___________________________________________________________________________________________
DEVELOPER : UBISOFT MASSIVE
PUBLISHER : UBISOFT
ΕΙΔΟΣ : Third person shooter/ RPG
ΑΡΙΘΜΟΣ ΠΑΙΚΤΩΝ : 1-24
ΔΙΑΘΕΣΙΜΟ ΓΙΑ : PS4, XBOX ONE, PC
REVIEWER : Bαρσαμάς Νικόλαος
REVIEWED ON : PS4,
___________________________________________________________________________________________
Μετά την bungie και την επιτυχία του Destiny, ήρθε η σειρά της Ubisoft να δοκιμαστεί στον χώρο των online shooters με την δική της πρόταση και ξεχωριστή προσέγγιση. Ο τίτλος ανακοινώθηκε επίσημα στην E3 του 2013 όπου έγινε δεκτός με ενθουσιασμό από το κοινό που διψούσε πλέον για νέα IPs. H Ubisoft ήταν αρκετά φειδωλή με τις πληροφορίες σχετικά με τον τίτλο καθώς δούλευε σε ταχείς ρυθμούς για να φανεί αντάξια των προσδοκιών που η ίδια είχε θέσει με το φοβερό εκείνο demo το 2013. Τρία χρόνια αργότερα και επιτέλους το έχουμε στα χέρια μας! Άξιζε όμως η τόση αναμονή και το hype που περιτριγύριζε το παιχνίδι τόσο καιρό ;
ΥΠΟΘΕΣΗ
H ιστορία μας ξεκινά στην Νέα Υόρκη, όπου κατά την διάρκεια της φημισμένης “μαύρης παρασκευής” ένα είδος ιού ευλογιάς εξαπλώνεται ραγδαία μέσω των χαρτονομισμάτων που, λόγω της ημέρας, είχαν ιδιαίτερα υψηλή κινητικότητα, μετατρέποντας με ταχείς ρυθμούς τα μεμονωμένα περιστατικά σε επίπεδα πανδημίας. H κατάσταση δεν αργεί να ξεφύγει από τον έλεγχο με τους φορείς υγείας να πνίγονται κάτω από το βάρος των όλο και αυξανόμενων κρουσμάτων και τον φόβο και τον πανικό να ριζώνουν για τα καλά στις καρδιές των Νεοϋορκέζων. Η Αμερικάνικη κυβέρνηση αναγκάζεται λοιπόν να θέσει το Μανχάταν σε καραντίνα, για να περιορίσει όσο είναι δυνατόν την εξάπλωση της “γρίπης του Δολαρίου ή του πράσινου δηλητηρίου” όπως έγινε γνωστό. Ταυτόχρονα ενεργοποιεί το directive 7 το οποίο περιλαμβάνει έναν αριθμό μυστικών πρακτόρων που είναι αναμεμιγμένοι με τον πληθυσμό με σκοπό όταν χρειαστεί, να χρησιμοποιήσουν την άρτια εκπαίδευση τους και τον τελευταίας τεχνολογίας εξοπλισμό τους για να επαναφέρουν την τάξη και τον έλεγχο στις αρμόδιες αρχές.
Εμείς, αναλαμβάνουμε τον ρόλο ενός τέτοιου πράκτορα και ξεκινάμε το παιχνίδι ώς μέλος του δεύτερου κύματος πρακτόρων με σκοπό να ενισχύσουμε περαιτέρω τις προσπάθειες της εθνοφυλακής να θέσει την κατάσταση υπό έλεγχο αλλά και να ανακαλύψουμε τι συνέβη στο πρώτο κύμα, με τους οποίους έχει χαθεί κάθε επικοινωνία. Η ιστορία δυστυχώς ποτέ δεν ξεπερνάει τις αρχικές προσδοκίες που μας δημιουργεί το opening cinematic και αναλώνεται στο να ακολουθήσει την πεπατημένη χωρίς ιδιαίτερες ανατροπές ή συγκλονιστικές αποκαλύψεις. Βέβαια μιλάμε για έναν τίτλο στον οποίο θα προστίθενται συνεχώς νέα στοιχεία, με την ιστορία να εξελίσσεται με το κάθε expansion αλλά σαν μεμονωμένη εμπειρία αποδεικνύεται μέτρια. Είναι κρίμα γιατί με το licence του Tom Clancy, για όσους έχουν κάποια επαφή με τα βιβλία του, θα περίμενε κανείς μια περιπέτεια γεμάτη συνωμοσιολογία, ανατροπές και δυναμικούς χαρακτήρες, πράγμα που δεν συμβαίνει εδώ αφού όσοι συναντάμε έχουν διεκπαιρεωτικό ρόλο με ελάχιστο βάθος προσωπικότητας.
Βέβαια, θετικό στοιχείο αποτελεί το γεγονός ότι η ιστορία έχει συνοχή και ολοκληρώνεται με το πέρας της τελευταίας αποστολής ενώ ταυτόχρονα αφήνει υπόνοιες για την συνέχεια. Για πολλούς παίχτες όμως το σενάριο δεν αποτελεί το γόητρο αυτού του είδους παιχνιδιών αλλά περισσότερη έμφαση δίνουν στο στιβαρό gameplay καθώς και στο βάθος του end game, δύο στοιχεία που θα αναλύσουμε παρακάτω.
GAMEPLAY/ΧΕΙΡΙΣΜΟΣ
Άς μιλήσουμε λοιπόν για το gameplay. Το Division λοιπόν είναι ένα loot based shooter τρίτου προσώπου, με στοιχεία ρόλων. Αυτός είναι και ο συντομότερος τρόπος για να περιγράψει κάποιος τον τίτλο και έτσι ακριβώς παρουσιάστηκε εξαρχής από την Ubisoft με τις συγκρίσεις με το Destiny να είναι αναπόφευκτες. Το πρώτο πράγμα που θα κληθείτε να κάνετε με το που ξεκινήσετε το παιχνίδι, είναι να φτιάξετε τον χαρακτήρα σας με τις επιλογές να είναι αρκετά περιορισμένες αφού, πέρα απο το φύλο, δεν έχουμε να την δυνατότητα να επέμβουμε στα χαρακτηριστικά του προσώπου και στον σωματότυπο του. Το μόνο που μπορούμε να κάνουμε αφού πρώτα επιλέξουμε κάποιο απο τα presets, είναι να του προσθέσουμε διακοσμητικά στοιχεία, όπως γυαλιά ηλίου ή ουλές καθώς και διαφορετικά facial hair, στοιχείο αρκετά κοινό πλέον σε τίτλους με rpg στοιχεία. Το περιορισμένο αυτό εύρος επιλογών ίσως βέβαια και να οφείλεται στην προσπάθεια των δημιουργών να διατηρήσουν όσο είναι δυνατόν το στοιχείο το ρεαλισμού, όσων αφορά τις εμφανίσεις των χαρακτήρων τουλάχιστον.
“Το πρώτο πράγμα που θα κληθείτε να κάνετε με το που ξεκινήσετε το παιχνίδι, είναι να φτιάξετε τον χαρακτήρα σας”
Μέτα από την παραπάνω τυπική διαδικασία, ο πράκτορας μας ξεκινάει την περιπέτεια του στο Brooklyn, το όποιο ουσιαστικά έχει τον ρόλο της tutorial area, ώστε να ενταχθεί ομαλά ο παίκτης στον κυρίως κόσμο του παιχνιδιού. Οι πρώτες αποστολές που θα αναλάβετε εκεί θα σας μάθουν τους βασικούς μηχανισμούς και θα σας δώσουν τους πρώτους πολύτιμους πόντους εμπειρίας καθώς και εξοπλισμό. Μετά απο μια σειρά γεγονότων που δεν θα αναφέρω για τυχόν spoilers, φτάνετε στο Manhattan και συγκεκριμένα στο camp Hudson το οποίο λειτουργεί και ώς hub για να συναντήσετε άλλους agents. Η παραμονή σας εκεί θα είναι σύντομη όμως, αφού η πρώτη σας αποστολή με το που πατήσετε το πόδι σας εκεί, είναι να ασφαλίσετε την base of operations, η οποία ουσιαστικά είναι το προσωπικό σας καταφύγιο, που περιλαμβάνει όλους τους σημαντικούς NPCs και τους crafters. Όπως καταλαβαίνετε, δεν έχετε λόγο να επιστρέψετε πίσω στο hub αφού ό, τι χρειάζεστε βρίσκετε στη βάση σας, κάτι που είναι κρίμα αφου σας απομονώνει από τους υπόλοιπους παίκτες, πράγμα περίεργο για multiplayer τίτλο.
Η base of operations με το που την ξεκλειδώνετε, βρίσκετε σε κακά χάλια και είναι στο χέρι σας να την αναβαθμίσετε και να την φέρετε στο επίπεδο που αρμόζει σε έναν πράκτορα του Division. H βάση σας αποτελείτε από 3 πτέρυγες, την medical, την tech και την security, οι οποίες έχουν διαφορετικές αναβαθμίσεις και προσφέρουν διαφορετικές ευκολίες, talents και skills. Κατά την διάρκεια της βασικής ιστορίας και των συνολικά είκοσι αποστολών του παιχνιδιού θα μαζεύετε supplies που χρησιμεύουν στο να αποκτήσετε τα διάφορα upgrades της κάθε πτέρυγας. Αυτές οι αποστολές έχουν τρομερό σχεδιασμό και θα σας προσφέρουν πολλές εντυπωσιακές μάχες με καθένα από τα τέσσερα αντίπαλα factions, ειδικά αν τις κάνετε με άλλους τρείς agents μαζί σε co op χρησιμοποιώντας είτε το πολύ εύχρηστο matchmaking σύστημα είτε προσκαλώντας κάποιον φίλο σας.
Γενικά το division ξεχωρίζει περισσότερο σε συνεργατικό περιβάλλον, και ακόμα περισσότερο στα υψηλότερα επίπεδα, όπου έχετε αρκετά καλό εξοπλισμό και περισσότερα skills ξεκλειδωμένα τα oποία μπορούν να συνδυαστούν αρμονικά με αυτά των άλλων agents με εντυπωσιακά αποτελέσματα! Από την άλλη, για όσους δεν αρέσκονται στο συνεργάτικο παιχνίδι, ο τίτλος δίνει την δυνατότητα να ολοκληρώσετε όλες τις αποστολές και μόνοι σας, αφού οι εχθροί προσαρμόζονται σε αριθμό και δυσκολία ανάλογα με πόσα άτομα βρίσκονται στην ομάδα.
Όσον αφορά το πιστολίδι, αυτό είναι πολύ στιβαρό και λειτουργικό, ειδικά όποιος έχει παίξει προηγούμενα παιχνίδια της Ubisoft, όπως το Ghost Recon Future Soldier ή το Watch Dogs, θα νιώσει αμέσως μιά οικειότητα στον τρόπο που κινείτε ο χαρακτήρας απο κάλυψη σε κάλυψη ή που πυροβολεί. Τα animations είναι πολύ καλά και κάνουν τρομερή δουλειά στο να κρατούν την δράση ρευστή και σε γρήγορους ρυθμούς.
Για το customization, η Ubisoft επέλεξε να ακολουθήσει έναν ξεχωριστό δρόμο, με τα upgrades όπως νέες τσάντες, επιγονατίδες και αλεξίσφαιρα γιλέκα, να είναι εντελώς διακριτικά και να μην επηρεάζουν σε μεγάλο βαθμό την εμφάνιση του χαρακτήρα, αφήνοντας τους παίκτες να αποφασίσουν για το look του πράκτορα τους. Αυτό βέβαια δεν λειτουργεί όπως θα έπρεπε αφού, ενώ υπάρχουν πάρα πολλά appearance items διασκορπισμένα σε όλον τον κόσμο του παιχνιδιού, στην πλειοψηφία τους όλα μοιάζουν μεταξύ τους με την μεγαλύτερη διαφορά να είναι το χρώμα τους, με αποτέλεσμα ένας low level agent, πέρα από τα stats, να έχει μικρή διαφορά εμφανισιακά από έναν high level. To χειρότερο είναι ότι τα πιό εντυπωσιακά και μοναδικά τέτοια items, είναι κλειδωμένα είτε πίσω απο dlc είτε μέσα στο season pass του τίτλου, πράγμα που είναι κρίμα αφού πρέπει επενδύσετε ακόμα περισσότερα χρήματα αν θέλετε ο πράκτορας σας να ξεχωρίσει.
DARK ZONE
Multiplayer rpg χωρίς κάποιου είδους pvp στοιχείου δεν γίνεται και η Ubisoft το ξέρει καλά, γι αυτό και προσπάθησε να μας προτείνει κάτι διαφορετικό πέρα απο τα συνηθισμένα που συναντάμε σε τέτοιου είδους τίτλους. Έτσι έχουμε την dark zone, μια περιοχή στο κέντρο σχεδόν του Manhattan η οποία χτυπήθηκε σφοδρότατα από τον ιό υποχρεώνοντας τον στρατό να την εγκαταλείψει και να ανορθώσει τεράστια τείχη για να εμποδίσει την έξοδο στους μολυσμένους κατοίκους και τα κακοποιά στοιχεία. Πλέον, η περιοχή αυτή είναι το αντίστοιχο της άγριας δύσης στην καρδιά της Νέας Υόρκης, όπου ο ισχυρότερος υπερισχύει.
“Multiplayer rpg χωρίς κάποιου είδους pvp στοιχείου δεν γίνεται και η Ubisoft το ξέρει καλά”
Πρόσβαση αποκτάτε μόλις φτάσετε το 10ο επίπεδο το οποίο είναι και το πρώτο bracket για παίκτες μέχρι και level 14 (υπάρχουν διαφορετικά brackets για όλα τα επίπεδα ). Βασικός λογος για να επισκεφθτείτε την dark zone είναι για να αναζητήσετε καλύτερο εξοπλισμό, ο οποίος είναι διασκορπισμένος σε σεντούκια καθώς και σε διάφορα bosses τα οποία βρίσκονται σε όλη την περιοχή. Σε αντίθεση με τον εξοπλισμό που βρίσκεται στις pve περιοχές, ότι υπάρχει μέσα στην dark zone είναι μολυσμένο και πρέπει να σταλεί πίσω στην βάση σας με ελικόπτερο πρωτού μπορέσετε να το χρησιμοποιήσετε. Αυτό το καταφέρνετε πηγαίνοντας σε μία απο τις πολλές extraction areas και καλώντας τα εν λόγω ελικόπτερα για να ασφαλίσετε το πολύτιμο φορτίο σας. Καθ ’όλη την διάρκεια της διαδικασίας αυτής πρέπει να είστε διπλά προσεκτικοί και καχύποπτοι αφού άλλοι παίκτες μπορούν να παραμονεύουν για να σας εξοντώσουν και να πάρουν το loot σας για τον εαυτό τους! Όπως καταλαβαίνετε οι agents που συναντάτε δεν θα είναι αυτόματα φιλικοί όπως στο υπόλοιπο παιχνίδι, αφού μπορεί να είναι εκεί για να καταδιώκουν άλλους παίκτες εντάσσοντας έτσι τους εαυτούς τους στην κατηγορία των ‘rogues’.
Τους rogues μπορείτε να τους ξεχωρίσετε εύκολα αφού θα έχουν μία κόκκινη νεκροκεφαλή πάνω απ το όνομα του χαρακτήρα τους. Σκοπός όσων πρακτόρων γίνονται rogues είναι πλέον να επιβιώσουν για ένα πεπερασμένο χρονικό διάστημα για να αποκομίσουν σημαντικούς βαθμούς απο dz experience, το οποίο χρησιμεύει στο να ανέβει το dz rank, μια ξεχωριστή μπάρα κάτω απο την βασική του levelling η οποία φτάνει μέχρι το 99. Με το dz rank μπορείτε να αποκτήσετε διάφορα blueprints τα οποία μέσω του crafting θα σας δώσουν μερικά απο τα ισχυρότερα όπλα και εξοπλισμό στο παιχνίδι. Όλοι οι εχθροί που συναντάτε στην dark zone θα σας επιβραβεύουν με dz experience και funds ( το ειδικό currency για τις συναλλαγές σας στην dark zone και μόνο ), όμως θα χρειαστείτε να αφιερώσετε πάμπολλες ώρες εάν θέλετε να φτάσετε στα υψηλότερα επίπεδα για τα καλύτερα rewards.
Επίσης, ανά τακτά χρονικά διαστήματα, έχουμε τα λεγόμενα supply drops τα οποία προσγειώνονται και γίνονται διαθέσιμα για περιορισμένο χρονικό διάστημα σε διαφορετικές περιοχές της dark zone. Αυτά τα κιβώτια φυλάσσονται πάντα από μια ομάδα εχθρών και σκοπός σας είναι να φτάσετε πρώτοι με την ομάδα σας, πρωτού τελειώσει ο χρόνος και αυτοκαταστραφούν ή τα εξασφαλίσουν άλλοι agents για λογαριασμό τους. Αξίζει να τα κυνηγήσετε διότι ο εξοπλισμός που παίρνετε απο αυτά δεν είναι μολυσμένος και πηγαίνει κατευθείαν στο inventory σας οπότε δεν υπάρχει το ρίσκο να τον χάσετε από κάποιον rogue agent.
Γενικά, η dark zone είναι μια ιδιαίτερη προσέγγιση στο κομμάτι του pvp η οποία άλλοτε θα σας προσφέρει τρομερές συγκινήσεις και άλλοτε θα σας εκνευρίσει, όμως έχει αρκετά καλές βάσεις και προοπτικές να εξελιχθεί σε κάτι εξαιρετικό. Είναι στα χέρια της Ubisoft το πως θα το χειριστεί και μέχρι τώρα τα δείγματα που έχει δείξει είναι θετικά, λαμβάνοντας υπόψιν το feedback των παικτών και δείχνοντας θέληση να βελτιώσει την όλη εμπειρία.
END GAME
Για του μη μυημένους, με τον όρο end game εννοούμε τις δραστηριότητες που γίνονται διαθέσιμες στον παίκτη μόλις φτάσει στο μέγιστο επίπεδο, για να βελτιώσει τον εξοπλισμό του με όλο και ισχυρότερα αντικείμενα. Το division αυτή τη στιγμή έχει ένα υποτυπώδες end game το όποιο επαναλάμβανεται επικίνδυνα και χωρίς να σας επιβραβεύει αναλογικά με τον χρόνο που αφιερώνετε. Πιο συγκεκριμένα, μόλις καταφέρετε να φτάσετε το lvl 30 ξεκλειδώνετε daily και weekly quests, τα οποία σας ζητούν να φέρετε σε πέρας μια ποικιλία από στόχους, όπως να καθαρίσετε έναν αριθμό εχθρών από ένα συγκεκριμένο faction, να κατασκευάσετε αντικείμενα ή να σκοτώσετε κάποιο boss στην dark zone.
Οι αποστολές αυτές ανανεώνονται καθημερινά και με την ολοκλήρωση τους σας επιβραβεύουν με dz experience, υλικά για crafting ή τα πολύ σημαντικά phoenix credits. Τα phoenix credits αποτελούν ένα νέο είδος currency που γίνεται διαθέσιμο μόλις αγγίξετε το 30ο επίπεδο και σας δίνει την δυνατότητα να αγοράσετε, από έναν νέο πωλητή πίσω στην βάση σας, όπλα, εξοπλισμό καθώς και blueprints για το crafting τα οποία συγκαταλέγονται ανάμεσα στα ισχυρότερα του παιχνιδιού! Θα πρέπει να αφιερώσετε αρκετό χρόνο συλλέγοντας αυτά τα πολύτιμα credits αφού οι τιμές για τα καλύτερα αντικείμενα είναι σχετικά υψηλές.
Ο γρηγορότερος τρόπος κατά την άποψη μου για να τα αποκτήσετε είναι οι challenging missions, οι οποίες ουσιαστικά είναι αποστολές της βασικής ιστορίας που έχετε ήδη παίξει απλά με πολύ ισχυρότερους εχθρούς. Μέχρι τώρα μόνο τέσσερις απο τις συνολικά είκοσι αποστολές έχουν την δυνατότητα να επαναληφθούν στο επίπεδο challenging πράγμα που όπως καταλαβαίνετε γίνετε μονότονο σχετικά γρήγορα. Εναλλακτικός τρόπος για να αποκτήσετε εξοπλισμό αποτελεί φυσικά και η dark zone η οποία έχει το δικό της bracket για level 30 χαρακτήρες. Σε αυτό το επίπεδο πλέον όλα τα bosses που σκοτώνετε σας επιβραβεύουν με high end αντικείμενα οπότε αν περάσετε μερικές ώρες βολτάροντας μπορείτε να εξοπλίσετε τον χαρακτήρα σας αρκετά γρήγορα.
Επίσης, στο τελευταίο update προστέθηκε ένα νέο είδος εξοπλισμού, τα λεγόμενα Gear sets. Αυτά συγκαταλλέγονται ανάμεσα στα ισχυρότερα αντικείμενα που μπορείτε να βρείτε αυτή τη στιγμή αφού προσθέτουν πολύ ισχυρά bonuses στον χαρακτήρα ανάλογα με πόσα κομμάτια του set έχετε, με μια ειδική ικανότητα να ξεκλειδώνεται με την απόκτηση 4 από αυτά! Οι τρόποι για να τα αποκτήσετε ποικίλουν και δεν είναι πάντα εύκολοι, με τον πιο σίγουρο να αποτελεί η ολοκλήρωση του incursion, που ουσιαστικά αποτελεί ένα είδος ‘raid’, χωρίς όμως να αυξάνεται ο αριθμός των παικτών στην ομάδα ή να προστίθενται ιδιαίτερα πολύπλοκοι μηχανισμοί όπως σε άλλα παιχνίδια του είδους.
“Πολύ παίκτες έχουν εκφράσει την δυσαρέσκεια τους για τον τρόπο που λειτουργεί το loot”
Αν είστε επιτυχείς στην αποστολή, θα επιβραβεύεστε με ένα κομμάτι από gear set ή δύο σε περίπτωση που την ολοκληρώνεται για πρώτη φορά μέσα στην εβδομάδα. Το ισχυρότερο αντικείμενο όμως, που ίσως δώσει μια σημαντική ώθηση στον χαρακτήρα σας, είναι κλειδωμένο πίσω απο αυτό το weekly lockout πράγμα που σημαίνει ότι αν δεν πάρετε αυτό που χρειάζεστε με την πρώτη, θα πρέπει να περιμένετε μια ολόκληρη εβδομάδα για να ξαναπροσπαθήσετε χωρίς να σας εγγυάται κανένας ότι θα το αποκτήσετε αφού το loot είναι τελείως τυχαίο. Πολύ παίκτες έχουν εκφράσει την δυσαρέσκεια τους για τον τρόπο που λειτουργεί το loot αφού νιώθουν ότι ο χρόνος που ξοδεύουν δεν επιβραβεύεται τις περισσότερες φορές, νιώθοντας έτσι ότι η Ubisoft προσπαθεί με τεχνητούς τρόπους να αυξήσει την διάρκεια του παιχνιδιού το οποίο αυτή τη στιγμή έχει ελάχιστο content. Είναι βέβαια αρκετά νωρίς για να καταδικάσουμε τους δημιουργούς αφού ο τίτλος έχει μόλις δύο μήνες κυκλοφορίας και ξέρουμε ήδη ότι υπάρχει ένα λεπτομερές πλάνο υποστήριξης του, με την Ubisoft να έχει ανακοινώσει ήδη όλα τα expansions μέχρι το τέλος του έτους. Μένει να δούμε λοιπόν αν ο τίτλος εξελιχθεί σε κάτι φοβερό και οι φόβοι και οι ανησυχίες των παικτών αποδειχτούν αβάσιμοι.
Στο κομμάτι του τεχνικού τομέα, τα πράγματα δεν είναι τόσο ρόδινα αφού το παιχνίδι μαστίζεται απο την πρώτη μέρα κυκλοφορίας απο bugs, glitches και exploits κάθε είδους, πολλά απο τα οποία ακόμα δεν έχουν διορθωθεί. Πολλά exploits ειδικά έχουν αντίκτυπο στην ισορροπία του παιχνιδιού, με παίκτες να εκμεταλλεύονται διάφορους μηχανισμούς που δεν λειτουργούν όπως θα έπρεπε, για να αποκτήσουν πολύ γρήγορα εξοπλισμό, όπλα και αντικείμενα για crafting. Η Ubisoft φαίνεται να προσπαθεί να τα περιορίσει χωρίς πάντα ιδιαίτερη επιτυχία αφού δεν ήταν λίγες οι φορές που διορθώνοντας ένα bug, δύο άλλα ξεπηδούσαν στη θέση του με τους παίκτες να χάνουν σταδιακά την υπομονή τους. Τα προβλήματα αυτά είναι αρκετά σοβαρά ώστε μεγάλη μερίδα του ξένου τύπου ασχολείται με τον τίτλο σε καθημερινή σχεδόν βάση, σχολιάζοντας αρνητικά την όλη κατάσταση. Ειδικά στο PC, το πρόβλημα γίνεται εντονότερο, με hackers να κάνουν ό, τι θέλουν στην dark zone, καταστρέφοντας έτσι την εμπειρία εκατοντάδων παικτών. Ας ελπίσουμε οι developers να καταφέρουν να φέρουν την κατάσταση υπό έλεγχο και να διορθώσουν αυτά τα προβλήματα όσο το δυνατόν συντομότερα.
ΓΡΑΦΙΚΑ/ΗΧΟΣ
H Ubisoft δημιούγησε απο το μηδέν μια νέα μηχανή γραφικών για να υποστηρίξει το νέο της ip, η οποία έγινε γνωστή και ως snowdrop. Αυτός ήταν και ο λόγος που το division καθυστέρησε τόσο πολύ να κυκλοφορήσει, αφού όταν ανακοινώθηκε, η snowdrop ήταν ακόμα σε πειραματικό στάδιο. Η αναμονή άξιζε παρ’ όλα αυτα, με την Ubisoft πλέον να έχει ενα πολύ δυνατό χαρτί στα χέρια της για να υποστηρίξει τους επόμενους τίτλους της.
“H Ubisoft δημιούγησε απο το μηδέν μια νέα μηχανή γραφικών για να υποστηρίξει το νέο της ip, η οποία έγινε γνωστή και ως snowdrop”
Η νέα μηχανή είναι πραγματικά εντυπωσιακή, και το division την χρησιμοποιεί επιδεξιότατα αποδίδοντας με εκπληκτική λεπτομέρεια την πόλη της νέας Υόρκης. Για όσους δεν το γνωρίζουν, ο κόσμος του παιχνιδιού αποτελεί μία 1:1 αναπαράσταση του Manhattan, με κάθε σοκάκι, μαγαζί και δρόμο να ανταποκρίνεται απολύτως στην πραγματικότητα. Δεν θα ήταν υπερβολή να πούμε οτι ίσως αποτελεί τον ομορφότερο και πιστότερο κόσμο που έχει δημιουργήσει η Ubisoft στα παιχνίδια της. Κόβωντας βόλτες στη πόλη αξιζει να σταματήσετε και να παρατηρήσετε γύρω σας τον τρόπο που έχει αποδοθεί μια πόλη σε επίπεδο απόλυτης εγκατάλειψης, με τα σκουπίδια να στιβάζονται κατα δεκάδες στις άκρες των δρόμων και στις εισόδους των σπιτιών, τα αυτοκίνητα αδέξια παρατημένα ή εγκαταλειμένα σε ένα ατέλειωτο μποτιλιάρισμα, πιθανότα με τους ιδιοκτήτες να προσπαθούν να φύγουν από την πόλη όσο το δυνατό γρηγορότερα.
Υπάρχει μεγάλη έμφαση στην ατμόσφαιρα η οποία ενισχύει τα γεγονότα που συνέβησαν με το ξέσπασμα του ιού, με τοίχους γεμάτους με εκατοντάδες δελτία αγνοουμένων και βιαστικά μηνύματα γραμμένα που άλλοτε δηλώνουν την απόγνωση και άλλοτε την ελπίδα που βιώνουν κάποιοι πολίτες κατα την διάρκεια αυτής της κρίσης. Δεν λοίπουν βέβαια και τα μακάβρια στοιχεία, όπως ομαδικοί τάφοι βιαστικά σκαμμένοι με σκοπό μάλλον να περιοριστούν οι εστίες μολύνσεως. Όλα αυτά ενισχύονται ακόμα περισσότερο με τις εναλλαγές ημέρας και νύκτας καθώς και τις διαφοροποιήσεις του καιρού ο οποίος αλλάζει απροειδοποίητα μετατρέποντας για παράδειγμα μια απαλή χιονόπτωση σε χιονοθύελλα, μειώνοντας την ορατότητα αισθητά. Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι το division επάξια διεκδικεί μια θέση ανάμεσα στους εντυπωσιακότερους οπτικά τίτλους αυτής της γενιάς.
Στον τομέα του ήχου, το παιχνίδι στέκεται αρκετά καλά με μελωδίες που συνοδεύουν αρμονικά την δράση, με μελαγχολικούς τόνους καθώς εξερευνείτε και πιο διθυραμβικά κομμάτια όταν η δράση γίνεται χαοτική. Το voice acting είναι ικανοποιητικό χωρίς να ξεχωρίζει ιδιαίτερα.
ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ
Ολοκληρώνοτας θα ήθελα να αναφέρω την προσωπική μου άποψη για τον τίτλο μετά από συνολικά 120 ώρες ενασχόλησης μου. Το Division έχει τις βάσεις για να εξελιχθεί σε κάτι εντυπωσιακό αλλά το φτωχό end game, το κακό loot system και πάμπολλα bugs το κρατάνε πίσω. Δεν το καταδικάζω βέβαια σε καμία περίπτωση αφού παρά τα προβλήματα του, διασκέδασα πάρα πολύ καθ’όλη την διάρκεια αυτού του πολύωρου ταξιδιού. Για όσους είναι διαθετιμένοι να ξεπεράσουν τα θέματα που σαφέστατα έχει και ανέφερα παραπάνω, το προτείνω ανεπιφύλακτα, σε όλους τους υπόλοιπους θα έλεγα να κάνετε υπομονή μέχρι τον Σεπτέμβρη τουλάχιστον όπου θα έχουμε μια πιο ξεκάθαρη εικόνα για τον τίτλο αφου θα έχουν κυκλοφορήσει κανα δυό expansions και, αν όλα πάν καλά, τα bugs θα έχουν διορθωθεί.