Γιώργος Παύλου
Δεν γίνετε να είσαι οπαδός του Cthulhu Mythos και να μην λατρέψεις την δουλειά που έχει γίνει στο The Sinking City και, όσοι με ξέρουν, γνωρίζουν για την ιδιαίτερη αδυναμία που έχω για την μοναδική μυθολογία του H.P. Lovecraft. Οι Μεγάλοι Παλαιοί, οι απερίγραπτοι Θεοί, τα απαγορευμένα βιβλία όπως το Necronomicon και τα Πνακοτικά χειρόγραφα… Η συνταρακτική επιρροή της μυθολογίας Cthulhu (αν και ο ίδιος ο Lovecraft “προτιμούσε” τον όρο Yog-Sothothery για να περιγράψει την μυθοπλασία του), είναι εμφανής σχεδόν παντού: Ταινίες, μουσική, ολόκληρο το φάσμα της λογοτεχνία φαντασίας…
Φυσικά, δεν είναι η πρώτη φορά που γίνετε προσπάθεια να μεταφερθεί ο εφιαλτικός κόσμος του Lovecraft στον χώρο των video games. Από το Shadow of The Comet έως το The Dark Corners of The Earth και το Bloodborne, έχουν κυκλοφορήσει δεκάδες παιχνίδια τα οποία επιχείρησαν να δημιουργήσουν τον τρομακτικό κόσμο της μυθολογίας Cthulhu, άλλα με περισσότερη και άλλα με λιγότερη επιτυχία… Βλέποντας, όμως, το τελευταίο video του The Sinking City κατάλαβα ότι η Frogwares Games, που βρίσκεται πίσω από την ανάπτυξη του τίτλου, έχει καταφέρει κάτι το μοναδικό: Να “πιάσει” την εφιαλτική ατμόσφαιρα των ιστοριών του Lovecraft και να απεικονίσει τον τρομακτικό τους κόσμο, όπως κάνεις ξανά στο παρελθόν!
Βλέπετε, η “δύναμη” των ιστοριών του Lovecraft και του συνόλου του Cthulhu Mythos προέρχεται από αυτά που ΔΕΝ λέει ο συγγραφέας! Οι πιο συνταρακτικές στιγμές των ιστοριών του, τα πιο τρομακτικά πλάσματα της μυθοπλασίας του, καλύπτονται από ένα πέπλο ασάφειας, με “σπασμωδικές” και συγκαλυμμένες αναφορές. Χαρακτήρες προσπαθούν, μέσα από παραληρηματικά κείμενα, να περιγράψουν εξωγήινες οντότητες οι όποιες είναι πέρα από κάθε λογική και κάθε περιγραφή, δίνοντας μόνο μικρά hints στον αναγνώστη, κάνοντας έτσι την φαντασία του να οργιάσει!
Εκεί όμως, υπήρχε διαχρονικά και το πρόβλημα στην “απεικόνιση” των ιστοριών αυτών… Πως να δείξεις το “απερίγραπτο”; Πως να αποδώσεις την εικόνα του ασύλληπτου κοσμικού τρόμου που δίνεται μόνο με νύξεις; Πως να μεταφέρεις την κατάδυση στην τρέλα που βιώνουν οι χαρακτήρες που έρχονται σε επαφή με αυτές τις δυνάμεις; Σε αυτόν ακριβώς τον τομέα φαίνεται και η απίστευτη δουλειά που έχει γίνει από την Frogwares Games πάνω στο The Sinking City… Βλέποντας τα gameplay videos του παιχνιδιού και τα concept art που μου έστειλε η εταιρία, είπα για πρώτη φορά “Θεέ μου, αυτό εννοούσε ο Lovecraft”!
Με την ιστορία να εξελίσσεται την δεκαετία του 1920, το πλημμυρισμένο Oakmont, με την σκοτεινά νερά των καναλιών τα οποία συνεχώς αναδεύονται και την “μούχλα” που κατατρώει τα κτήρια της πόλης, δείχνει εκπληκτικά τρομακτικό! Οι κάτοικοι έχουν μια απίστευτα αρρωστημένη και εκφυλισμένη όψη η οποία δένει με μοναδικό τρόπο με την noir ατμόσφαιρα του παιχνιδιού, φέρνοντας κατευθείαν στο μυαλό του κατοίκους του καταραμένου Innsmouth… Ο χαρακτήρας σας, Charles W. Reed δείχνει στα όρια της παράνοιας, κάνοντας σε να αναρωτιέσαι πόσα απ’ολα αυτά που βλέπει συμβαίνουν πραγματικά ή είναι απλά δημιουργήματα της φαντασίας του.
Όλα αυτά, μαζί με τον εξαιρετικό σχεδιασμό των “αφύσικων” πλασμάτων του παιχνιδιού, δημιουργούν μια μοναδική ατμόσφαιρα η οποία, για πρώτη ίσως φορά, καταφέρνει να “πιάσει” σε τέτοιο βαθμό την αίσθηση των ιστοριών του Lovecraft.
Αν και απέχουμε αρκετούς μήνες από τον Μάρτιο του 2019 όταν και θα κυκλοφορήσει το The Sinking City για PS4, XBOX και PC, είναι μια από τις λίγες φόρες που περιμένω ένα open world game για να το ερευνήσω από άκρη σε άκρη! Η εκπληκτική δουλειά που έχει κάνει μέχρι τώρα η Frogwares games, είναι αδύνατον να αφήσει τους οπαδούς του horror και ειδικά του Lovecraftικού τρόμου ασυγκίνητους!