά… Βεβαία, αυτό δεν με εμπόδισε να βάλω πάνω από 100 ώρες μόνο στο πρώτο playthrough του βασικού παιχνιδιού και σίγουρα, μέρος της ευθύνης έχει το hype από όλα αυτά που άκουγα για το παιχνίδι, το οποίο με έκανε να περιμένω ένα Demon’s Souls X 10.
Η αλήθεια είναι όμως πως το Dark Souls αποτέλεσε και ένα πεδίο πειραματισμού για τους developers…Έτσι, για κάθε ένα στοιχείο που λάτρευα στο παιχνίδι, υπήρχε κάτι που έσπαζε τα νεύρα, που με έκανε να νοιώθω ότι το παιχνίδι με “ταλαιπωρεί” χωρίς λόγο… Πράγματα που, ευτυχώς στα Dark Souls 2 & 3 είχαν “διορθωθεί”. Αυτά ήταν και ο βασικός λόγος για τον οποίο ανέβαλα συνεχώς το δεύτερο, “πολυπόθητο”, playthrough του παιχνιδιού. Όποτε έλεγα ότι θα ξαναέπαιζα το πρώτο Dark Souls, θυμόμουν κάποια πράγματα (βοηθούσαν και οι συζητήσεις με τον φίλο μου το Γιάννη που μοιραζόμαστε τις ίδιες απόψεις για το θέμα) και κάθε φορά κατέληγα να λέω “Γάμα το”.
Και ξαφνικά, πριν από λίγες μέρες, ήρθε η ανακοίνωση του Dark Souls Remaster! Το πρώτο πράγμα που σκέφτηκα ήταν ότι επιτέλους, ήρθε η ώρα για το playthrough που τόσο καιρό απέφευγα και ότι, ίσως, μπορεί το παιχνίδι να έρθει επιτέλους με κάποιες αλλαγές που θα με κάνουν πραγματικά να το ευχαριστηθώ! Ποιες αλλαγές εννοώ; Ας τα δούμε αναλυτικά…
1 ) Σταθερό frame rate (γιατί μας είχαν βγεί τα μάτια)!
Ναι, ναι ξέρω ότι έχει ήδη ανακοινωθεί ότι το παιχνίδι θα τρέχει στα 60fps (με εξαίρεση το Switch που θα είναι στα 30 fps), αλλά αν δεν το σχολιάσω το συγκεκριμένο θέμα θα “σκάσω”! Για ένα παιχνίδι που περηφανεύεται ότι είναι απίστευτα δύσκολο ΑΛΛΑ πότε άδικο, οι πτώσεις του frame rate που υπήρχαν στο Dark Souls, τουλάχιστον στην έκδοση του PS3, σε έκαναν να θέλεις να γκρεμίσεις το σαλόνι σου, αφού πολύ συχνά οδηγούσαν και στον θάνατο σου! Ειδικά σε ορισμένα boss fights το όλο πράγμα γινόταν slide show! Μόνο και μόνο, το γεγονός ότι θα μπορέσω να παλέψω τον Sif με διψήφιο frame rate με κάνει να σκέπτομαι σοβαρά το pre-order του remaster!
2 ) Αναβάθμιση στο Collision Detection (επιτέλους).
Πως είναι δυνατόν μια εταιρία σαν την From Software, με την προσοχή που δίνει σε κάθε τομέα των παιχνιδιών της, να έχει σε όλα τα παιχνίδια που έχει βγάλει τα τελευταία 10 χρόνια, προβληματικό collision detection με τα στοιχεία του περιβάλλοντος! Έχοντας παίξει το Demon’s Souls, το Bloodborne και τα 3 Dark Souls, δεν μπορώ να θυμηθώ πόσες φορές έχω χάσει επειδή η επίθεση ενός εχθρού “περνούσε” μέσα από ένα ντουβάρι που στεκόταν ανάμεσα σε μένα και αυτόν! Αυτός είναι και ένας από τους λόγους που δεν έβαλα ένα “καθαρό” 10αρι στο Dark Souls 3 και, ειλικρινά, θα ήταν γελοίο αν δούμε το πρόβλημα να παραμένει σε ένα τίτλο του 2018.
3 ) Fast travel (πόσο backtracking να αντέξουμε;)
Ξέρω ότι για το όλο θέμα έχουν γραφτεί σελίδες επί σελίδων… Όσοι υποστηρίζουν ότι το πρώτο παιχνίδι της σειράς καλός δεν έχει fast travel μεταξύ των bon fires από την αρχή, έχουν ένα βασικό επιχείρημα: Ότι η δομή του παιχνιδιού, με τα έξυπνα shortcuts που ξεκλειδώνει κανείς, και την “ανακούφιση” που φέρνει κάθε τέτοια ανακάλυψη, ουσιαστικά θα ακυρώνονταν… Εν μέρη τους καταλαβαίνω, αλλά μιλάμε για ένα παιχνίδι που έχει πολύ, ΠΑΡΑ ΠΟΛΥ backtracking ακόμα και με τα shortcuts! Δεν μπορώ καν να θυμηθώ πόσες φορές βλαστημούσα που έπρεπε να διασχίσω τεράστιες περιοχές (για πολλοστή φορά) γιατί έπρεπε να πάρω ένα αντικείμενο, κάνοντας την όλη διαδικασία αγγαρεία… Ας μην κοροϊδευόμαστε, δεν είναι τυχαίο ότι το όλο πράγμα άλλαξε για τα επόμενα 2 παιχνίδια της σειράς. Σε τελική ανάλυση, όποιος δεν το θέλει το fast travel ας μην το χρησιμοποιήσει.
4 ) “Μαντρώστε” τους NPC’s!
Το Nexus στο Demon’s Souls, η Majoula στο Dark Souls 2, το Firelink Shrine στο Dark Souls 3… Σε όλα τα παιχνίδια της σειράς υπάρχει ΕΚΤΟΣ από το πρώτο, υπάρχει ένα hub στο οποίο μαζεύονται οι, περισσότεροι, NPC’s που πουλάνε αντικείμενα, φτιάχνουν όπλα κτλ. Στο πρώτο Dark Souls αυτοί οι NPC’s ήταν διασκορπισμένοι στους 4 ορίζοντες! Συνδυάστε το παραπάνω με την έλλειψη fast travel και καταλαβαίνετε γιατί σπάσιμο νεύρων μιλάμε! Υπολογίζω ότι κανένα 20ωρο και βαλε το έφαγα σε αυτά τα εμπρός-πίσω! Αφού, προφανώς, το “πείραμα” δεν σας βγήκε κύριοι της From Software, και το Firelink Shrine έχει τον ρόλο του hub, μαζέψτε το “παρεάκι” να μην τρέχουμε άσκοπα σαν τα ζώα…
5 ) Ένα “ανθρώπινο” weapon upgrade system…
Ξέρω ότι δεν υπάρχει πιθανότητα για να δω μια τόσο δραματική αλλαγή, ξέρετε όμως τι λένε σχετικά με την ελπίδα… Για παιχνίδι που δεν εξηγεί το παραμικρό και απαιτεί από τον παίκτη να ανακαλύψει τους μηχανισμούς του μέσα από τον πειραματισμό, το πρώτο Dark Souls έχει ένα απίστευτα περίπλοκο upgrade system (δεν μπαίνω καν στη διαδικασία να το περιγράψω)…
Ταυτόχρονα, μια από τις μεγαλύτερες “χαρές” στα Souls games έρχεται όχι μόνο απτό να σκοτώνεις το Boss στο οποίο έχεις χάσει 250 φορές, αλλά, και το να χρησιμοποιείς την ψυχή του για να αποκτήσεις ένα μοναδικό όπλο/αντικείμενο… Στο πρώτο παιχνίδι της σειράς, αν και η συγκεκριμένη λειτουργία υπάρχει, το όλο πράγμα έχει γίνει τρομερά δύσχρηστο αφού πέρα από το Boss Soul και το κόστος του όπλου πρέπει να έχετε και κάνει και κάποιο όπλο, από συγκεκριμένες κατηγορίες, +10!!! Υπολογίστε σε όλα αυτά ότι τα σχετικά σπάνια titanites και το γεγονός ότι ΣΙΓΟΥΡΑ θα χρειαστείτε να κάνετε ένα όπλο Divine… Καταλαβαίνετε ότι θα φτύσετε αίμα για να αποκτήσετε ένα Boss Soul Weapon…
Αυτά τα λίγα από εμένα… Ποιες είναι οι δικές σας σκέψεις για τις αλλαγές που θα έπρεπε να γίνουν στο Dark Souls Remastered;