___________________________________________________________________________________________
DEVELOPER : Platinum Games
PUBLISHER : SEGA
ΕΙΔΟΣ : 3rd person Shooter
ΑΡΙΘΜΟΣ ΠΑΙΚΤΩΝ : 1
ΔΙΑΘΕΣΙΜΟ ΓΙΑ : PS3, XBOX 360
REVIEWER : Αντουάν Ντε Λα Κρουά
REVIEWED ON : PS3
___________________________________________________________________________________________
Είναι τελείως άγνωστος και δεν υπήρξε ποτέ ήρωας σε κόμικς ή ταινίες. Εμφανίζεται για πρώτη φορά στις κονσόλες PS3 και XBOX 360 και είναι ο SAM GIDEON με τον οποίον θα πιλοτάρετε καθ’όλη την διάρκεια του παιχνιδιού την AUGMENTED REACTION SUIT (ARS εν συντομία).
ΥΠΟΘΕΣΗ
Στο μακρινό μέλλον, η μεγάλη αύξηση πληθυσμού στην γή είχε σαν αποτέλεσμα την έλλειψη τροφίμων, αναλώσιμων και πηγών ενέργειας με αποτέλεσμα η ανθρωπότητα να βρεθεί σε πόλεμο για τους ελάχιστους φυσικούς και ενεργειακούς πόρους. Αυτό οδήγησε τα έθνη της γής στην δημιουργία της πρώτης διαστημικής αποικίας με την κωδική ονομασία SC-01, με σκοπό την παροχή ηλιακής ενέργειας στην γη, αλλά, και την δημιουργία βιώσιμου χώρου.
Τα πράγματα περιπλέκονται όταν μια υπερ-εθνικιστική δύναμη με την ονομασία ORDER OF THE RUSSIAN STAR εισβάλλει βιαίος στην διαστημική αποικία, μετατρέποντας την παραγόμενη ηλιακή ενέργεια σε ένα πανίσχυρο όπλο μικροκυμάτων!! Με αυτό χτυπούν την πόλη του San Francisco με ολέθρια αποτελέσματα και με επόμενο στόχο την Νέα Υόρκη, εκβιάζουν την Αμερικανική κυβέρνηση σε άνευ όρων παράδοση. Τότε, η πρόεδρος της Αμερικής ELISABETH WINTERS αναθέτει στον βετεράνο ηρώα LT.COL.BURNS να είναι επικεφαλής της ειδικής ομάδας με την κωδική ονομασία BRAVO, με σκοπό την ανακατάληψη της αποικίας.
“Στο μακρινό μέλλον, η μεγάλη αύξηση πληθυσμού στην γή είχε σαν αποτέλεσμα την έλλειψη τροφίμων, αναλώσιμων και πηγών ενέργειας”
Στο όλο εγχείρημα συμμετέχει η ομάδα DARPA στην οποία ανήκει ο ήρωα μας, πράκτορας και ερευνητής, ο SAM GIDEON αλλά και η ELENA IVANOVA η οποία μας παρέχει πολύτιμες πληροφορίες και υπηρεσίες hacking. Ο Gideon είναι εξοπλισμένος με το πρωτοποριακό μηχανικό κουστούμι A.R.S (AUGMENTED REACTION SUIT) ,το οποίο έχει ένα ευρύ φάσμα λειτουργιών όπως boosters σε χέρια και πόδια, που χαρίζουν υπεράνθρωπη ταχύτητα, δύναμη και αντανακλαστικά (focus time) και τέλος, το όπλο BLADE το οποίο αλλάζει μορφές (σύνολο 10!!!). Έτσι, οι ομάδες BRAVO και DARPA ξεκινούν την απελευθέρωση της διαστημικής αποικίας SC-01 από τον δικτάτορα VICTOR ZAITSEV και τον κορυφαίο ρομποτικό στρατό του. Θα προλάβουν την διορία των 10 ωρών; η Νέα Υόρκη θα γίνει στάχτη; Με όλες οι πλευρές να έχουν κρυμμένους άσσους, η τελική νίκη ή ήττα θα παιχτεί κυριολεκτικά στις λεπτομέρειες .
GAMEPLAY/ΧΕΙΡΙΣΜΟΣ
Το VANQUISH της PLATINUM σαν third person shooter είναι ΜΟΝΑΔΙΚΟ στο είδος του και προτείνεται ανεπιφύλακτα σε gamers που λατρεύουν τρελή δράση αφού συνδυάζει το σύστημα κάλυψης του GEARS OF WAR, την τρελή ταχύτητα ενός WIPEOUT, το bullet time του MAX PAYNE και την ομαλή κίνηση παιχνιδιών σαν το prince of Persia και mirrors edge τολμώ να πω!!!! Βέβαια, για λόγους ισορροπίας, δεν μπορείς να χρησιμοποιείς συνεχώς τους προωθητήρες της στολής ή το Focus time, μιας και αυτό μπορεί να υπερθερμαίνει τον αντιδραστήρα της στολής. Όταν συμβεί αυτό, το πίσω μέρος της στολή ανοίγει κυριολεκτικά σαν γαρίφαλο, αφήνοντας την πλάτη του SAM GIDEON εκτεθειμένη σε κάθε επίθεση με μοιραίο επακόλουθο μια θεαματική έκρηξη.
Η ιστορία του παιχνιδιού παρόλο που εκτείνεται κυρίως στην διαστημική αποικία SC-01 δεν δίνει πουθενά την εντύπωση του περιορισμένου χώρου με συχνές εναλλαγές τοπίων. Η εξέλιξη του παιχνιδιού είναι γραμμική, δεν έχει πισωγυρίσματα ή ιδιαίτερο ψάξιμο, με μοναδικό μoναδικό collectible τα χρυσά αγαλματάκια με το όνομα “PANGLOSS” και αν τα βρείτε σας δίνουν bonus πόντους σε κάθε αποστολή.
Η μεγάλη ποικιλία των δέκα διαφορετικών όπλων προσδίδει βάθος και ισορροπία στην ξέφρενη ταχύτητα του παιχνιδιού. Έτσι η shotgun είναι απολύτως καταστροφική αλλά μόνο από κοντά, ενώ το heavy machine gun κάνει μέτρια ζημιά σε εχθρούς αλλά χάνει σε ακρίβεια στις βολές. Τα πράγματα όμως δεν σταματούν εδώ, αφου όλα τα όπλα αναβαθμίζονται και κάθε όπλο έχει διαφορετική melee attack, με το melee του assault rifle, για παράδειγμα να καταλήγει σε μια ομοβροντία υπερηχητικών γροθιών.Αν και ο χειρισμός με την πρώτη ματιά φαίνεται δύσκολος, μετά από το αρχικό tutorial και με λίγη εξάσκηση ο παίχτης μπορεί να κινείται σαν αστραπή στην πίστα. Αν το button layout δεν βολεύει στο στυλ του παιξίματος σας υπάρχουν δυο επιλογές στα options
“Η μεγάλη ποικιλία των δέκα διαφορετικών όπλων προσδίδει βάθος και ισορροπία στην ξέφρενη ταχύτητα του παιχνιδιού”
Μοναδικό αρνητικό του Vanquish είναι η μικρή του διάρκεια (περίπου 6 με 7 ώρες), με τα challenges που ξεκλειδώνονται μετά το τερμάτισμα να μην σώζουν την κατάσταση. Βέβαια, το παιχνίδι παρά τις τρελές ταχύτητες δεν σε κουράζει ποτέ! Όσες φορές και να το παίξεις ,σε κάθε μάχη μπορείς να πειραματιστείς με τελείως διαφορετική προσέγγιση και τα αποτελέσματα είναι πάντοτε θεαματικά!
ΓΡΑΦΙΚΑ/ΗΧΟΣ
Στο Vanquish θα δείτε πανέμορφα γραφικά με άψογες φωτοσκιάσεις, περιβάλλοντα με φοβερή φυσική λεπτομέρεια και όλα αυτά με αμέτρητους εχθρούς και ασύλληπτες ταχύτητες. Όλοι σας οι αντίπαλοι, από τους απλούς εχθρούς μέχρι τα μεγάλα bosses, είναι σχεδιασμένα με φαντασία και πρωτοτυπία και πολλές φορές θυμίζουν ρομπότ βγαλμένα από Μanga ή τους Decepticons των Τransformers (ναι αλλάζουν μορφές), ενώ το animation του όπλου σας BLADE κάθε φορά που μεταμορφώνεται, σε συναρπάζει από όποια γωνία και να το δεις! Είναι μια οπτική πανδαισία!!
Η μηχανή γραφικών του Vanquish είναι αυτή που είχε χρησιμοποιηθεί προηγουμένως στο Bayonetta, μια ακόμη μεγάλη επιτυχία της Platinum. Αυτό, δυστυχώς για τους προγραμματιστές και ευτυχώς για εμάς τους gamers, δεν έπαιξε κανένα ρολό στην απόφαση του τιτανομέγιστου σκηνοθέτη SHINJI MIKAMI (resident evil,resident evil 4)ο οποίος δήλωσε ’’θέλω το παιχνίδι να μην μοιάζει σε κανένα από αυτά που κυκλοφορούν ,θέλω το πεδίο μάχης να κατακλύζει τον παίχτη με το συναίσθημα μιας πραγματικής μάχης ‘’. Οι προγραμματιστές αντιλήφθηκαν ότι η υπάρχουσα μηχανή δεν αρκούσε στο να παρουσιάσει ένα πεδίο μάχης με πολλούς εχθρούς στην οθόνη, αμέτρητες σφαίρες να γεμίζουν τον ουρανό και όλα αυτά τόσο υψηλή ταχύτητα.
Έτσι, ξεκίνησαν να προγραμματίζουν από την αρχή και η μηχανή που δημιουργήθηκε χαρακτηρίστηκε “entirely its own beast” από τους προγραμματιστές, χρησιμοποιώντας μια τεχνική ονόματι ‘’deferred rendering’’ με θεαματικά οπτικά αποτελέσματα δημιουργώντας τεράστιες πυκνοκατοικημένες περιοχές με μεγάλο αριθμό φωτοσκιάσεων. Τα PS3 και XBOX 360, αν και έχουν πολύ διαφορετικό hardware, οι προγραμματιστές κατάφεραν και ρύθμισαν την μηχανή του παιχνιδιού με τέτοια λεπτομέρεια που αδυνατούν μέχρι και οι ίδιοι να αντιληφθούν τις διαφορές ανάμεσα στις δυο κονσόλες!!!
“Η μηχανή γραφικών του Vanquish είναι αυτή που είχε χρησιμοποιηθεί προηγουμένως στο Bayonetta”
Ο ήχος σε μαγεύει από την πρώτη στιγμή πριν ακουμπήσεις το χειριστήριο, με το soundtrack του vanquish να έχει κυκλοφορήσει και σε cd. Η μουσική δένει με την γρήγορη δράση και είναι εμπλουτισμένη με ηλεκτρονικούς ήχους από synthesizers. Οι εκρήξεις, τα ηχητικά εφέ, ο διαφορετικός ήχος του κάθε ρομπότ ή BOSS φανερώνει την πολύ καλή δουλειά και σε αυτόν τον τομέα, με τελευταίο και καλύτερο τον ήχο μεταμόρφωσης του όπλου BLADE που ποτέ δεν τον βαριέσαι.
ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ
Το vanquish είναι ένα third person shooter μοναδικό στο είδος του με πολύ γρήγορο ρυθμό που συνδυάζει πολλά νέα στοιχεία χωρίς να κουράζει. Τρομερά διασκεδαστικό ,πολλές φορές στο χάος της μάχης θα σκεφτείς την κλασική ελληνική παροιμία ‘’του φευγάτου η μάνα δεν έκλαψε ποτέ’’ και γλιστρώντας με τα boosters της υπερσύγχρονης στολής θα ψάχνεις να βρεις βραχάκι να κρυφτείς. Το Vanquish το έχω τερματίσει δυο φορές στην normal και hard δυσκολία και δεν το βαρέθηκα καμιά στιγμή ,παραμένει πάντα φρέσκο και ανεξερεύνητο στην μνήμη μου. ΚΑΛΗ ΔΙΑΣΚΕΔΑΣΗ ΓΙΑΤΙ ΤΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ ΕΙΝΑΙ ‘’ΚΥΡΙΩΣ’’ ΔΙΑΣΚΕΔΑΣΗ.