___________________________________________________________________________________________
DEVELOPER : 343 industries
PUBLISHER : Microsoft
ΕΙΔΟΣ : First Person Shooter
ΑΡΙΘΜΟΣ ΠΑΙΚΤΩΝ : 1-24
ΔΙΑΘΕΣΙΜΟ ΓΙΑ : XBOX ONE
REVIEWER : Δημήτρης “sertakis” Παύλου
REVIEWED ON : XBOX ONE
___________________________________________________________________________________________
Το 2001 έκανε το ντεμπούτο του ένα παιχνίδι με τίτλο Halo: combat evolved από την Bungie και publisher την Microsoft φέρνοντας τα console fps ξανά στην σκηνή, μετά το θρυλικό Golden Eye του N64! Μετά από 14 χρόνια και έπειτα από τρία ολόκληρα χρόνια αναμονής από το αριστούργημα της 343 industries -του θρυλικού Halo 4- ήρθε η πολυαναμενόμενη ώρα να ζήσουμε τα γεγονότα που θα οδηγήσουν τον Masterchief και την παρέα του στην τριλογία του Reclaimer saga με το Halo 5: Guardians!
ΥΠΟΘΕΣΗ
Τα γεγονότα του Halo 5 Guardians εξελίσσονται ακριβώς μετά το Halo 4, με την Cortana να έχει θυσιάσει την ύπαρξη της για την σωτηρία του Masterchief και την καταστροφή του Didact.Tο σενάριο όμως, αυτή την φορά, αντί να εξιστορεί τα γεγονότα και τις πράξεις του Spartan 117, ακολουθεί τα γεγονότα μέσα από τα μάτια των fireteam Osiris και blue team Spartans leaders! Με την τελευταία να αποτελείται από τους τελευταίους Spartans του προγράμματος Spartan II, δηλαδή του προγράμματος απαγωγής μικρών παιδιών και τροποποίησης τους σε υπερστρατιώτες. Έτσι oταν η blue team με αρχηγό τον Masterchief ανακηρύσσονται λιποτάκτες, ένα μεγάλο κυνηγητό εξελίσσετε με την fireteam με αρχηγό τον Jameson Locke που εκτείνεται σε 3 διαφορετικούς πλανήτες!
Το σενάριο του Halo 5: Guardians γυρίζει γύρω από το concept του “Mantle of Responsibility” όπως αυτό πρωτοεμφανίστηκε στο Halo 4 από την forerunner librarian. Με λίγα λόγια και χωρίς spoilers: Σε ποιον ανήκει ο τίτλος της αστυνόμευσης όλων των κατώτερων ειδών, που άφησαν πίσω τους οι forerunners. Τι έκανε τον spartan 117 να εγκαταλείψει το πόστο του και, το κυριότερο, που ακριβώς βρίσκεται; Τι είναι οι Guardians και ποιος ο σκοπός της ύπαρξης τους; Το στόρι του παιχνιδιού είναι τόσο καλογραμμένο που σε κανένα σημείο δεν θα έχετε την απορία “γιατί βρίσκομαι εγώ εδώ;” ενώ διάφορα collectibles και artifacts βρίσκονται διάσπαρτα για να καλύψουν τα κενά. Το Halo 5: Guardians συνεχίζει το Halo lore σύμφωνα με την σειρά βιβλίων (για τους πιο απαιτητικούς) ενώ ταυτόχρονα δεν περιπλέκει τα πράγματα για άτομα που πιθανόν να μην ενδιαφέρονται για το background story και απλός θέλουν να πυροβολήσουν κάτι…
Αξιοσημείωτο είναι ότι για πρώτη φορά θα σας δοθεί η ευκαιρία να επισκεφτείτε τον Κόσμο των elites, τον Sanghelios, και να παλέψετε στο πλευρό του Arbiter καθώς και ότι στο Halo 5 δεν υπάρχουν Halo rings αλλά συνεχίζει το humans vs prometheans lore, στα πλαίσια της προσπάθειας να κάνουν την σειρά “Star Wars big”. Το στόρι του παιχνιδιού επεξηγείτε τόσο από πανέμορφα rendered όσο και από in game graphics cutscenes που κάνουν την εμπειρία ακόμα πιο κινηματογραφική!
“Tο μεγαλύτερο κομμάτι του story θα το ζήσετε από τα μάτια του spartan Locke και όχι του Masterchief”
Η μεγαλύτερη ίσως αλλαγή, για βασικό παιχνίδι της σειράς και όχι κάποιο spin-off, είναι ότι το μεγαλύτερο κομμάτι του story θα το ζήσετε από τα μάτια του spartan Locke και όχι του Masterchief, ένα κενό που δύσκολα καλύπτεται, αφού δεν υπάρχει τίποτα το τόσο επικό απ’το να ακολουθεις στο μεγαλύτερο μέρος του παιχνιδιού μια άλλη ομάδα. Αυτό πάλι δεν αλλάζει και τίποτα σε σχέση με το gameplay όπως το ξέρουμε αλλά σίγουρα δίνει την αίσθηση την ανισορροπίας αφού στις 15 αποστολές του παιχνιδιού, τις 12 θα τις παίξετε με το spartan Locke…
Το μεγαλύτερο ίσως αρνητικό στο Halo 5: Guardians είναι ότι από άποψη σημασίας το παιχνίδι σου δίνει την εντύπωση ότι είναι ένα επεισόδιο μιας μεγαλύτερης ιστορίας, ενώ το ending θα σας αφήσει στα κρύα του λουτρού…
GAMEPLAY/ΧΕΙΡΙΣΜΟΣ
Για όσους δεν ζούσαν τα τελευταία χρόνια στην γη, το Halo είναι ένα first person shooter με κάποια ιδιαίτερα στοιχεία που το καθιστούν μοναδικό, αφού αρχικά είχε σχεδιαστεί σαν strategy game! Οι οπαδοί της σειρά θα χαρούν ότι ο πυρήνας του gameplay έχει παρατείνει αναλλοίωτος καθώς η 343 έκανε ξεκάθαρα μια πολύ καλή δουλεία στο τι πρέπει να παρατείνει και τι όχι, χωρίς να περιπλέκει τα πραγματα. Έτσι λοιπόν για ακόμα μια φορά είστε ένας υπερστρατιωτης μέσα σε μια power armor, με την γνώριμη rechargeable ασπίδα να είναι ο Άγγελος φύλακας σας. Κάθε φορά μπορείτε να φέρετε δυο διαφορετικά όπλα και διαφορετικές grenades, ενώ πολύτιμη είναι η δυνατότητα σας να πιλοτάρετε διάφορα οχήματα κατά την διάρκεια του παιχνιδιού.
Το Halo 5: Guardians φέρνει ίσως τις μεγαλύτερες αλλαγές στο franchise με κάποιες να είναι αυτονόητες! Έτσι πλέον έχετε την δυνατότητα να σκοπεύσετε με όλα τα όπλα, μέσω hologram sights, κρατώντας την αριστερή σκανδάλη, ενώ σε περίπτωση που δεχτείτε κάποιο χτύπημα αυτομάτως κάνετε scope out και όχι flinch όπως συνήθως. Η άλλη μεγάλη αλλαγή είναι φυσικά η χρήση της power armor – MJOLNIR (γέλια). Η στολή των spartans εφοδιασμένη με thrusters σας επιτρέπει να πιάσετε επιτάχυνση, επιτρέποντας να πιαστείτε και να ανεβείτε την κάθε επιφάνεια, directional evasion, ground pound (θα το λατρέψετε), ακόμα και να περνάτε μέσα από τοίχους ( το τελευταίο δεν θα το βαρεθείτε ποτέ!). Κάθε φορά που θα ξεμένετε από ενέργεια η στολή σας θα μπαίνει σε ένα είδος system failure όπου θα έχετε ένα μικρό σχετικά περιθώριο να κάνετε recovery με την βοήθεια από την ομάδα σας!
Τέλος, το νέο Halo φέρνει boss battles! Ναι καλά ακούσατε τα boss fights είναι πλέον γεγονός και, πιστέψτε με, το να βλέπετε τον Warden να τσακίζεται μέσα σε μια μαύρη τρύπα που δημιουργεί η καταστροφή του, δεν παλιώνει ποτέ! Τα κακά νέα; Το boss είναι πάντα το ίδιο και απαράλλακτο, με την μόνη αλλαγή φυσικά, τις αρένες που θα τον αντιμετωπίσετε.
Οι πίστες του Halo 5 είναι δεν είναι απλά μεγάλες, είναι τεράστιες! Δεδομένου ότι το παιχνίδι έχει φτιαχτεί και για 4-players coop οι πίστες σας δίνουν τέτοιες δυνατότητες διαφορετικής προσέγγισης που ακόμα και στο τρίτο playthough θα ανακαλύπτεται νέα πραγματα! Έτσι μπορείτε αν σας αρέσει να καταλάβετε το higher ground για sniping, να περάσετε μέσα από τοίχους για flanking η ακόμα και stealth kills! Ακόμα και κρυμμένα οχήματα σας περιμένουν να τα ανακαλύψετε, καθώς και turrets να ενεργοποιήσετε, αλλάζοντας τις ισορροπίες δραματικά!
Ταυτόχρονα, oι διαφορετικές ποικιλίες εχθρών που θα συναντήσετε, κάνουν την προσέγγιση τους κάθε φορά διαφορετική! Μάλιστα το εντυπωσιακό είναι πως ενώ οι πίστες είναι τεράστιες, η δράση ποτέ δεν ήταν πιο ξέφρενη, λόγο του αυξημένου mobility που σας δίνει η power armor! Σε κανένα άλλο Halo δεν ένιωσα τόσο έντονα το συναίσθημα ότι είμαι ένας υπερστρατιωτης και την καταστροφή που μπορώ να επιφέρω!
Τέλος, θα ήθελα να τονίσω ότι όσες φορές “περπατούσα” στο πεδίο της μάχης, ένιωθα ότι το παιχνίδι κρεμούσε – έκανε κοιλία. Είναι ξεκάθαρο ότι ο τρόπος παιχνιδιού που ευνοεί το gameplay και τις νέες δυνατότητες των spartans, είναι το power play και όχι όπως παραδοσιακά είχατε συνηθίσει σε ένα Halo game! Δεν είμαι σίγουρος αν αυτό είναι κάτι το αρνητικό ή θετικό αφού στην αρχή με έκανε να νιώθω αποξενωμένος από το Halo που ήξερα, ενώ αργότερα να το θεωρώ ως η φυσιολογική του εξέλιξη! Πάντως ένα μεγάλο αρνητικό που αν δεν αλλάξει με κάποιο update στο μέλλον θα είναι τραγικό, είναι πως το 4 multiplayer coop στο campaign δεν έχει matchmaking! Μια παράβλεψη τόσο σοβαρή που θα αποτρέψει αρκετούς gamers που δεν έχουν φίλους στο Xbox live να το γευτούν…
“Είναι ξεκάθαρο ότι ο τρόπος παιχνιδιού που ευνοεί το gameplay και τις νέες δυνατότητες των spartans, είναι το power play”
Και πάμε τώρα στην ζουμερή «μπριζόλα» που λέγεται multiplayer! Με πάνω από 30 ώρες που πέρασα στα διάφορα modes μπορώ να επιβεβαιώσω αυτό που επικρατεί κατά γενική ομολογία: Το καλύτερο Halo multiplayer που έχετε παίξει ποτέ! Ο κυριότερος λόγος είναι φυσικά ότι προανέφερα και στο campaign.. Η power armor και το αυξημένο mobility/evasion/slamming που φέρνει στις αρένες του multiplayer! Μαζί με τα κλασσικά modes: free for all, team deathmatch, capture the flag, strongholds, υπάρχει το swat (no radar, no shields) και το breakout (one life/last man standing)! Ενώ θα χαρείτε να μάθετε πως κάθε Σαβ/ακο ένα mode της πλειοψηφίας των ψήφων στο Halo waypoint, θα ανεβαίνει! Για παράδειγμα από Παρασκευή μέχρι Δευτέρα μπορεί να υπάρχει το 2vs2 mode και από την άλλη, το shotty snipers (50 cal sniper, shotgun loadout only)! Ιδιαίτερα σημαντικό είναι ότι, την ώρα που γράφεται αυτό το review, είναι έτοιμο το πρώτο μεγάλο update που φέρνει το big team battle με νέους χάρτες!
Ξεχωριστό σημείο αναφοράς στο multiplayer του παιχνιδιού αξίζει αναμφίβολα το warzone! Ίσως το mode που είναι πιο κοντά στον πυρήνα του Halo. Το warzone αποτελείται από τεράστιους χάρτες στους οποίους έχετε κάποια objective να κάνετε: όπως το να σκοτώσετε κάποιους ιδιαίτερα δυνατούς covenant/prometheans η ακόμα να κάνετε capture stonghold. Φυσικά στην άλλη πλευρά του χάρτη, η αντίπαλη ομάδα κάνει ακριβώς τα ιδία με σας, φτάνοντας αναπόφευκτα στο σημείο το mode να καταλήξει σε ένα team battle/capture the stronghold. Φυσικά ότι κάνετε στο warzone σας ανταμείβει με πόντους, έτσι όποια ομάδα φτάσει πρώτη τους 1000 κερδίζει! Ενώ ακόμα και αν έχετε μεγάλη διάφορα υπέρ της ομάδας, το παιχνίδι δίνει την δυνατότητα της ανατροπής σε περίπτωση που χάσετε τον πυρήνα της βάσης.
Ένα από τα πράγματα που θα παρατηρήσετε είναι πως κάθε φορά που παίζετε multiplayer το παιχνίδι θα σας ανταμείβει με req points! Τα req points ουσιαστικά είναι ψηφιακά χρήματα που σας επιτρέπουν να αγοράσετε πακέτα καρτών, με τα όποια θα ξεκλειδώσετε unlockables όπως armors, camos για τα όπλα καθώς και loadouts-οχήματα για το warzone! Φυσικά μπορείτε να αγοράσετε πακέτα ( οι κάρτες είναι εντελώς random) ΚΑΙ με πραγματικά χρήματα, αλλά αυτό δεν είναι σε κανένα σημείο απαραίτητο. Πάντως είναι κρίμα που τα unlockables είναι random generated και δεν συμβαδίζουν με τα skills του παίχτη και απορώ γιατί δεν ακολούθησαν μια λογική πιο κοντά στο Call of Duty, αφού όποια unlockables είναι καθαρά αισθητικά σε όλα τα modes πλην του warzone…
Φυσικά πέρα από τα άπειρα unlockables του multiplayer υπάρχουν και ένας μεγάλος αριθμός unlockables στο campaign! Έτσι ένας μεγάλος αριθμός από logs in και artifacts σας περιμένουν να τα ανακαλύψετε και να συμπληρώσετε το στόρι με διάφορες νέες πληροφορίες (πολλές φορές και ξεκαρδιστικές)! Φυσικά τα skulls δεν θα μπορούσαν να λείψουν από ένα Halo game! Έτσι σε κάθε πιστά σας περιμένει ένα κρυμμένο skull που θα προσθέσει μια διαφορετική παράμετρο στο gameplay, όπως το skull catch που κάνει τους εχθρούς grenade happy η το skull fog που αφαιρει το radar!
“Σε κάθε πιστά σας περιμένει ένα κρυμμένο skull που θα προσθέσει μια διαφορετική παράμετρο στο gameplay”
Όπως προανέφερα θεωρώ το multiplayer του Halo 5 το καλύτερο multiplayer της σειράς! Με αρκετά modes ώστε να ανακαλύψετε το αγαπημένο σας που θα κάνει τις ώρες να μοιάζουν με λεπτά, ενώ το aim σε κάθε όπλο γέρνει την ζυγαριά υπέρ της ακρίβειας και όχι ενός random αποτελέσματος! Μάλιστα σε μερικές στιγμές δεν θα σας νοιάζει καν αν η ομάδα σας κερδίζει ή χάνει και απλά θα απολαμβάνετε το μακελειό!
Σχετικά με τον χειρισμό, εντύπωση κάνει πως στο παιχνίδι δεν υπάρχει κάποιο εξειδικευμένο tutorial για τον χειρισμό κάτι το οποίο πιθανώς οφείλεται στο γεγονός ότι το button mapping είναι τόσο βασικό που αν έχετε ξαναπαίξει κάποιο από τα μεγάλα ονόματα των first person shooter θα μπείτε κατευθείαν στο κλίμα! Γενικά, η απόκριση των εντολών είναι άμεση και όπως θα την περιμένατε σε ένα παιχνίδι που τρέχει στα 60fps!
ΓΡΑΦΙΚΑ/ΗΧΟΣ
Η 343 Industries κατασκεύασε εξολοκλήρου την νέα μηχανή του Halo 5 με ένα σκοπό: ακόμα μεγαλύτερα πεδία μαχών με κλειδωμένο framerate στα 60 fps. Φυσικά κάτι τέτοιο όσο και ελκυστικό να ακούγεται στον τομέα του μάρκετινγκ έχει κάποιες βασικές επιπτώσεις στον τομέα των γραφικών αλλά και του ίδιου του παιχνιδιού γενικότερα! Έτσι το πρώτο θύμα αυτής την κατεύθυνσης είναι φυσικά η κατάργηση του offline co-op! Το δεύτερο είναι η ιδία η ανάλυση η όποια αναπροσαρμόζεται ανάλογα με τον φόρτο της GPU, μαζί με κάποια lighting/shadow effects. Ενώ αίσθηση προκαλεί το γεγονός ότι οι πληροφορίες θέλουν τους εχθρούς μέσα στα “bubbles” να κινούνται στα 30 fps! Τέλος το Halo έχει μια (μακραν) παράδοση που θέλει τους διάφορους npc’s στρατιώτες που ενιοτε θα συναντήσετε, να υστερούν σε πολύγωνα σε σχέση με υπόλοιπο παιχνίδι.
“Η 343 Industries κατασκεύασε εξολοκλήρου την νέα μηχανή του Halo 5 με ένα σκοπό… κλειδωμένο framerate στα 60 fps”
Παρ όλα αυτά δεν υπάρχει καμιά αμφιβολία ότι το Halo 5: Guardians είναι το ομορφότερο Halo που έχετε παίξει! Με τα πάντα να δείχνουν καλύτερα από ποτέ, όπως οι λεπτομέρειες tων Spartans, covenants η ακόμα και οι υφές των οχημάτων αλλά και η φθορά τους στην μάχη! Μάλιστα σε κάποια σημεία συμβαίνουν τόσα πολλά στο πεδίο της μάχης, ταυτόχρονα, που θα τα χάσετε! Κάτι τέτοιες στιγμές βέβαια σε κάνουν να σκέπτεσαι αν έπαιρνε την απόφαση η 343 για μια λύση τύπου Gears of War, δηλαδή κλειδωμένο campaign στα 30fps και 60fps multiplayer , το τι θα βλέπατε..
Όταν η 343 ανέλαβε το Halo από την Bungie, πήρε μια πολύ σοβαρή απόφαση: να αφήσει τον πατρική φιγούρα του σύνθετη Marty O’Donnell’s και να αναζητήσει μια νέα μουσική ταυτότητα. Έτσι κιθάρες και tribal τύμπανα αποτελούν πλέον παρελθόν με το soundtrack να θυμίζει κάτι μακρινό αλλά σύγχρονος και κάτι γνώριμο… Πάντως η απουσία κάποιων εμβληματικών μελωδιών μάλλον σου δίνει την αίσθηση της αποξένωσης από κάτι που είχες αγαπήσει και δεθεί όλα αυτά τα χρόνια. Soundtrack,Sound effects καθώς και διάλογοι, όλα κυμαίνονται στο υψηλό επίπεδο που αρμόζει σε έναν AAA τίτλο, ενώ οι όποιες αλλαγές στον ήχο των όπλων, είναι προς την σωστή κατεύθυνση.
ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ
Σε μια εποχή όπου τα παιχνίδια βγαίνουν με το βάρος τους να πέφτει ασύμμετρα είτε στο multiplayer είτε στο single player campaign, το Halo 5: Guardians καταφέρνει να θεσει το δίλημμα που πρέπει ευτυχώς να έχει ο κάθε gamer που έχει ξοδέψει τα πολύτιμα χρήματα του: να (ξανά)παίξω το campaign ή να παίξω multiplayer; Με πίστες που σε παρακαλάνε να παιχτούν ξανά και ξανά, δοκιμάζοντας πάντα κάτι καινούργιο και ένα multiplayer αρκετό να σας κρατήσει επί μήνες στον Κόσμο του με τα δωρεάν DLCs. Tο νέο Halo φέρνει αλλαγές στη σειρά οι οποίες ήταν καιρός να έρθουν έτσι ώστε, μετά απο τόσες κυκλοφορίες, το Guardians να έχει έναν αέρα ανανέωσης!