___________________________________________________________________________________________
DEVELOPER : Kojima Productions
PUBLISHER : ΚΟΝΑΜΙ
ΕΙΔΟΣ : Action-Adventure, Stealth
ΑΡΙΘΜΟΣ ΠΑΙΚΤΩΝ : 1
ΔΙΑΘΕΣΙΜΟ ΓΙΑ : PS3, PS4, XBOX 360, XBOX ONE, PC
REVIEWER : Γιώργος Παύλου
REVIEWED ON : PS3, PS4, XBOX 360
___________________________________________________________________________________________
Λίγα παιχνίδια έχουν δεχτεί τόσο έντονες και τόσο διφορούμενες κριτικές. Από την μια πλευρά του έχουν προσάψει ότι είναι δεν είναι τίποτα παραπάνω από ένα υπερκοστολογημένο demo. Από την άλλη έχει εκθειαστεί ως ότι καλύτερο στον χώρο των stealth games. Χωρίς άλλα λόγια, κυρίες και κύριοι, το Metal Gear Solid: Ground Zeroes!
ΥΠΟΘΕΣΗ
Το Ground Zeroes (GZ για το υπόλοιπο κείμενο) διαδραματίζεται το 1975, μερικούς μήνες μετά τα γεγονότα του Metal Gear Solid: Peace Walker και για ακόμα μια φορά αναλαμβάνουμε τον ρολό του Big Boss ( ή αλλιώς Snake). Η αποστολή που πρέπει να φέρετε εις πέρας σας μεταφέρει στις ακτές της Κουβάς, σε ένα αμερικανικό “black site” στρατόπεδο ονόματι Camp Omega. 10 μέρες πριν λάβατε την πληροφορία ότι η Paz Ortega είναι ακόμα ζωντανή και βρίσκεται υπό κράτηση στο συγκεκριμένο χώρο με σκοπό την ανάκριση της. Από τις πηγές σας έχετε μάθει ότι ενώ η Paz κατά τα γεγονότα του Peace Walker δούλευε για λογαριασμό της οργάνωσης Cipher πιθανών να μπορούσε να σας παράσχει σημαντικές πληροφορίες και να παίξει τον ρολό του διπλού πράκτορα αν προχωρούσατε στην διάσωση της.
“Το τέλος του παιχνιδιού επιφυλάσσει ένα συγκλονιστικό τερμάτισμα που θα σας αφήσει με το στόμα ανοιχτό”
Η Paz όμως δεν είναι ο μοναδικός σας στόχος στο Camp Omega. Όταν έφτασε στην Militaires Sans Frontières (η στρατιωτική δύναμη που ηγείται ο Snake) η πληροφορία ότι η Paz είναι ζωντανή και βρίσκεται κρατούμενη, ο Chico αποφάσισε να πάρει την πρωτοβουλία να προχωρήσει στην διάσωση της μόνος του με αποτέλεσμα να βρεθεί και αυτός ανάμεσα στους κρατούμενους του Camp Omega. Όπως καταλαβαίνετε, είναι απαραίτητο να προχωρήσετε στην διάσωση και των δυο, μιας και θα μπορούσαν να αποκαλύψουν σημαντικές πληροφορίες για εσάς στην Cipher.
Αν και μια τέτοια αποστολή θα έπρεπε να θεωρείται κάτι απλό για κάποιον σαν τον Snake η χρονική συγκυρία είναι πολύ περίεργη. Η βάση της Militaires Sans Frontières πρόκειται να περάσει μια επιθεώρηση από τον οργανισμό Ηνωμένων Εθνών μετά από καταγγελίες ότι κατέχει πυρηνικό οπλισμό. Φυσικά για να μην κινήσουν υποψίες ο Snake και ο υπαρχηγός του Kazuhima Miller αποφάσισαν να δεχτούν να έρθουν κλιμάκια για ερευνά εντός της βάσης αλλά το γεγονός ότι οι πληροφορίες για την επιβίωση της Paz ήρθαν μία μέρα πρίν γίνει ο έλεγχος κινεί τρομερές υποψίες.
Είναι πράγματι η Paz ζωντανή; Ποιος ο ρόλος της στρατιωτικής ομάδας XOF η όποια φαίνεται να αποχωρεί από το Camp Omega στην εισαγωγή του παιχνιδιού? Ποιος είναι ο φρικτά παραμορφωμένος άντρας που φαίνεται να ηγείται τις δυνάμεις της XOF? Η υπόθεση του GZ θέτει πολλά και σημαντικά ερωτήματα τα περισσότερα από τα όποια μένουν αναπάντητα κάνοντας μας να περιμένουμε με προσμονή την κυκλοφορία του Metal Gear Solid V: Phantom Pain. Παρόλο που η μικρή διάρκεια του παιχνιδιού δεν επιτρέπει ιδιαίτερες “ανατροπές” στην υπόθεση, το τέλος του παιχνιδιού επιφυλάσσει ένα συγκλονιστικό τερμάτισμα που θα σας αφήσει με το στόμα ανοιχτό. Και αν είναι η πρώτη φορά που ασχολείστε με Metal Gear και όλα τα παραπάνω ονόματα σας κάνουν να τα χάνετε, θα χαρείτε να μάθετε ότι στο main menu του παιχνιδιού υπάρχει η επιλογή να δείτε μια περίληψη των γεγονότων των προηγούμενων παιχνιδιών η όποια θα σας κατατοπίσει πλήρως.
GAMEPLAY/ΧΕΙΡΙΣΜΟΣ
Το GZ αποτελείτε από το main mission το οποίο θα σας πάρει μιάμιση με δυο ώρες να ολοκληρώσετε και έχει άλλες έξι side missions (με τις δυο να είναι “κλειδωμένες”) που έχουν κατά μέσο ορό διάρκεια μία ώρα. Θα μου πείτε τώρα ότι όλα αυτά μας κάνουν 7-8 ώρες παιχνιδιού δεν είναι και άσχημα… Βάλτε στα παραπάνω ότι κάθε objective μπορεί να ολοκληρωθεί με τόσους διαφορετικούς τρόπους που πραγματικά δεν υπάρχει περίπτωση να παίξετε την κάθε αποστολή μία μόνο φορά! Μπορείτε να παίξετε stealth, να την “δείτε” terminator και να σκορπίσετε τον θάνατο (καλή τύχη), να χρησιμοποιήσετε οχήματα, να επιβιβαστείτε κρυφά σε καρότσες στρατιωτικών φορτηγών… οι επιλογές σας που σας προσφέρονται ανάλογα την αποστολή και τα objectives της είναι πραγματικά πολλές! Αν προσθέσετε στα παραπάνω ότι μπορείτε να βρείτε κασέτες με ηχητικό υλικό το οποίο θα σας δώσει περαιτέρω πληροφορίες για την υπόθεση, αλλά και κάποια patches τα όποια αν τα βρείτε όλα ξεκλειδώνουν τις δυο επιπλέον αποστολές καταλαβαίνεται ότι θα έχετε αρκετούς λογούς να παίξετε αρκετές φορές την κάθε αποστολή.
Τώρα και με το δίκιο σας θα μου πείτε ότι το παιχνίδι κάθε άλλο παρά μικρό ακούγεται. Το πρόβλημα με το μέγεθος του παιχνιδιού δεν να κάνει με τον χρόνο αλλά με τον χώρο! Βλέπετε, όλες οι αποστολές διαδραματίζονται στο Camp Omega απλά σε διαφορετικές ώρες της μέρας και ενώ τα side missions είναι πραγματικά καλοδουλεμένα, με τελείως διαφορετικά objectives το καθένα, δεν παύουν να εξελίσσονται σε ακριβώς τον ίδιο χώρο και αυτό αποδεικνύετε “λίγο”. Το παιχνίδι είναι sandbox πράγμα που σημαίνει ότι το Camp Omega είναι μια “ανοιχτή” περιοχή την όποια μπορείτε να εξερευνήσετε όπως θέλετε εσείς χωρίς κάποια συγκεκριμένη σειρά και με αρκετές εναλλακτικές “διαδρομές” αλλά αν και το στρατόπεδο είναι μεγάλο δεν είναι τόσο μεγάλο για να κρατήσει το “ενδιαφέρον” σας για τόσες ώρες. Αν υπήρχε τουλάχιστον κάποιοι είδους διαφορετικού boss fight στο τέλος κάθε αποστολής τα πράγματα θα ήταν πολύ καλύτερα στον τομέα αυτό…
Παρά όμως το παραπάνω πρόβλημα με το θέμα του μεγέθους, απο άποψη μηχανισμών, το GZ αποτελεί ότι καλύτερο στον χώρο τον Stealth Games και μακράν το καλύτερο Metal Gear μέχρι τώρα. Φανταστείτε όσους μηχανισμούς ξέρατε μέχρι τώρα να βρίσκονται στην καλύτερη δυνατή υλοποίηση τους! Οι επιρροές του εξαιρετικού Peace Walker είναι εμφανής σε κάθε τομέα του παιχνιδιού αλλά έχουν εμπλουτιστεί σε τέτοιο βαθμό που κάνουν το GZ ένα πραγματικό “διαμάντι”. Πέρα από την βελτίωση των γνωστών μηχανισμών των Metal Gear έχουμε και την παρουσίαση πολλών νέων στοιχείων στο gameplay, στοιχείων τόσο ουσιαστικών που θα απορείτε πως παίζατε τα παιχνίδια της σειράς τόσο καιρό χωρίς να παρατηρείτε την έλλειψη τους. Οι περισσότερες από της αλλαγές του παιχνιδιού έχουν γίνει με σκοπό να αυξηθούν δυο παράγοντες του gameplay: Η ταχύτητα και η ένταση!
“Από άποψη μηχανισμών, το Ground Zeroes αποτελεί ότι καλύτερο στον χώρο τον Stealth Games”
Ξεκινάμε από το γεγονός ότι πλέον πέρα από το να προχωράτε πολύ αργά ή με σχετικά γρήγορο βηματισμό έχει προστεθεί η ικανότητα του sprint κατά την διάρκεια του οποίου ο χαρακτήρας τρέχει ταχύτατα, κάνοντας βεβαία και τον ανάλογο θόρυβο. Δεν μπορείτε να φανταστείτε ποσό χρήσιμο θα σας φανεί ειδικά όταν θέλετε να αποφύγετε προβολείς, να πλησιάσετε γρήγορα εχθρούς ή απλά να απομακρυνθείτε από κάποιο σημείο. Ακόμα και το κουβάλημα των εχθρών που έχετε βγάλει έκτος μάχης, μιας διαδικασία που στα προηγούμενα παιχνίδια της σειράς ήταν πραγματικά “επίπονη” αφού γινόταν με απίστευτα αργούς ρυθμούς έχει γίνει πλέον παιχνιδάκι. Ταυτόχρονα, σε περίπτωση που σας ανακαλύψουν ο συναγερμός έχει πολύ μικρότερη χρονική διάρκεια από τα προηγούμενα Metal Gear. Ξεχάστε εκείνα τα “ξεγυρισμένα” δίλεπτα (και βάλε…) κατά τα όποια έπρεπε να βρίσκεστε σε απραξία μέχρι να λήξει ο συναγερμός. Στο GZ, αν καταφέρετε να σας χάσουν οι εχθροί, μέσα σε λίγο χρόνο τα πάντα επιστρέφουν στους κανονικούς ρυθμούς με εσάς να μπορετέ να συνεχίσετε την αποστολή σας.
Η επιλογή να κινηθεί το GZ πάνω σε αυτό τον “άξονα” που θέλει αύξηση της ταυτότητας και της έντασης του παιχνιδιού έχει φέρει ακόμα δυο σημαντικές αλλαγές με την πρώτη να είναι κοσμογονική για την σειρά. Αυτή είναι η έλλειψη οπουδήποτε είδους ραντάρ για να καθορίζετε την θέση των εχθρών γύρω σας. Για αυτό τον σκοπό έχετε πλέον τα binocoulars τα όποια αποτελούν μέρος του μόνιμου εξοπλισμού σας και δεν καταλαμβάνουν κάποια θέση στο inventory. Χρησιμοποιώντας τα μπορείτε να ελέγξετε τον χώρο γύρω σας, να ακούσετε ενδιαφέρουσες συνομιλίες μεταξύ των στρατιωτών αλλά ,το κυριότερο, να μαρκάρετε τον κάθε εχθρό έτσι ώστε στην συνεχεία να ξέρετε ακριβώς την θέση του.
“Χαρακτηριστική είναι η έλλειψη οπουδήποτε είδους ραντάρ για να καθορίζετε την θέση των εχθρών”
Η θέση των εχθρών που έχουν μαρκαριστεί παρουσιάζεται με πορτοκαλί βέλη σε οποίο σημείο και αν βρίσκονται μέσα στην πιστά ενώ αν βρίσκονται κοντά σας μπορείτε να τους “διακρίνετε” ακόμα και αν βρίσκονται πίσω από αντικείμενα. Η όλη διαδικασία λειτουργεί με εξαιρετικό τρόπο αφού στην αρχή σας επιβάλλει ένα ποιο αργό και μεθοδικό τρόπο παιξίματος, που ούτος ή άλλος ήταν χαρακτηριστικός της σειράς, αλλά στην συνεχεία αφού έχετε ερευνήσει διεξοδικά τον χώρο και έχετε μαρκάρει όλους τους εχθρούς, σας επιτρέπει να κινείστε με μεγάλη άνεση και ταχύτητα στο Camp Omega κάτι που ταιριάζει απόλυτα με την ανοιχτή φύση του παιχνιδιού.
Η δεύτερη είναι ότι το Codec (ένα σύστημα επικοινωνίας με την βάση σας) συνεχίζει και είναι εδώ αλλά πλέον δεν χρειάζεται να διακόπτετε το παιχνίδι για να κάνετε μια συνομιλία. πατώντας το L2 κάνετε κατευθείαν χρήση του Codec και για όσο διαρκεί η επικοινωνία εσείς μπορείτε να συνεχίζετε να παίζετε κανονικά το παιχνίδι.
Που σε πονεί και που σε σφάζει…
Η μάχη με όπλα ακολουθεί το στυλ που έφερε στην σειρά το Metal Gear Solid 4 αλλά με όλους τους μηχανισμούς να έχουν ραφιναριστεί ακόμα περισσότερο. Ο Snake μπορεί να έχει μαζί του ανά πασά στιγμή περιορισμένο αριθμό αντικειμένων, χωρίς αυτό να γίνεται περιοριστικό για το gameplay του παιχνιδιού (όπως για παράδειγμα στο Portable Ops) ενώ μπορείτε να αλλάξετε τα όπλα σας με αυτά που βρίσκετε σε διαφορά σημεία της πίστας ή από τους εχθρούς που εξοντώνετε.
Τα πράγματα αποκτούν ιδιαίτερο ενδιαφέρον στην περίπτωση που κάποιος εχθρός σας εντοπίσει αφού εκεί έχουμε την ενεργοποιήση του reflex mode που σημαίνει ότι για λίγα δευτερόλεπτα τα πάντα ρέουν σε slow motion (αλά Max Payne) και ένα φωτεινό τόξο στην οθόνη σας δείχνει την κατεύθυνση του εχθρού που σας έχει εντοπίσει. Αν μέσα σε αυτό το χρονικό όριο καταφέρετε να εξουδετερώσετε τον εχθρό δεν πρόκειται να ενεργοποιηθεί κανένας συναγερμός και εσείς μπορείτε να συνεχίσετε απερίσπαστοι την αποστολή σας. Η ένταση αυτών των στιγμών, ειδικά όταν δεν γνωρίζετε εκ των πρότερων την θέση του εχθρού που σας εντόπισε, είναι πραγματικά ανεπανάληπτη.
Φυσικά δεν θα μπορούσε να μείνει ανεπηρέαστο το κομμάτι της μάχης σώμα με σώμα (CQC)! Ξεχάστε το παλιό, άχαρο 3-hit-combo που ήθελε τον χαρακτήρα σας “βιδωμένο” στο έδαφος την ώρα της εκτέλεσης του. Πλέον με ένα πάτημα του R1 (default) θα δείτε τον Snake να εκτελεί ένα βίαιο χτύπημα ή πέταγμα (ανάλογα με την κατεύθυνση που κινήτε το control stick) με το οποίο βγάζει κατευθείαν έκτος μάχης τους αντίπαλους στρατιώτες, ενώ, αν πατήσετε διαδοχικές φορές το πλήκτρο θα δείτε ένα πραγματικά εντυπωσιακό combo. Άλλη μια προσθήκη στο ρεπερτόριο των κινήσεων σας είναι η δυνατότητα που έχετε να αφοπλίσετε ένα εχθρό αρπάζοντας το όπλο του από τα χεριά του, αν την ώρα που είστε κοντά του πάει να το στρέψει προς το μέρος σας.
“Ξεχάστε το παλιό, άχαρο 3-hit-combo που ήθελε τον χαρακτήρα σας “βιδωμένο” στο έδαφος”
Όπως φαντάζεστε, όλες οι “παλιές” κινήσεις γύρω από το CQC συνεχίζουν και είναι εδώ. Μπορείτε να ακινητοποιήσετε τους αντίπαλους σας με λαβες και στην συνεχεία να τους αναισθητοποιήσετε, να τους ανακρίνετε αποκτώντας χρήσιμες πληροφορίες για το Camp Omega, να τους σκοτώσετε ακόμα και να τους χρησιμοποιήσετε σαν ανθρώπινες ασπίδες κατά την διάρκεια της μάχης! όλα τα παραπάνω αναβαθμίζουν το κομμάτι του CQC τόσο από άποψη gameplay όσο και στιλιστικά, κάνοντας κάθε συμπλοκή πραγματικά χάρμα οφθαλμών.
Gadgetakia!
Ένα από τα νέα Gadgets που έχει πλέον ο ήρωας μας είναι το iDroid το οποίο είναι μια συσκευή η όποια σας δίνει ένα ολογραφικό χάρτη της περιοχής και μπορείτε να το ενεργοποιήσετε πατώντας το start (προσοχή δεν κάνει pause!). Το iDroid είναι ένα πολυεργαλείο το οποίο κυριολεκτικά θα σας λύσει τα χεριά! Εμφανίζει την θέση των εχθρών που έχετε μαρκάρει, την θέση από τα objectives της αποστολής σας, σημεία του στρατοπέδου για τα όποια έχετε πάρει πληροφορίες από στρατιώτες τους οποίους έχετε ανακρίνει, πραγματικά η λίστα είναι ατελείωτη.
Πέρα από την λειτουργιά του ως χάρτης, μέσω του iDroid έχετε πρόσβαση σε μια σειρά από δυνατότητες όπως να δείτε τα objectives της αποστολή σας, να καλέσετε ελικόπτερο για την μεταφορά κρατούμενων αλλά και να ακούσετε τις διαφορές κασέτες που βρίσκετε στο στρατόπεδο και σας δίνουν πληροφορίες για τα γεγονότα του παιχνιδιού. Ιδιαίτερο ενδιαφέρον έχει η δυνατότητα που υπάρχει να “κατεβάσετε” την ειδική εφαρμογή που υπάρχει για iOS και Android συσκευές που μεταφέρει τις λειτουργίες του iDroid στο κινητό ή το tablet σας το οποίο μπορείτε να το χρησιμοποιείτε σαν χάρτη. Δοκιμάζοντας το με συσκευή Android και PS3 μπορώ να σας πω ότι τα αποτελέσματα είναι θεαματικά μιας και εμφανίζει όλες τις πληροφορίες που θα βλέπατε από το iDroid in-game χωρίς να χρειάζεται να διακόπτεται το παιχνίδι.
Τέλος, ο χειρισμός είναι εξαιρετικά έμμεσος και με τα μικρά tutorial tips που εμφανίζονται στο main mission θα εξοικειωθείτε πολύ γρήγορα στο ρεπερτόριο κινήσεων του Snake. Μοναδικό παράπονο σε αυτό το θέμα είναι ότι ενώ το παιχνίδι προσφέρει πολλά διαφορετικά lay out πλήκτρων, πράγμα που σημαίνει ότι σίγουρα θα βρείτε αυτό που σας ταιριάζει περισσότερο, δεν σου επιτρέπει να κάνεις το δικό σου mapping. Πιθανότατα δεν θα το χρειαστείτε αλλά θα ήταν ένα καλοδεχούμενο Option.
ΓΡΑΦΙΚΑ/ΗΧΟΣ
Θυμάστε όταν κυκλοφόρησε το Metal Gear Solid 4 στο PS3 και όλοι μιλούσαν για ένα τεχνολογικό θαύμα από άποψη γραφικών; Λοιπόν φανταστείτε ότι το “άλμα” στα γραφικά από το 4 στο GZ είναι μεγαλύτερο από αυτό που έγινε από το Metal Gear Solid 3 στο 4! Πραγματικά ότι και να πω για το θέμα τον γραφικών είναι λίγο αφού είναι ότι πιό “φωτορεαλισιτκο” έχετε δει μέχρι τώρα. Η FOX Engine, η οποία έχει αναπτυχθεί από την kojima Production και την Konami, είναι απίστευτα εντυπωσιακή και μας δίνει από τα πιο εντυπωσιακά γραφικά που έχουμε δει μέχρι τώρα ανεξαρτήτως γενιάς. Εννοείται πως στο XBOX ONE και PS4 το παιχνίδι “τρέχει” πολύ καλύτερα, με υψηλότερη ανάλυση (1080p στο PS4), το Frame Rate να είναι στα 60 fps, χωρίς pop up από textures και διάφορα αντικείμενα και με περισσότερες λεπτομέρειες στο κομμάτι των γραφικών (π.χ αριθμός πηγών φωτισμού και ποιότητα των textures).
“Αυτό που κάνει την μεγαλύτερη εντύπωση είναι τα αποτελέσματα που περνούμε από τα PS3 και XBOX360”
Αυτό που κάνει την μεγαλύτερη εντύπωση όμως, είναι τα αποτελέσματα που περνούμε από τα PS3 και XBOX360 τα όποια δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι μετράμε 8 χρόνια “ζωής”. Μπορεί το Frame Rate να έχει πέσει στο μισό (και όταν γίνονται πολλά πράγματα ταυτόχρονα κοντά στα 20 fps), και να έχουμε μια μειώσει στο επίπεδο λεπτομέρειας των γραφικών αλλά το συνολικό αποτέλεσμα που αποκομίζει ο παίχτης είναι πραγματικά πολύ κοντά μεταξύ προηγούμενης και νέας γενιάς. Το ακριβώς παρακάτω βίντεο θα σας δώσει να καταλάβαιτε τις όποιες διαφορές μεταξύ Next και Last Gen (δείτε το στα 1080p).
Αυτό σημαίνει ότι οπού και να παίξετε το παιχνίδι θα δείτε εκπληκτικά μοντέλα χαρακτήρων, με απίστευτες λεπτομέρειες και εντυπωσιακά facial expressions, που πραγματικά τους “ζωντανεύουν” στην οθόνη σας. Τα γραφικά των χωρών είναι εξαιρετικά τόσο στην απόδοση στοιχείων εξωτερικών χωρών (βράχια, φυτά κτλ) όσο και εσωτερικών εγκαταστάσεων. Εκεί όμως που η FOX engine δείχνει τις δυνατότητες της είναι στο θέμα των φωτοσκιάσεων και στα εφέ του νερού. Πραγματικά θα μείνετε με το στόμα ανοιχτό αφού η μηχανή κάνει κυριολεκτικά θαύματα και θα θαυμάσετε τα αποτελέσματα της τόσο σε αποστολές κατά την διάρκεια της νύχτας όσο και κατά την διάρκεια της μέρας. Ταυτόχρονα, θα δείτε ίσως τη ρεαλιστικότερη απόδοση που εχούμε δει μέχρι τώρα σε απόδοση βρεγμένων επιφανειών. Δεν έχετε παρά να δείτε τις λάσπες στους δρόμους του στρατοπέδου ή το πως είναι η στολή του Snake βρεγμένη.
Εντυπωσιακά είναι και τα Physics που συναντάμε στο GZ.Τα διάσπαρτα αντικείμενα μέσα στην πίστα τα όποια μπορείτε να παρασύρετε κατά το πέρασμα σας, τα σώματα των εχθρών, η οδηγική συμπεριφορά των οχημάτων, οι εντυπωσιακές εκρήξεις, τα πάντα λειτουργούν υποδειγματικά με το κάθε αντικείμενο να έχει το κατάλληλο “βάρος” και την αντίστοιχη συμπεριφορά.Δεν μπορείς παρά να θαυμάσεις την Kojima Productions για το optimization που έχει γίνει στις κονσόλες προηγούμενης γενιάς αλλά και να απορείς για το τι θα δούμε μελλοντικά από τα XBOX ONE και PS4 αφού φαίνεται να χειρίζονται την FOX Engine με απίστευτη ευκολία.
Ο ήχος είναι, όπως σε όλα τα παιχνίδια της σειράς, υψηλής ποιότητας με ένα εξαιρετικό soundtrack, ηχητικά εφέ γεμάτα “όγκο” αλλά και εξαιρετικό voice acting. Εδώ όμως υπάρχει ένα μεγάλο θέμα. ο David Hayter που τα όλα αυτά τα χρόνια (σχεδόν 20) ήταν η “φωνή” του Snake έχει αντικατασταθεί από τον γνωστό ηθοποιό Kiefer Sutherland που οι περισσότεροι θα γνωρίζετε από την σειρά 24. Δεν είμαι κανένας “δογματικός” οπαδός του Hayter και για να είμαι ειλικρινής στο Metal Gear Solid 4 πιστεύω ότι η ερμηνεία του ήταν τόσο υπερβολική που γινόταν προβληματική. Έχοντας εμπιστοσύνη στον Hideo Kojima αλλά και στο ταλέντο του Sutherland περίμενα ένα τουλάχιστον καλό αποτέλεσμα. Παρόλα αυτά η “νέα” φωνή του Snake μου φαίνεται απίστευτα “επίπεδη” και η ερμηνεία πραγματικά δεν πείθει. Tο χαρακτηριστικό γρύλισμα στην φωνή έχει χαθεί ενώ στην πρώτη συνομιλία με τον Miller στην εισαγωγή του παιχνιδιού είχα πρόβλημα να καταλάβω ποιος από τους δυο μιλούσε… Eλπίζω στο Phantom Pain τα πράγματα να είναι διαφορετικά.
“Η νέα φωνή του Snake μου φαίνεται απίστευτα ‘επίπεδη’ και η ερμηνεία πραγματικά δεν πείθει”
Tέλος, με τον ήχο αντιμετώπισα στο PS3 ένα μικρό Bug (με τον ήχο να προέρχεται από τα δύο ηχεία της τηλεόρασης) όπου ανακρίνοντας στρατιώτες η φωνή του Snake ακουγόταν στο “βάθος”. Ήταν το μοναδικό σημείο οπού γινόταν αυτό οπότε δεν νομίζω να έχει να κάνει με κάποια ρύθμιση του ήχου.
ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ
Το GZ είναι ένας εντυπωσιακός πρόλογος για το Metal Gear Solid V. Φέρνει τόσα πολλά νέα στοιχειά στο gameplay και ταυτόχρονα τελειοποιεί σε τέτοιο βαθμό τα είδη υπάρχοντα που θα μπορούσαμε να μιλάμε για την σημαντικότερη κυκλοφορία του 2014. Υπάρχουν παρά πολλά πράγματα να κάνετε αλλά η επιλογή όλες οι αποστολές του παιχνιδιού να εξελίσσονται σε μια και μονό τοποθεσία κάνει το παιχνίδι να χάνει ένα ΜΕΓΑΛΟ μέρος της “άξιας” του.