ΣΥΝΤΑΚΤΗΣ: Γιώργος Παύλου
Πρέπει να παραδεχτώ ότι αν με ρωτούσε κάποιος πριν από λίγες εβδομάδες για το πως νοιώθω για το third party support του Switch, θα δήλωνα απογοητευμένος… Αν και η Nintendo έχει κάνει τα μια εξαιρετική δουλειά από την πλευρά της ώστε να έχει μια σταθερή ροή τίτλων, τόσο με νέα IPs όπως το ARMS όσο και με τη μεταφορά τίτλων από το WiiU, από την πλευρά των triple-A publishers τα πράγματα ήταν μέχρι πρότινος απογοητευτικά… Ειδικά μετά την φετινή Ε3, τα πράγματα σε αυτό το θέμα έδειχναν τραγικά αφού, επί της ουσίας, όλες οι μεγάλες εταιρίες έδειχναν να αγνοούν το σύστημα… Ουσιαστικά, όσων αφορά τις “μεγάλες” παραγωγές, πέρα από το καινούργιο Xenoblade (με τη Monolith να έχει αγοραστεί απο τη Nintendo) και το Skyrim, δεν υπήρχε τίποτα στον “ορίζοντα” από το στρατόπεδο των third-party developers…
Ξαφνικά, όμως τις τελευταίες 2-3 εβδομάδες τα πράγματα άρχισαν να αλλάζουν προς το καλύτερο για το Switch: Ο “χορός” ξεκίνησε με την Capcom και την ανακοίνωση της κυκλοφορίας των Resident Evil Revelations 1 & 2, σε ένα “πακέτο”, μαζί με τη “δήλωση” της εταιρίας ότι θα στηρίξει το σύστημα στο άμεσο μέλλον. Μετά από λίγες μέρες ακολούθησε η ανακοίνωση της κυκλοφορίας του L.A Noire “HD” από την Rockstar για PS4 και XBOX One… Καμία έκπληξη ως εδώ. Άλλωστε τα HD editions είναι αρκετά συχνά σε αυτή τη γενιά. Αυτό που δεν περιμέναμε οι περισσότεροι είναι η έκδοση του παιχνιδιού για το Switch! Η Rockstar ανακοίνωσε ότι θα φέρει το παιχνίδι με όλα τα DLCs, κάνοντας χρήση του HD rumble, της touch screen και του γυροσκοπίου του Switch!
Τα νέα ήταν πολύ ενθαρρυντικά, εδικά αν σκεφτείτε το πόσο χάλια ήταν οι σχέσεις της Nintendo με τους third party developers , ειδικά τους δυτικούς, τα τελευταία “πολλά” χρόνια. Τουλάχιστον φαινόταν ότι θα βλέπαμε κάποιους ΑΑΑ τίτλους της προηγούμενης γενιάς να έρχονται στο νέο σύστημα της Nintendo… Και τότε, πριν από λίγες μέρες, έσκασε η είδηση σαν βόμβα: Το Doom και το Wolfenstein 2: The new Colossus θα έρθουν μέσα στο 2017 και 2018 αντίστοιχα! Ήταν μια ανακοίνωση που κάνει δεν την περίμενε, αφού μιλάμε για αρκετά απαιτητικούς τίτλους αυτής της γενιάς, η μεταφορά των οποίων στοιχίζει, τόσο σε χρήμα όσο και σε χρόνο!
Ναι, είναι σίγουρο ότι θα έχουν γίνει αρκετές “θυσίες” στο οπτικό κομμάτι για τη μεταφορά στο πιο αδύναμο Switch, άλλα αυτό δεν αλλάζει το γεγονός ότι οι third party developers/publishers έχουν αρχίσει να αλλάζουν την στάση του απέναντι στη στο σύστημα, κάτι στο οποίο πρέπει να έχει παίξει καθοριστικό ρόλο και η στάση της Nintendo. Ήδη, πριν από μερικές ώρες, ανακοινώθηκε η κυκλοφορία του horror game “Layers of Fear”, ένα παιχνίδι που δεν θα βλέπαμε εύκολα σε σύστημα της εταιρίας πριν από μερικά χρόνια. Αυτό που είναι σίγουρο είναι ότι το επίπεδο της υποστήριξης θα “αυξηθεί” αν οι παραπάνω τίτλοι πουλήσουν καλά στο σύστημα!
Τα παραπάνω σημαίνουν ότι θα αρχίσουμε να βλέπουμε μαζικές μεταφορές current-gen τίτλων στο Switch; Πιθανότατα όχι, ειδικά όσο εμφανίζονται τίτλοι οι οποίο φτάνουν το PS4 και το One στα όρια τους. Δεν είναι όλες οι μηχανές παιχνιδιών τόσο παραμετροποιήσημες για να τρέξουν ικανοποιητικά στο Switch, ούτε έχουν όλες οι εταιρίες τους πόρους για να αναλάβουν τέτοιου είδους εγχειρήματα… Θα συμβαίνει, άλλα όχι τόσο συχνά όσο θα θέλαμε…
Από την άλλη, η προοπτική του να αρχίσουμε να βλέπουμε τη “μαζική” μεταφορά ΑΑΑ τίτλων της προηγούμενης γενιάς άρχισε να δείχνει πιο κοντά από πότε! Βέβαια είναι αρκετοί θα γκρινιάξουν σχετικά με το γεγονός οτι δεν θέλουν να δουν παλιούς τίτλους στο σύστημα… Φανταστείτε, όμως, να έχετε ένα φορητό στο οποίο θα είχε στην βιβλιοθήκη του: Mass Effect Trilogy, Batman Arkham Trilogy, BioShock Trilogy, Μetal gear Solid HD collection, GTA V, Metal Gear Solid V, Devil May Cry Collection, Dark Souls 1+2, Fallout 3, Final Fantasy 13, Assassin’s Creed 1-4, Borderlands 1+2, Dishonored, Crysis Collection, Far Cry 3+4, Resident Evil Origins Collection, Monster Hunter 3+4 … Ναι, είναι τίτλοι που οι περισσότεροι τους έχουμε παίξει, άλλα, πείτε μου ειλικρινά: Θα αντιστεκόσασταν σε ένα φορητό με μια τέτοια βιβλιοθήκη παιχνιδιών; Εγώ προσωπικά όχι!