ΕΙΔΟΣ : Action-adventure, Platform
ΔΙΑΘΕΣΙΜΟ ΓΙΑ : 3DS
REVIEWED ON : NEW 2DS XL
Σε μια εποχή όπου τα remakes γίνονται όλο και πιο συχνά, η Nintendo κατάφερε να στρέψει όλα τα βλέμματα πάνω της σε αυτόν τον τομέα, φέρνοντας ένα από τα σημαντικότερα και ουσιαστικότερα remakes των τελευταίων ετών…
Φυσικά αναφέρομαι στο Metroid 2, που είχε κυκλοφορήσει πριν από 25 χρόνια στο Game Boy και επιστρέφει ως Metroid: Samus Returns στο 3DS! Με το να είναι το πρώτο 2D Metroid μετά από διάστημα 13 ετών, η MercurySteam, κατάφερε να διατηρήσει τις λεπτές ισορροπίες ανάμεσα στο αρχικό παιχνίδι και στα νέα στοιχεία που φέρνει ο τίτλος, έτσι ώστε να μιλάμε για ένα εξαιρετικό remake!
Blast from the past!
Για έμενα προσωπικά, το Metroid είναι το αγαπημένο μου franchise της Nintendo… Αυτό όμως που έκανε το Metroid 2 να έχει μια ιδιαίτερη θέση στην “καρδιά” μου όλα αυτά τα χρόνια, είναι το γεγονός ότι ήταν το πρώτο παιχνίδι της σειράς που έπαιξα, πίσω στο μακρινό 1992…
Ήταν η πρώτη φόρα που βίωνα το κόσμο του Metroid και το εκπληκτικό μη-γραμμικό gameplay, μέσα στους δαιδαλώδες λαβυρίνθους όπου κυριαρχεί το συναίσθημα της απόλυτης μοναξιάς (ήμουν και 11 χρονών, έπαθα σοκ)! Όπως καταλαβαίνετε η ανυπομονησία μου να παίξω το Metroid: Samus Returns, αλλά και οι “απαιτήσεις” από αυτό, είχαν πάρει “κολοσσιαίες” διαστάσεις, ειδικά τώρα που η σειρά επέστρεφε στις 2D ρίζες της!
Η αποστολή σας του Metroid: Samus Returns είναι ίσως το μοναδικό πράγμα που έχει μείνει εντελώς αμετάβλητο σε σχέση με το Metroid 2… Τα γεγονότα εξελίσσονται μετά από αυτά το πρώτου Metroid (ή του remake “Metroid: Zero Mission” αν θέλετε), στο οποίο η Samus καταστρέφει τους Space Pirates και τα σχέδια τους να χρησιμοποιούσουν τους οργανισμούς Metroids ως βιολογικά όπλα.
Η συνειδητοποίηση της επικινδυνότητας των Metroids και της δυνατότητας τους να απορροφούν την ζωτική ενέργεια οποιουδήποτε οργανισμού, έκανε τη Galactic Federation να λάβει την εξής απόφαση: Τον ολοκληρωτικό αφανισμό των Metroids. Αυτό καθορίζει και τον προορισμό της Samus που δεν είναι άλλος από τον πλανήτη SR388, το φυσικό περιβάλλον των Metroids…
Αν και στο Metroid: Samus Returns η αποστολή σας παραμένει η ίδια, από το πρώτο λεπτό του παιχνιδιού θα νοιώσετε ότι η ατμόσφαιρα του παιχνιδιού είναι τελείως διαφορετική! Αν και θα καταδυθείτε για ακόμα μια φόρα στα έγκατα του πλανήτη, εξερευνώντας ένα τεράστιο, δαιδαλώδη κόσμο, στο Metroid: Samus Returns δεν θα νοιώσετε ότι είστε, αρχικά τουλάχιστον, σε ένα άγονο κόσμο!
Να μην παρεξηγηθώ: Η απομόνωση σας και η απόλυτη μοναξιά που χαρακτηρίζουν τα παιχνίδια της σειράς δίνουν για ακόμα μια φόρα το παρόν. Πέρα από τη Samus και τη πανίδα/χλωρίδα του πλανήτη δεν πρόκειται να συναντήσετε ούτε έναν NPC κάνοντας το “ταξίδι” να έχει ένα ιδιαίτερα απόκοσμο χαρακτήρα…
Παρόλα αυτά, από την αρχή του παιχνιδιού θα κινηθείτε μέσα στα συντρίμμια ενός αρχαίου, χαμένου πολιτισμού που κάποτε κυριαρχούσε στον SR388! Αγάλματα, τεράστια ζιγκουράτ, κατεστραμμένες μηχανές, κολοσσιαία φράγματα και αμέτρητα αλλά στοιχεία θα σας κάνουν να σταματήσετε για να θαυμάσετε το τοπίο γύρω σας, αλλά και να αναρωτηθείτε: “τι συνέβη εδω;”
Metroidvania plus!
Βέβαια αυτό που περιμένουν να ακούσουν οι περισσότεροι είναι σχετικά με το gameplay του Metroid: Samus Returns… Τα remakes, ειδικά σαν και αυτό που αφορά ένα παιχνίδι που κυκλοφόρησε πριν από 25 χρόνια, προσπαθούν να ισορροπήσουν σε μια πολύ δύσκολη κατάσταση: Αν ο developer αλλάξει υπερβολικά πολλά θα έχουμε να κάνουμε με ένα νέο τίτλο και όχι με ένα remake… Αν δεν αλλάξει αρκετά πράγματα, το παιχνίδι θα φαίνεται απαρχαιωμένο.
Τα κατάφερε η MercurySteam με αυτό το πολύ δύσκολο εγχείρημα; Έφερε ένα τίτλο ο οποίος να διατηρεί τα μοναδικά στοιχεία του Metroid 2, αλλά, να είναι ταυτόχρονα σύγχρονος; Με μια λέξη ναι! Αυτό σημαίνει ότι δεν θα δείτε ορισμένα πιο “εξωτικά” στοιχεία του gameplay που είδαμε σε μεταγενέστερους τίτλους, αλλά σε καμία περίπτωση δεν μιλάμε για ένα παιχνίδι εικοσιπενταετίας.
BEFORE YOU PLAY: Δείτε το Aliens για να μπείτε στο κλίμα του “κυνηγιού”… Άλλωστε οι 2 πρώτες ταινίες Alien ήταν σημαντική επιρροή στη δημιουργία του Metroid!
Στο Metroid: Samus Returns θα βρείτε το χαρακτηριστικό μη-γραμμικό gameplay της σειράς, με κάποιες πολύ ενδιαφέρουσες προσθήκες. Οι κυριότερες είναι στο θέμα της μάχης, κομμάτι στο οποίο έχει δοθεί ιδιαίτερη έμφαση. Η σημαντικότερη είναι μια melee counter κίνηση που διαθέτει πλέον η Samus και θα χρησιμοποιήσετε τόσο στους απλούς εχθρούς όσο και στα Boss Fights.
Ουσιαστικά τα πλάσματα του παιχνιδιού κάνουν charge με το που σας δουν και εκεί έχετε την δυνατότητα να χρησιμοποιήσετε την melee attack, αφήνοντας τα ζαλισμένα και εκτεθειμένα στην επίθεση σας. Είναι ένας μηχανισμός που αλλάζει εντελώς την μάχη σε σχέση με τα υπόλοιπα παιχνίδια της σειράς και, εγώ προσωπικά, στις 16 ώρες παιχνιδιού τον ευχαριστήθηκα, χωρίς να με κουράζει.
Ταυτόχρονα, πλέον έχετε στη διάθεση σας το free-aim mode το οποίο σας επιτρέπει να στρέψετε το όπλο σας προς όποια κατεύθυνση θέλετε σε ακτίνα 360 μοιρών, κάτι το οποίο θα σας λύσει τα χέρια!
Φυσικά, η παραπάνω έμφαση στον τομέα της μάχης δεν σημαίνει ότι έχει παραμεληθεί το κομμάτι της εξερεύνησης. Κάθε άλλο! Ένας τεράστιος κόσμος (ΠΟΛΥ μεγαλύτερος από τον αρχικό) σας περιμένει να το ανακαλύψετε.
Κλασσικά, κατά την διάρκεια της εξερεύνησης σας θα βρείτε μια σειρά από upgrades τα όποια δίνουν στη Samus νέες ικανότητες, με τη διαφορά ότι στο Metroid: Samus Returns έχουν προστεθεί και οι ολοκαίνουργιες Aeon abilities.
Η διαφορά τους με τις υπόλοιπες “ικανότητες”, είναι ότι η χρήση των Aeon καταναλώνει ενέργεια την όποια συλλέγετε από τους εχθρούς που εξοντώνετε, ένα ακόμα στοιχείο που κάνει τη μάχη να έχει κεντρικό ρόλο στο παιχνίδι, και ποικίλουν από το “σκανάρισμα” του χώρου για μυστικά, εως την δραματική ενίσχυση του όπλου σας.
Κάθε νέο upgrade θα σας επιτρέπει να περάσετε από μέρη τα όποια προηγούμενος ήταν μη προσπελάσιμα με το backtracking θα είναι “καθημερινή” υπόθεση, καθώς θα πασχίζεται να φτάσατε το πολυπόθητο “100,00%” στην αποκάλυψη του χάρτη, κάτι το οποίο θα σας ανταμείψει με το ξεκλείδωμα από story-art.
Snooping around…
Βασικοί σύμμαχοι σας στην όλη διαδικασία της εξερεύνησης, είναι τα teleport points, τα όποια σας επιτρέπουν να τηλεμεταφέρεστε άμεσα από το ένα σημείο στο άλλο, αλλά, κυρίως, ο χάρτης ο οποίος απεικονίζεται στην κάτω οθόνη του συστήματος σας. Ειλικρινά, αλλάζει τον τρόπο με τον οποίο έχετε παίξει Metroid μέχρι τώρα!
Όχι απλά έχετε συνεχώς εικόνα για το που βρίσκεστε, αλλά έχετε και τη δυνατότητα να βάλετε και markers ώστε να “σημαδέψετε” περιοχές τις οποίες θα πρέπει να ξαναεπισκεφτείτε αργότερα! Ειλικρινά δεν μπορώ να φανταστώ να ξαναπαίζω τέτοιου τύπου παιχνιδιού χωρίς να έχω τον χάρτη συνέχεια μπροστά μου…
Hunting Season!
Και φτάσαμε στο χαρακτηριστικό του Metroid 2 που το έκανε να ξεχωρίζει από τα υπόλοιπα παιχνίδια της σειράς, κάτι που, φυσικά, συναντάμε ξανά στο Metroid: Samus Returns… Αναφέρομαι στην έμφαση που δίνει το παιχνίδι πάνω στο κομμάτι του κυνηγίου των Metroids και τον βασικό ρόλο που παίζει στην εξέλιξη του gameplay.
Για να “ανοίξουν” τμήματα συγκεκριμένων περιοχών, έτσι ώστε να μπορέσετε προχωρήσετε ακόμα πιο βαθιά στον πλανήτη, πρέπει να βρείτε και να εξοντώσετε όλα τα Metroids που βρίσκονται σε κάθε περιοχή. Σε κάθε επειδή υπάρχει ένα altar το οποίο αφενός σας “ενημερώνει” για το πόσα Metroids υπάρχουν στην περιοχή (με τη δυνατότητα να δίνουν μικρά hints για τη θέση του επόμενου στόχου σας), και αφετέρου, όταν τα εξοντώσετε όλα τα πλάσματα, θα “ανοίξουν” το μονοπάτι έτσι ώστε να συνεχίσετε.
Αυτό το χαρακτηριστικό του Metroid: Samus Returns είναι ίσως το μοναδικό πράγμα στο παιχνίδι που με άφησε με ανάμεικτα συναισθήματα… Αν και έχετε να αντιμετωπίσετε 4 διαφορετικές μορφές των πλασμάτων, οι 40 (!) μάχες, που παίζουν τον ρόλο των boss fights, μετά από ένα σημείο θα σας φανούν επαναλαμβανόμενες, ειδικά με τις πρώτες 3 μορφές που είναι και οι πιο συχνές.
Καταλαβαίνω ότι χωρίς αυτό το χαρακτηριστικό δεν θα μιλούσαμε για remake του Metroid 2 αλλά για ένα τελείως διαφορετικό τίτλο, αλλά πιστεύω ότι θα έπρεπε κάποιες από αυτές τις μάχες να αντικατασταθούν με κάποιους τελείως διαφορετικούς/μοναδικούς αρχηγούς, στα πρότυπα του Super Metroid. Κάτι τέτοιο θα έφερνε περισσότερη ποικιλία στα boss fights… Από την άλλη, για να είμαι απόλυτα δίκαιος η κάθε μάχη είναι σχετικά σύντομη, ειδικά όταν μάθετε το pattern της κάθε μορφής, οπότε θα ξεμπερδεύετε χωρίς πολλά-πολλά.
ΓΡΑΦΙΚΑ-ΗΧΟΣ
Η ομάδα ανάπτυξης πηρέ μια πολύ “γενναία” απόφαση: Εκεί που το Metroid 2 ήταν ένας σκοτεινός, έντονα κλειστοφοβικός τίτλος στον οποίο κυριαρχούσε το απόλυτο μαύρο του Background (έπαιξαν ρόλο και οι περιορισμοί του hardware στο Game Boy), το Metroid: Samus Returns θα σας καθηλώσει με την πολυχρωμία του και την ποικιλία των χώρων που θα κινηθείτε!
Είναι σίγουρο ότι θα θαυμάσετε την δουλειά και την προσοχή στη λεπτομέρεια που έχει βάλει MercurySteam στον τίτλο: Θα δείτε τεράστιους καταρράκτες, γιγαντιαία κτίσματα, σπηλιές γεμάτες πανέμορφους κρυστάλλους, εξωτικά φυτά, ξεχασμένα ρομπότ τα όποια συνεχίζουν τις εργασίες τους… Δεν υπάρχει περίπτωση να μην σταματήσετε ξανά και ξανά το παιχνίδι για να θαυμάσετε το τοπίο γύρω σας.
Αν και το παιχνίδι, από πλευράς gameplay, είναι 2D, τα γραφικά του τίτλου είναι πλήρως 3D, συμβάλλοντας σημαντικά στη δημιουργία ενός εντυπωσιακού οπτικού αποτελέσματος. Θα το καταλάβετε τόσο στο animation της Samus και των διαφόρων έχθρων, αλλά και στα μικρά “cutscenes” που παίζουν πριν από μια δύσκολη μάχη ή με το επιτυχές counter σε ένα boss fight.
Τα παραπάνω οφείλονται στην εξαιρετική μηχανή γραφικών, η όποια φαίνεται να είναι κομμένη και ραμμένη για το hardware του 3DS, αφού το παιχνίδι τρέχει σχεδόν αψεγάδιαστα, με το μοναδικό slowdown που είδα να είναι μια στιγμή που συνέβαιναν κυριολεκτικά αμέτρητα πράγματα επί της οθόνης…
Αν έχω ένα “παράπονο” είναι ότι το παιχνίδι, τουλάχιστον στο κομμάτι των γραφικών, δεν φαίνεται να εκμεταλλευτεί την επιπλέον επεξεργαστική ισχύς του New 3DS. Είναι κρίμα γιατί το παιχνίδι θα επωφελούνταν σημαντικά από την χρήση ενός στοιχειώδους anti-aliasing, το οποίο είναι εντελώς απών, κάτι που κάνει το jaggies αρκετά έντονα.
Καταλαβαίνω ότι με αυτά τα γραφικά το να υπάρχει anti-aliasing είναι υπερβολική απαίτηση από το “απλό” 3DS, αλλά, είναι κάτι που λογικά το New 3DS θα μπορούσε να κάνει. Πέρα από την σημαντική αναβάθμιση στην ποιότητα της εικόνας, αν μη τι άλλο, θα ήταν ένα “ευχάριστο” bonus για όσους επένδυσαν στο New 3DS/2DS.
Τέλος, ο ήχος του παιχνιδιού είναι απλά καθηλωτικός, παίζοντας καθοριστικό ρόλο στο να μπείτε στο κλίμα του παιχνιδιού. Από τους ήχους του περιβάλλοντος εως τα ατμοσφαιρικά μουσικά κομμάτια, ο ήχος του Metroid: Samus Returns κυριολεκτικά θα σας μαγέψει… Αυτό που με τρέλανε είναι ότι ,αν μπείτε με την Samus μέσα στο νερό, ξαφνικά οι ήχοι του παιχνιδιού θα γίνουν mute ακριβώς όπως συμβαίνει στην πραγματικότητα όταν βάζατε το κεφαλι σας στο νερό. Είναι κάτι τέτοιες μικρές λεπτομερές που δείχνουν το μεράκι της ομάδας ανάπτυξης.
ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ
Σπάνια βλέπουμε ένα τόσο “σημαντικό” τίτλο να έρχεται στη “δύση” της ζωής ενός συστήματος, και η MercurySteam κατάφερε να κάνει μια πραγματικά εξαιρετική δουλειά με το remake του Metroid 2. Το Metroid: Samus Returns καταφέρνει να φέρει τον τίτλο ανανεωμένο σε όλα τα επίπεδα, εισάγοντας μια σειρά από σημαντικές προσθήκες στο gameplay, καταφέρνοντας ταυτόχρονα να διατηρήσει τα βασικά στοιχεία που έκαναν το αρχικό παιχνίδι να ξεχωρίζει.
Θα ήθελα μια μεγαλύτερη ποικιλία στα boss fights (το Super Metroid μας κακόμαθε), αλλά το κομμάτι της εξερεύνησης που, κακά τα ψέματα, είναι το “κυρίως πιάτο” στους τίτλους της σειράς, θα σας κάνει να κολλήσετε με το φορητό σύστημα στα χέρια σας! Must buy για τους φίλους της σειράς και όχι μόνο.
Γιώργος Παύλου, 09/10/2017
l7fa2f