Γιώργος Παύλου
ΟΚ… Δεν μου αρέσει να γράφω τέτοια άρθρα, αλλά ορισμένες φορές νοιώθω ότι είμαι αναγκασμένος να πω τα αυτονόητα (με το αναμενόμενο ιντερνιτικό «ξύλο»)
Το θέμα αφορά το Χenoblade Chronicles, ένα από τα καλύτερα JRPGs που μπορεί να παίξει κάποιος αυτή τη στιγμή. Ενδεικτικά, στο review που είχα κάνει για την έκδοση του New 3DS, είχα βαθμολογήσει το παιχνίδι με 9.5/10 και, πραγματικά, είναι από τους τίτλους που έχω λατρέψει.
Πλέον το Xenoblade Chronicles Definitive Edition είναι διαθέσιμο για το Switch, με το παιχνίδι να είναι ουσιαστικά ένα remaster του αρχικού τίτλου, ο οποίος είχε κυκλοφορήσει στο Wii.
Δεν θα μπω σε λεπτομερές για το συνολικό πακέτο των αλλαγών (υπάρχουν ήδη αναλυτικά reviews για αυτό το θέμα) αλλά θα μείνω μόνο στο οπτικό κομμάτι…
Face lifting…
Βάση της ανάλυσης του Digital Foundry, μιλάμε κατά βάση για μεταφορά της έκδοσης του Wii στην μηχανή του Xenoblade Chronicles 2, με την γεωμετρία του περιβάλλοντος να έχει παραμείνει η ίδια, με ελάχιστες τροποποιήσεις, ενώ οι πιο σοβαρές αναβαθμίσεις έχουν γίνει στα παρακάτω:
-Στα μοντέλα των χαρακτήρων (και κυρίως στα πρόσωπα και στα χέρια)
-Στα textures τα οποία είναι πολύ υψηλότερης ανάλυσης και πλέον έχουν bump-mapping και material-based reflections (αν και υπάρχουν textures που είναι χαμηλής ανάλυσης)
-Στο lighting system, που δίνει πιο ακριβής φωτοσκιάσεις, συν κάποια όμορφα extras (π.χ. light-shafts κτλ)
Περα από τα παραπάνω, η συντριπτική πλειοψηφία των 3D assets να είναι απευθείας μεταφορά από την έκδοση του Wii και, όπως μπορείτε να δείτε και στο παρακάτω Video, δεν μιλάμε για ένα πλήρες remake, όπως πχ στο The Shadow of The Colossus στο PS4…
Το θέμα για μένα είναι η ανάλυση στην οποία τρέχει το παιχνίδι, το οποίο στο Wii έτρεχε στα 480P… Το Xenoblade Chronicles Definitive Edition χρησιμοποιεί variable resolution και έχουμε handheld mode: 368P-540P και Docked mode: 504P-720P!
Μιλάμε για νούμερα, τα οποία ΔΕΝ μπορούν να δικαιολογηθούν από τα στοιχειά που έχουν αναβαθμιστεί. Όχι όταν μεγαλύτερος όγκος των γραφικών, προέρχεται αυτούσιος από το Wii το οποίο είχε 88MB RAM και 12 Gflops GPU…
Ενδεικτικά, το Switch έχει 4096MB RAM (όσο η RAM από 46 Wii ΜΑΖΙ) , και η GPU σε undocked είναι 157-235 Gflops (13 με 20 κονσόλες Wii) και Docked η GPU είναι στα 393 Gflops (θες 33 Wii για να πιάσεις αυτό το νούμερο)! Και παρόλα αυτά, υπάρχουν στιγμές που το παιχνίδι τρέχει σε χαμηλότερη ανάλυση από την έκδοση του Wii!
Είναι σαφές ότι δεν μιλάμε για αδυναμία του hardware… Όχι όταν έχουμε τίτλους σαν το Skyrim να τρέχουν στα 720P/1080P απροβλημάτιστα… Μιλάμε για κακό optimization από τους developers. Προφανώς ήταν θέμα κόστους… Άλλωστε για να διορθωθεί κάτι πρέπει να πέσει δουλειά και η κάθε εργατοώρα κοστίζει…
Αλλά όταν ζητάς full price πρέπει να είσαι και σε θέση να παραδώσεις και ένα βασικό επίπεδο ποιότητας…
Υστερόγραφο…
Αυτό που με ενοχλεί ακόμα περισσότερο δεν είναι η «κακή» δουλειά της εταιρείας πάνω στο θέμα της ανάλυσης… Είναι το γεγονός ότι σε όσες ομάδες έχω δει να θίγεται το θέμα, υπάρχει απολυτή άρνηση από μια μεγάλη μερίδα κόσμου, με τις πιο απίθανες δικαιολογίες.
Αν κάνουμε γαργάρα τα οποία προβλήματα, για ποιο λόγο να τα διορθώσουν; Για ποιο λόγο να μην δούμε και αλλά παιχνίδια με τα ανάλογα θέματα, όταν βλέπουν ότι υπάρχει ανοχή;
Ως καταναλωτές ΠΡΕΠΕΙ να απαιτούμε ένα ποιοτικό προϊόν.
01/06/2020