___________________________________________________________________________________________
DEVELOPER : Guerrila Games
PUBLISHER : Sony Computer Entertainment
ΕΙΔΟΣ : First Person Shooter
ΑΡΙΘΜΟΣ ΠΑΙΚΤΩΝ : 1-24
ΔΙΑΘΕΣΙΜΟ ΓΙΑ : PS4
REVIEWER : Δημήτρης “sertakis” Παύλου
REVIEWED ON : PS4
___________________________________________________________________________________________
Πολλά παιχνίδια στον κύκλο ζωής μιας κονσόλας έρχονται και φεύγουν, χωρίς να τους δοθεί απαραίτητα η προσοχή που τους άξιζε. Υπάρχει και μια (υπό)κατηγορία παιχνιδιών που ξεχωρίζει για κάτι που μοιάζει με μονοπωλεί – την πρώτη εντύπωση. Σε αυτήν την κατηγορία πέφτει και το Killzone Shadowfall, ένα από τα launch titles του PS4 που έχει δεχτεί μικτές κριτικές και ήρθε η ώρα να μάθουμε το γιατί:
ΥΠΟΘΕΣΗ
Το Killzone ShadowFall συνεχίζει την ιστορία από τα γεγονότα όπως διαδραματίστηκαν στο συνταρακτικό φινάλε του Killzone 3. Με την εισβολή των Vektan στον πλανήτη των Helghast, Helghan, να είναι ολοσχερώς καταστραμμένος και τους ηττημένους να βρίσκονται ένα στάδιο από την εξαφάνισή. Σε μια απροσδόκητη στιγμή οι Vektrans αποφασίζουν να δώσουν τον μισό τους πλανήτη στους Helghast (!!!) φτιάχνοντας ένα μεγάλο τοίχος να τους χωρίζει. Στο ShadowFall ξεκινάτε ως ο Lucas Kellan, ένας shadow marshal που η δουλειά σας είναι η αντιμετώπιση της όποιας απειλής μπορεί να προκύψει από την πλευρά πέρα από το τοίχος αλλά και η διατήρηση της ειρήνης.
Σεναριακά το παιχνίδι κρίνεται ως μια μέτρια εμπειρία, αφού πολλά σημεία του είναι αρκετά μελανά. Οι οποίες αδυναμίες του προκύπτουν κυρίως από τον τρόπο που τελείωσε το Killzone 3, όπου ουσιαστικά οι developers έκαψαν το σενάριο για ένα σίκουελ που ήταν θέμα χρόνου για να έρθει! Σε αυτό συνηγορεί και η μέτρια σκηνοθεσία στο story telling του τίτλου, αφού στα cut scenes (ειδικά προς το τέλος) υπάρχει η αισθητή ότι είναι ημιτελείς. Παρόλα αυτά υπάρχουν και κάποια αρκετά καλά στοιχεία στο σενάριο που αξίζει κάποιος να ανακαλύψει από μονός του (και δεν πρόκειται φυσικά να σας χαλάσουμε την έκπληξη).
GAMEPLAY
Old school – console fps!
Το Killzone Shadow Fall, μπορεί να είναι κλασσικό console first person shooter, αλλά, για να είμαι ειλικρινής, δεν θυμάμαι ποτέ ήταν ο τελευταίος παρόμοιος τίτλος που έχω παίξει. Οι πίστες χαρακτηρίζονται από μεγάλες περιοχές, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι σε αρκετά σημεία δεν μετατρέπεται σε corridor shooter. Σε κάθε πιστά- περιοχή πρέπει να εκτελέσετε διαφορά objectives για να προχωρήσετε στην επόμενη. Το παιχνίδι σε διαφορά σημεία σας δίνει την αίσθηση της επιλογής ως προς τα που θα κινηθείτε η με ποιον τρόπο! Ένα νέο στοιχείο που ξεχωρίζει το ShadowFall είναι η ύπαρξη του howl, ένα drone που διαθέτει πλήθος δυνατοτήτων (αμυντικές, επιθετικές, revive) και μπορείτε να διατάξετε δίνοντας touch directions.
“Ένα νέο στοιχείο που ξεχωρίζει το ShadowFall είναι η ύπαρξη του howl, ένα drone που διαθέτει πλήθος δυνατοτήτων”
Το νέο Killzone είναι ένας αρκετά solid τίτλος στον τομέα του gameplay, όπου κάποιες στιγμές θα σας απορροφήσει εντελώς στον κόσμο του. Δυστυχώς ο σχεδιασμός των περιοχών είναι τέτοιος ώστε πολλές φορές να σας κόβει την φορά, αφού αρκετές στιγμές θα προσπαθείτε να καταλάβετε τι ακριβώς πρέπει να κάνετε. Αν και ο σχεδιασμός των οπλών είναι υπέροχος και με τα περισσότερα να διαθέτουν secondary fire, εντούτοις πρέπει να είτε αρκετά επιλεκτικοί, αφού το παιχνίδι σας επιτρέπει να κουβαλήσετε ένα μόνο όπλο πέρα από τα βασικό σας τυφέκιο, που είναι αναντικατάστατο!
Στον τομέα του multi player το Killzone Shadow Fall έχει όλα τα καλά στοιχεία ενός fps, όπως classes, xp leveling, rewards, επιλογές customization και 4 διαφορετικά modes. Αυτά κυρίως διακρίνονται σε pvp και objective based. Το παιχνίδι διαθέτει και ένα co-op mode όπου πρέπει να επιζήσετε από διαφορετικά εχθρικά κύματα σε ομάδες των τεσσάρων. Δυστυχώς το συγκεκριμένο mode βρίσκεται πίσω από ένα paywall και πρέπει να το αγοράσει οποίος θέλει να το δοκιμάσει. Η κυρία διαφορά στο νέο Killzone, με τα γνωστά fps που μονοπωλούν την αγορά είναι -όπως και στο campaign- η ταχύτητα, αφού τα πράγματα σιγουρά κυλάνε λίγο πιο αργά από ότι έχουμε συνηθίζει τα τελευταία χρονιά. Το αποτέλεσμα είναι λιγότερο εθιστικό από ότι θα περίμενε κάνεις από ένα first person shooter PvP. Τέλος στο παιχνίδι υπάρχουν διαφορά collectibles που ξεκλειδώνουν σελίδες από το κόμικς αλλά και το story lore, για τον κομό του Killzone.
ΧΕΙΡΙΣΜΟΣ
Συνήθως τα fps παιχνίδια τα χαρακτηρίζει η ταχύτητα στην κίνηση, αλλά εδώ το Killzone Shadow Fall διαφοροποιείτε σημαντικά από τον ανταγωνισμό. Η κίνηση χαρακτηρίζετε “βαριά” ενώ ακόμα και το άλμα φαίνεται σαν να σας σταματάει πιο απότομα από ότι είχατε συνηθίσει. Σαν launch title όμως του νέου PlayStation,το παιχνίδι διαθέτει και ένα σημαντικό πλεονέκτημα: το νέο dualshock 4. Έτσι ο χειρισμός και η ακριβείς σκόπευση ποτέ δεν ήταν καλύτερη σε ένα Killzone παιχνίδι. Τέλος με διάφορες directional εντολές στο touch bar μπορείτε να κατευθύνετε το drone σας στην μάχη και να του δώσετε εντολές.
ΓΡΑΦΙΚΑ /ΗΧΟΣ
Για όσους πιστεύουν ότι η πρώτη εντύπωση είναι που μετράει, τότε το Killzone Shadow Fall έκανε την δουλειά του και με το παραπάνω! Κορυφαίας ποιότητας και ανάλυσης textures δείχνουν το powerhouse που ονομάζεται PS4. Τα όπλα δείχνουν πανέμορφα καθώς και τα περιβάλλοντα γραφικά πολλές φορές κόβουν την ανάσα με την ανάλυση αλλά και την πολυχρωμία τους. Στον αντίποδα διάφορες περιοχές μοιάζουν υπερβολικά σκοτεινές και ο σχεδιασμός κάποιον χαρακτήρων κάπως υποδεέστερος από το υπόλοιπο παιχνίδι, ενώ τα physics είναι μερικές φορές υπερβολικά (έως αφύσικα).
Στον τομέα του ήχου το Shadow Fall δεν καταφέρνει να ξεχωρίσει τουλάχιστον όσο αναφορά το soundtrack, το οποίο είναι αρκετά μέτριο και καθόλου αξιομνημόνευτο. Αδύναμη εμπειρία κρίνεται επίσης και το voice acting που μερικές φορές μοιάζει να εξασθενίζει η ένταση του. Εκεί που το Kill zone τα καταφέρνει πολύ καλά είναι σιγουρά στον τομέα των sfx! Τα όπλα ακούγονται ικανοποιητικά καλά, κάτι που μοιάζει να ισχύει για τις εκρήξεις και διαφορά αλλά εφέ.
ΓΕΝΙΚΑ
Το Killzone Shadow Fall είναι ένα καθαρό console first person shooter που αν και δεν φέρνει την επανάσταση στην κατηγορία, σιγουρά πετυχαίνει κάποιους από τους στόχους του. O κυριότερος από αυτούς: να δείξει την υπολογιστική ισχύ του PS4. Το παιχνίδι αν και διαθέτει ικανοποιητικά core mechanics στον τομέα του gameplay, κάπου χάνει την χρυσή τομή αναμεσά στον σχεδιασμό των επιπέδων και στην αφήγηση. Παρόλα αυτά το play through μου δεν παύει να μου αφήνει και την αίσθηση ότι το τελευταίο Killzone αποτελεί μια χαμένη ευκαιρία για το franchise, για να μπει στην κατηγορία των ελίτ fps αυτής της γενιάς.