Βαγγέλης “Hylian” Καρπέτης
Αρχική κυκλοφορία: NES (1987)
Πού να το παίξετε σήμερα: Συνδρομή Nintendo Switch Online, 3DS και Wii U (Virtual Console), NES Classic Mini
ΙΣΤΟΡΙΑ
Το The Legend Of Zelda, μπορεί να είναι το πρώτο παιχνίδι της σειράς, αλλά χρονικά δεν είναι. Σύμφωνα με την Hyrule Historia, λαμβάνει χώρα στην εναλλακτική χρονοσειρά, γνωστή ως Era Of Decline, η οποία ακολουθεί τα γεγονότα του A Link To The Past, Oracle Of Seasons/Ages και Link’s Awakening.
H ιστορία διαδραματίζεται μετά από τα παραπάνω γεγονότα. Κατά την Era Of Decline, το Hyrule έχει σμικρυνθεί σε μεγάλο βαθμό και ο κόσμος κρύβεται σε σπηλιές για να μην γίνεται αντιληπτός από τις δαιμονικές δυνάμεις που έχουν κατακλύσει την περιοχή.
Οι δυνάμεις του Ganon έχουν πάρει στην κατοχή τους το Triforce Of Power. Η Zelda, για να προστατέψει το Triforce Of Wisdom το σπάει σε 8 κομμάτια και το κρύβει σε 8 dungeons. Ταυτόχρονα στέλνει την πιστή νταντά της, Impa, να βρει έναν γενναίο πολεμιστή για να τους βοηθήσει.
Όμως, ο Ganon απαγάγει την Zelda και η Impa αναγκαζεται να τραπεί σε φυγή. Λίγο πριν την συλλάβουν, εμφανίζεται ο Link και την σώζει. Αυτή του εξηγεί την κατάσταση και ο Link αποφασίζει να βρει τα 8 κομμάτια του Triforce Of Wisdom, για να μπορέσει να αντιμετωπίσει τον Ganon και να σώσει την πριγκίπισσα Zelda.
Έτσι ξεκινάει η περιπέτειά μας…
ΞΕΡΑΤΕ ΟΤΙ:
• Κυκλοφόρησε στις 21 Φεβρουαρίου 1986 στην Ιαπωνία ως launch τίτλος για το Family Disk System. Στην Ευρώπη ήρθε 1,5 χρόνο αργότερα, στις 15 Νοεμβρίου 1987 για το NES!
• Ήταν το πρώτο παιχνίδι κονσόλας που επέτρεπε την αποθήκευση της προόδου των παικτών (Save). Αυτό το κατάφερνε ενσωματώνοντας μπαταρία μέσα στην κασέτα (cartridge). Κάπως σημαντική καινοτομία, έτσι;
• Ο δημιουργός της σειράς, Shigeru Miyamoto, εμπνεύστηκε από τις παιδικές περιπέτειές του στις λίμνες και τις σπηλιές του Κιότο, γύρω από το σπίτι του. Ήθελε να περάσει στο παιχνίδι την αίσθηση της εξερεύνησης και ανακάλυψης που ένιωθε τότε.
• Εγκαινίασε την αγαπημένη μας σειρά και πολλά από τα σήματα κατατεθέν της: Άπειρα μυστικά, γρίφοι, δωμάτια που για να ξεκλειδώσουν πρέπει να νικήσεις όλους τους εχθρούς ή να βρεις τον μυστικό διακόπτη, μοναδικό αντικείμενο σε κάθε dungeon το οποίο είναι στημένο γύρω από αυτό, εξέλιξη μέσω του εξοπλισμού, καρδιές, σεντούκια, κλειδιά, bosses. Δεν είναι και λίγα…
• Η κασέτα, εκτός από το όμορφο manual, συνοδευόταν από έναν χάρτη του κόσμου και κάποια tips για να βοηθήσει τους παίκτες. Μάλιστα πολλοί παίκτες σχεδίαζαν σε χαρτί δικούς τους χάρτες για να θυμούνται διάφορες αξιοσημείωτες περιοχές.
• Το μοναδικό χρυσό χρώμα της κασέτας, αναδεικνυόταν από το μικρό «παραθυράκι» που υπάρχει στο κουτί του παιχνιδιού.
• Το soundtrack του παιχνιδιού το συνέθεσε ο κ. Koji Kondo, επίσης συνθέτης της σειράς Super Mario. Το πασίγνωστο Overworld Τheme, που έχει ψηφιστεί πάρα πολλές φορές ως το πιο αγαπημένο μουσικό θέμα σε videogame, κάνει την πρώτη του εμφάνιση εδώ.
• Είναι ο πραγματικός “πρόγονος” του Breath Of The Wild. Τα dungeons του παιχνιδιού μπορούν να ολοκληρωθούν με οποιαδήποτε σειρά, δίνοντας στον παίκτη την ελευθερία να τα επισκεφτεί όπως θέλει. Βέβαια κάθε ένα έχει την δυσκολία του, που σημαίνει ότι αν επισκεφτεί κάποιο dungeon πριν την ώρα του θα είναι πολύ δύσκολο αλλά όχι ακατόρθωτο.
• Καθώς ήταν μία εποχή χωρίς internet, οι νεαροί παίκτες συζητούσαν τις εμπειρίες τους στα σχολεία και τα πάρκα, προσδίδοντας στο παιχνίδι μία πραγματικά μυθική υπόσταση. Φήμες και ανακαλύψεις μεταδίδονταν από στόμα σε στόμα και όλοι ανυπομονούσαν να επιστρέψουν στο σπίτι και να δοκιμάσουν την αξιοπιστία τους. Τι ωραίες εποχές…
• Ήταν υπεύθυνο για την εκτόξευση ζήτησης περιοδικών με tips και οδηγούς, εγκαινιάζοντας μία τεράστια, συμπληρωματική βιομηχανία.
• Μετά τον τερματισμό του παιχνιδιού, αποκτούμε πρόσβαση στο Second Quest, όπου μπορούμε να ξαναπαίξουμε ολόκληρο το παιχνίδι με αρκετές αλλαγές σε περιοχές, θέσεις αντικειμένων και διαφορετικά dungeons! Επίσης οι εχθροί είναι πιο δύσκολοι.
• Ονομάζοντας το save μας «ZELDA» μπορούμε να παίξουμε απευθείας το Second Quest!!
• Κάτι που παρατήρησα κι εγώ για πρώτη φορά, ξεφυλλίζοντας το manual του παιχνιδιού: Τα γνωστά σε όλους μας Rupees ονομάζονταν Rubies!!
• Ήταν το πρώτο παιχνίδι που έσπασε το φράγμα του 1 εκατομμυρίου πωλήσεων στο NES. Τελικά πούλησε πάνω από 6,5 εκατομμύρια!
*Θα ήθελα να διαβάσω τις εμπειρίες σας από το συγκεκριμένο παιχνίδι στα σχόλια!*
29/06/2020