ΕΙΔΟΣ : Platform, Hack & Slash
ΔΙΑΘΕΣΙΜΟ ΓΙΑ : PS4, PS Vita, SWITCH, PC
REVIEWED ON : PS Vita
Rise from the Ashes!
Μόνο κάπως έτσι θα μπορούσε να περιγράψει κανείς το Slain: Back From Hell… Το παιχνίδι μου είχε τραβήξει την προσοχή με τα υπέροχα γραφικά του και το old school, platform/hack’n’slash gameplay, από την εποχή της ανάπτυξης του όταν λεγόταν απλά Slain.
Και μετά ήρθε η ψυχρολουσία με τη κυκλοφορία του παιχνιδιού… Τα reviews το “έθαβαν” για το κακό σύστημα μάχης, τον προβληματικό χειρισμό και το απόλυτα γραμμικό και βαρετό σχεδιασμό στις πίστες. Βλέποντας τα videos απογοητεύτηκα και, για να είμαι ειλικρινής, “διέγραψα” εντελώς το παιχνίδι από τη μυαλό μου.
Πριν λίγο καιρό, όμως, άρχισαν να έρχονται τα δημοσιεύματα ότι η Wolfbrew games έκανε μια συνταρακτική αναβάθμιση του παιχνιδιού, φέρνοντας ένα νέο σύστημα μάχης, βελτιωμένο χειρισμό και επιπλέον πίστες…
Τα πρώτα gameplay videos έδειχναν ένα τελείως διαφορετικό παιχνίδι από το αρχικό Slain και είχα αρχίσει πάλι να ενθουσιάζομαι! Κύριες και κύριοι, το Slain: Back From Hell είναι εδώ αναγεννημένο για να σας προσφέρει μια απίστευτα εθιστική εμπειρία!
ΥΠΟΘΕΣΗ
Ελέγχετε τον νεκρό πολεμιστή Bathoryn ο οποίος καλείται να αφήσει τον αιώνιο ύπνο του για να καθαρίσει τον κόσμο του από τις δαιμονικές δυνάμεις οι οποίες βρίσκονται κάτω από τις διαταγές του Dark Elf (;) Vroll… Αυτή ουσιαστικά είναι και η υπόθεση του παιχνιδιού.
Μπορεί το κομμάτι της υπόθεσης να συνοψίζεται σε τρεις γραμμές κειμένου ΑΛΛΑ (παρατηρείτε τα κεφαλαία γράμματα;), η ατμόσφαιρα του τίτλου είναι απλά μοναδική! Τα κατεστραμμένα μνημεία και η αίσθηση ότι κάτι το δαιμονικό έχει προσβάλει και έχει διαφθαρεί τον κόσμο του Bathoryn, θα σας φέρουν στο μυαλό τίτλους όπως το Dark Souls, και με την εφιαλτική-ονειρική αίσθηση του θα σας βάλει απόλυτα στο κλίμα του παιχνιδιού .
GAMEPLAY/ΧΕΙΡΙΣΜΟΣ
Το Slain: Back From Hell είναι ένα δύσκολο παιχνίδι… τόσο κυριολεκτικά (θα χάνετε πιο συχνά και από το Dark Souls), όσο και στο να καταλάβεις πως πραγματικά πρέπει να το παίξει κάποιος ώστε να το ευχαριστηθεί πραγματικά, μα όταν γίνει αυτό θα το απολαύσετε!
Ουσιαστικά έχουμε να κάνουμε με ένα side-scrolling, hack’n’slash/platform τίτλο, ο οποίος θα σας βάλει να περιηγηθείτε σε περιοχές γεμάτες παγίδες και εχθρούς, με γραμμικές “οριζόντιες” πίστες οι οποίες δίνουν έμφαση στο κομμάτι της μάχης , και πιο “κάθετα” towers, τα οποία δίνουν μεγαλύτερη έμφαση στο platform κομμάτι.
Φυσικά, δεν λείπουν τα απαραίτητα, και πολύ απαιτητικά Boss Fights ανά τακτά χρονικά διαστήματα, τα οποία θα τεστάρουν τις ικανότητες σε όλα τα επίπεδα (με αυτό της Mother Beholder να σας κάνει να βγάζετε καπνούς από τα αυτιά).
Για να είναι ειλικρινής περίμενα ότι ο τίτλος θα μοιάζει με τα παλιά Castlevania, αλλά έκανα τεράστιο λάθος. Περιέργως, στο κομμάτι της μάχης, το παιχνίδι περισσότερο μου έφερε στο μυαλό το θρυλικό Golden Axe της SEGA αν και εδώ τα πράγματα είναι σαφώς πιο “εμπλουτισμένα”!
Έτσι, πέρα από “κλασικό” (και αγαπημένο σε όλους μας) “τσεκούρωμα”, έχετε στην διάθεση σας μια charge attack, που απαιτεί προσεκτικό timing, και μια magical attack η οποία μπορείτε να χρησιμοποιήσετε είτε για πετάτε μεμονωμένα projectiles ή, “καίγοντας” όλο το mana σας, να κάνετε μια super attack που θα καταστρέψει σχεδόν τα πάντα στην οθόνη.
Men at arms..
Αν και ξεκινάτε με ένα «απλό» σπαθί (το οποίο έχει το μέγεθος του χαρακτήρα σας), καθώς προχωράτε το παιχνίδι, θα αποκτήσετε νέα όπλα με elemental στοιχειά τα οποία κάνουν μεγαλύτερο damage σε συγκεκριμένους τύπους εχθρών.
Έτσι, θα δείτε ότι ενώ το καλύτερο όπλο για τους σκελετούς είναι το αρχικό σας σπαθί, στις witches το “μασάζ” με το fire Sword κάνει θαύματα! Αυτό σημαίνει ότι θα πρέπει να είστε έτοιμοι να αλλάξετε άμεσα όπλο για προσαρμοστείτε στις ευαισθησίες των εχθρών σας, κάτι ειδικά στο τελευταίο κομμάτι του παιχνιδιού είναι απαραίτητο!
“Αν και περίμενα ότι θα μοιάζει με τα παλιά Castlevania… μου έφερε περισσότερο στο μυαλό το θρυλικό Golden Axe”
Φυσικά, δεν λείπουν και οι αμυντικές κινήσεις και μάλιστα ένα μεγάλο κομμάτι των μηχανισμών της μάχης έχουν στηριχτεί σε αυτές.
Ξεκινάμε με την δυνατότητα να κάνετε block, το οποίο αν το κάνετε την ίδια στιγμή που κάνει επίθεση ένας εχθρός, σας δίνει τη δυνατότητα να κάνετε μια καταστροφική επίθεση η οποία είναι ικανή να στείλει το κεφάλι του εχθρού σας στη στρατόσφαιρα. Η συγκεκριμένη κίνηση είναι σωτηρία και θα παίξει καθοριστικό ρόλο στην επιβίωση σας απέναντι στα bosses που θα συναντήσετε.
Ταυτόχρονα, μπορείτε να κάνετε dash προς τα πίσω αποφεύγοντας επιθέσεις και, τέλος, όταν κάποιος εχθρός εξαπολύει κάποιο projectile, έχετε τη δυνατότητα, αν κάνετε attack την ώρα που φτάνει σε εσάς, να το στείλετε πίσω “συστημένο”!
Βέβαια, εδώ εντοπίζεται και ένα από τα βασικά προβλήματα του συστήματος μάχης… Αν και όταν πολεμάτε με κάποιον “μεγάλο” εχθρό, ο οποίος θέλει προσεκτική τακτική και αστραπιαία αντανακλαστικά, οι μάχες γίνονται ιδιαίτερα απολαυστικές, με τους “μικρούς” εχθρούς τα πράγματα μπορεί να γίνουν κουραστικά.
Ακόμα και ο πιο απλός εχθρός (εξαιρούνται τα τρισκατάρατα ιπτάμενα “κεφάλια”) θέλει 2-3 χτυπήματα για να πέσει και πολλές φόρες έρχονται κατά κύματα, ειδικά στα σημεία που υπάρχουν spawning pits τα οποία “γεννάμε” μέχρι να καταστραφούν.
Σε αυτά τα σημεία εσείς απλά κάνετε mindless button smashing, καταστρέφοντας τον ένα εχθρό μετά τον άλλο, προχωρώντας βασανίστηκα αργά προς το pit που σας παιδεύει, με αποτέλεσμα να ο χάνεται ο ρυθμός του παιχνιδιού (ειδικά στα αγάλματα-gargoyles που υπάρχουν διάσπαρτα σε διαφορές πίστες, θα με θυμηθείτε).
Αυτοί οι εχθροί θα έπρεπε ή να είναι λιγότεροι ή να πέφτουν με ένα χτύπημα, αλά Castlevania και μου κάνει εντύπωση που έχει “περάσει” απαρατήρητη η συγκεκριμένη αδυναμία.
“Το Slain: Back From Hell είναι ένα από τα πιο εθιστικά παιχνίδια που έχω παίξει τα τελευταίο διάστημα”
Παρόλα αυτά, το Slain: Back From Hell είναι ένα από τα πιο εθιστικά παιχνίδια που έχω παίξει τα τελευταίο διάστημα. Αν και οι πίστες είναι γραμμικές, χωρίς ιδιαίτερα μυστικά, η υψηλή δυσκολία του παιχνιδιού, το οποίο εφαρμόζει την προσφιλή σε όλους μας τακτική των τίτλων της From Software, “Die and Learn”, θα σας κάνει να λέτε μετά από κάθε θάνατο σας “ακόμα μια φόρα και το αφήνω” (εντωμεταξύ έξω θα έχει αρχίζει να χαράζει).
Σε αυτό συμβάλει και ο εξαιρετικός και άμεσος χειρισμός του χαρακτήρα σας, με τον οποίο δεν θα έχετε το παραμικρό πρόβλημα. Η μοναδική “ατέλεια” που παρατήρησα , τουλάχιστον στην έκδοση του PS Vita, είναι ότι όταν κάνετε deflect κάποιο εχθρικό projectile θα δείτε ένα στιγμιαίο stutter, το οποίο δεν επηρεάζει με κανένα τρόπο το gameplay.
ΓΡΑΦΙΚΑ
Και φτάνουμε στον τομέα του παιχνιδιού ο οποίος πραγματικά με άφησε με το στόμα ανοιχτό!
Το παιχνίδι είναι δισδιάστατο, με μια ξεκάθαρα 16-bit, pixelart, αισθητική η οποία είναι απλά μαγευτική. Με επιρροές από Super Metroid, Shadow of The Beast, Castlevania και τη δουλειά του H.R. Giger, σας περιμένει μια απόκοσμη, πολύχρωμη, δισδιάστατη πανδαισία!
Όλα τα στοιχειά του περιβάλλοντος, από τα τεράστια σπασμένα αγάλματα έως τις σπίθες που μεταφέρει ο άνεμος, δημιουργούν μια εκπληκτική ατμόσφαιρα που είναι σίγουρο ότι θα σας παρασύρει!
“Rotation, scaling, transparencies, πολλαπλά επίπεδα parallax Scrolling, έρχονται για να δημιουργήσουν μια άκρως εντυπωσιακή εικόνα!”
Πέρα από το επιβλητικό art, έχουμε το υπέροχο animation του χαρακτήρα σας και των εχθρών, τα δεκάδες κινούμενα στοιχειά στο background και στο foreground όπως τα φυτά που κινούνται στον άνεμο, οι φωτοσκιάσεις των αντικειμένων που έχουν γίνει στο χέρι pixel-pixel…
Ειλικρινά το επίπεδο της δουλειάς είναι απλά ασύλληπτο! Ταυτόχρονα, θα δείτε κάθε τεχνική που μπορεί να εφαρμοστεί σε δισδιάστατα γραφικά: Rotation, scaling, transparencies, πολλαπλά επίπεδα parallax Scrolling, έρχονται για να δημιουργήσουν μια άκρως εντυπωσιακή εικόνα!
ΗΧΟΣ
Τα παιδιά της WolfBrew Games είναι metal heads και θα το καταλάβετε από το πρώτο λεπτό του Slain: Back From Hell! Όσοι είστε οπαδοί του σαρωτικού Doom-Death θα βρείτε την χαρά σας μέσα από το soundtrack του παιχνιδιού!
Στηρίζεται σε ηλεκτρικές κιθάρες με τρομερά χαμηλό κούρδισμα και είναι απίστευτα βαρύ (υπερβολικά ξεκούρδιστο για τα δικά μου γούστα, αλλά, οι doomsters της παρέας θα το λατρέψουν).
The sound of Nature…
Αυτό ,όμως που πραγματικά με άφησε με το στόμα ανοιχτό είναι οι ambient ήχοι που επικρατούν στο περιβάλλον! Ο ήχος του ανέμου, του νερού που στάζει και των διάφορων μηχανισμών που βρίσκονται σε λειτουργία σε ορισμένες περιοχές, πραγματικά θα σας στοιχειώσουν!
Για πρώτη φόρα στη ζωή μου έκανα το εξής: Απενεργοποίησα εντελώς την μουσική για να απολαύσω τους ήχους του περιβάλλοντος! Απλά μο-να-δι-κό!
ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ
Το Slain: Back From Hell είναι ένα παιχνίδι το οποίο με τίποτα δεν θυμίζει την αρχική κυκλοφορία του τίτλου! Εκπληκτικά εθιστικό, απαιτητικό και μαγευτικά όμορφο θα σας καθηλώσει και θα σας κάνει να παραβλέψετε τις ατέλειες του!
Γιώργος Παύλου 28/12/2016
Για άλλη μια φορά καταπληκτικό Review. Αν μου δοθεί η δυνατότητα θα το δοκιμάσω. Διαβάζοντας το κείμενο πάντως ανυπομονώ. Συγχαρητήρια
Ευχαριστώ! Σαν retro gamer είμαι σίγουρος ότι θα το απολαύσεις. Είναι από τα παιχνίδια τα οποία πρέπει να τους δώσεις τον χρόνο τους για να αρχίσεις να τα απολαμβάνεις. Εγώ κόλλησα απίστευτα πολύ μαζί του (σε λίγο θα αρχίζω να καθαρίζω το PS4 με ηλεκτρική σκούπα)!