___________________________________________________________________________________________
DEVELOPER : Τhe Coalition
PUBLISHER : Microsoft
ΕΙΔΟΣ : Third Person Shooter
ΑΡΙΘΜΟΣ ΠΑΙΚΤΩΝ : 1-10
ΔΙΑΘΕΣΙΜΟ ΓΙΑ : XBOX ONE, PC
REVIEWER : Δημήτρης “Sertakis” Παύλου
REVIEWED ON : XBOX ONE
___________________________________________________________________________________________
Όταν έχεις σκοτώσει χιλιάδες Locust (μερικές εκατοντάδες με το αλυσοπρίονο) και μετράς τις μέρες για το επόμενο κεφάλαιο, τότε καταλαβαίνεις ότι πρόκειται για ένα πολύ ιδιαίτερο τίτλο! Ο λόγος φυσικά για το Gears Of War 4, ένα από τα σημαντικότερα IP της Microsoft που ηρθε ταυτόχρονα τόσο στο Xbox one Όσο και σε PC, υποστηρίζοντας μάλιστα και crossplay λειτουργίες! Ουσιαστικά πρόκειται για τον πέμπτο τίτλο της σειράς αλλά τον πρώτο τίτλο της The Coalition: Το στούντιο που αποτελείται κυρίως από βετεράνους προγραμματιστές των πρώτων τίτλων της σειράς, που συστάθηκε για να συνεχίσει το franchise και μετά την απόκτηση του από την Epic games.
ΥΠΟΘΕΣΗ
Γεννημένος με το πριόνι!
Ο νέος τίτλος φέρνει τον διακριτικό αριθμό 4, τοποθετώντας το νέο Gears Of War χρονολογικά μετά τα γεγονότα όπως διαδραματίστηκαν στο GOW 3 (δίνοντας ουσιαστικά την εντύπωσή του spin off στο Gow judgement) και αποτελεί την επίσημη συνέχεια της τριλογίας του Xbox 360. Μετά από 25 χρονιά της ενεργοποίησης του αντίμετρου emulsion που εξαπέλυσε ο ήρωας Marcus Fenix, η ανθρωπότητα είναι αναγκασμένη να στραφεί σε εναλλακτικές μορφές ενέργειας και να προσαρμοστεί σε νέους τρόπους επιβίωσης. Ακόμα χειρότερα, το όπλο έχει προκαλέσει καταστροφικές windflares που ανάγκασαν τους ελάχιστους εκατοντάδες χιλιάδες εναπομείναντες ανθρώπους να βρουν καταφύγιο σε πόλεις περιτριγυρισμένες από πελώρια τοίχοι. Με τους Locust να έχουν κρυσταλοποιηθεί από το αντίμετρο, έχουν οδηγήσει στην μετάλλαξη των Gog σε μια απολυταρχική δύναμη που εφαρμόζει πολιτικές εκτροφής ανθρώπων και απαγόρευσης της κυκλοφορίας έξω από τα τοίχοι των πόλεων. Κάποιες ομάδες ανθρώπων θα απορρίψουν τις απολυταρχικές απόψεις των Gog και θα σχηματίσουν κοινωνίες έξω από την δικαιοδοσία τους. Κάπου εδώ ξεκινάει και η ιστορία του J.D. Fenix, γιο του Marcus Fenix και Anyas Stroud, όπου αυτός και η ομάδα του θα έρθουν αντιμέτωποι με μια νέα θανάσιμη απειλή για την ανθρωπότητα.
Το σενάριο του Gow 4 είναι αρκετά solid και σίγουρα αρκετά μικρότερης κλίμακας από ότι μας έχουν συνηθίσει τα προηγούμενα παιχνίδια, με το ζητούμενο να είναι η στροφή σε πιο ατμοσφαιρικά – horror μονοπάτια. Το παιχνίδι, τέλος, θα εξήγηση τι πραγματικά έκανε το emulsion αντίμετρο στους Locust, αλλά και για πρώτη φορά θα δώσει ένα σημαντικό στοιχείο γιατί η Locust queen είχε ανθρώπινη μορφή! Ειδικά το τελευταίο ήτανε κάτι που η Epic αρνούνταν πεισματικά να κάνει, τουλάχιστον in game στην τριλογία του Xbox 360. Κατά τα αλλά οι cheesy διάλογοι και τα κλισέ δεν απουσιάζουν και από αυτό το παιχνίδι που φωνάζει από μακριά “shoot first, ask later”. Είναι φανερό ότι το Gow έχει το attidute ενός έφηβου που δεν λέει να ωριμάσει…
GAMEPLAY
Deja vu!
Το gameplay του Gow 4 είναι το εθιστικό cover based, third person shooter, που όλοι έχουμε τόσο αγαπήσει! Σε κάθε μάχη θα πρέπει να κάνετε την κατάλληλη χρήση του περιβάλλοντος για να καλυφθείτε αλλά και για να πλαγιοκοπήσετε τους εχθρούς σας. Το παιχνίδι σας επιτρέπει να κουβαλήσετε έως 3 όπλα που σας δίνουν το προβάδισμα σε close/long range μάχες και 3 διαφορετικές χειροβομβίδες με διαφορετικό type damage η καθεμία. Στο νέο σίκουελ την εμφάνιση τους θα κάνουν ένα εντελώς νέο είδους εχθρού, τα DeeBees, Τα οποία είναι ουσιαστικά μηχανικά drones των Gog. Αυτά υπάρχουν σε αρκετά variations και φέρουν νέο και διαφορετικό οπλισμό. Φυσικά από το νέο Gears of War δεν θα μπορούσαν να λείψουν οι nemesis του παιχνιδιού, που δεν είναι άλλοι από τους ίδιους τους Locust με κάποιες αρκετά ενδιαφέρουσες παραλλαγές και προσθήκες στις τάξεις τους!
Για τους βετεράνους της σειράς, στο νέο Gow θα αισθανθούν σαν το σπίτι τους αφού τα πάντα λειτουργούν όπως ακριβώς τα θυμούνται! Έτσι με το πάτημα ενός κουμπιού, ο χαρακτήρας σας θα καλυφθεί πίσω από μια επιφάνεια ενώ με το κράτημα της σκανδάλης θα φανερωθεί για την χρήση σκοπούμενων πυρών. Ανάλογο κουμπί υπάρχει και για το sprint που εξακολουθεί να μοιάζει λίγο άτσαλο στον χειρισμό και φυσικά το roll button που σας επιτρέπει να πραγματοποιήσετε έναν κυβισμό προς κάθε κατεύθυνση. Το d pad Εξακολουθεί να έχει την λειτουργία του weapon inventory με το κάθε κουμπί να αποτελεί και ένα όπλο.
Στο νέο Gears of war μερικές πολύ σημαντικές νέες προσθήκες που ομολογούμενος δίνουν μια νέα πνοή στον τομέα του gameplay του παιχνιδιού. Έτσι πλέον μπορείτε να πραγματοποιήσετε shoulder charge, kick out of balance, να πηδήξετε εμπόδια τρέχοντας αλλά και να τραβήξετε από τους εχθρούς σας από την κάλυψη τους, τελειώνοντας τους με ένα θεαματικό knife melee που όσες φορές και να το κάνετε δεν θα το βαρεθείτε ποτέ! Οι προθήκες αυτές αν και λίγες είναι αρκετά σημαντικές αφού προσφέρουν νέες δυνατότητες παιξίματος σε ένα τρόπο παιχνιδιού που μοιάζει να έχει παραμείνει αναλλοίωτος ή ακόμα και γερασμένος. Τέλος το tutorial του παιχνιδιού αποτελεί μια ευχάριστη έκπληξη αφού σας περνάει από διαφορά ιστορικά στάδια του Gow lore!
BEFORE YOU PLAY: Διαβάστε οτιδήποτε έχει σχέση με Space Marines από τον κόσμο του Warhammer 40.000
Η The Coalition φαίνεται να ξέρει ποια στοιχεία κάνουν την σειρά τόσο δυνατή εμπειρία και να ξεχωρίζει. Αυτό φαίνεται τόσο από τα νέα όπλα που συνυπάρχουν αρμονικά με το γνωστό οπλοστάσιο του παιχνιδιού αλλά και με τους νέους εχθρούς που αποτελούν μια νέα εμπειρία για τους οπαδούς της σειράς. Φυσικά τα καλά νέα είναι ότι το Gears of War 4 εξακολουθεί να είναι συνώνυμο του bromance, με όλο το campaign και τα διαφορά modes, να είναι co-op playable! Μάλιστα η εταιρία έχει προσεγγίσει το franchise με τέτοια αφοσίωση, ώστε η gaming κοινότητα του να έχει παραπονεθεί ότι σε ένα μεγάλο βαθμό το παιχνίδι είναι πανομοιότυπο με τα προηγούμενους τίτλους που κάνανε την εμφάνιση τους στο Xbox 360. Η αλήθεια είναι ότι στον τομέα του gameplay, πάρα τις όποιες καινοτομίες, όπλα και εχθρούς, η εμπειρία είναι αρκετά γνώριμη με αυτήν που ζήσαμε μέσα σε μια δεκαετία. Κάτι που φέρνει ένα είδος κόπωσης σε όσους έχουν βάλει πολλές ώρες στο παρελθόν στα διαφορά modes του παιχνιδιού. Τέλος στις μεγαλύτερες δυσκολίες του παιχνιδιού οι εχθροί μεταμορφώνονται σε σφουγγάρια πυρομαχικών, κάτι που χαλάει την ισορροπία στον βαθμό δυσκολίας αφού ο αριθμός των σφαιρών που πρέπει να φάει ένας locust scion είναι πραγματικά εξωφρενικός.
Αυτό που κάνει το Gears of War μοναδικό σαν franchise, δεν είναι μόνο το καλό του single player campaign αλλά φυσικά και το Multiplayer το οποίο από μόνο του αποτελεί ένα μεγάλο κεφάλαιο με αρκετούς φανατικούς θαυμαστές εκεί έξω. Στο Gow 4 σας περιμένουν αρκετοί χάρτες (κάποιοι παλιοί γνώριμοι) και αρκετά weapon skins/characters για να ξεκλειδώσετε σε μια πληθώρα από διαφορετικά modes. Για όσους δεν είναι μεγάλοι θαυμαστές του competitive MP (σαν εμένα) και προτιμάνε να τσακίζουν AI εχθρούς, τότε ένα από τα καλύτερα modes σε βιντεοπαιχνίδι, το horde είναι παρών! 50 κύματα εχθρών σας περιμένουν με ολοένα αυξανόμενη δυσκολία και αρχηγούς, για να δοκιμάσουν ικανότητα αλλά και την συνεργασία σας με τους συμπαίκτες σας. Αυτοί την φορά το horde φέρνει το διακριτικό ver 3.0 σηματοδοτώντας με αυτόν τον τρόπο κάποιες νέες αλλαγές. Έτσι στο νέο horde έχετε στην διάθεση σας να διαλέξετε κλάση από Soldier, Sniper, Scout, Heavy και Engineer, με την κάθε κλάση να έχει τα δικά της μοναδικά προτερήματα. Αυτό όμως που αλλάζει τα πάντα στο horde είναι η προσθήκη του fabricator: Ουσιαστικά ένα κατασκευαστικό εργαλείο που παράγει αμυντικά έργα και οπλισμό και πρέπει να προστατέψετε. Κάθε kill αφήνει πίσω του ένα tag το οποίο πρέπει να συλλέξετε και να εξαργυρώσετε στον fabricator ώστε να μαζέψετε τα απαραίτητα χρήματα για οχυρωματικά έργα. Στο τέλος κάθε δεκάδας εχθρικών waves θα έρθετε αντιμέτωποι με ένα boss που όταν το περάσετε σηματοδοτεί την έναρξη της επόμενης δυσκολίας μέχρι το wave 50!
Φυσικά από το καινούργιο Gears of War δεν θα μπορούσαν να λείψουν τα collectibles που βρίσκονται διάσπαρτα στο campaign και σας δίνουν διαφορά info για το lore του παιχνιδιού. Αυτό όμως που είναι εντελώς νέο για το franchise και αναφορά στα “σημεία των καιρών” είναι η ύπαρξη του store. Εδώ μπορείτε να εξαργυρώσετε είτε πόντους που έχετε συλλέξει παίζοντας MP-horde είτε πραγματικά λεφτά, για να αγοράσετε πακέτα με κάρτες. Οι κάρτες αυτές αναλόγως με την σπανιότητα σας ξεκλειδώνουν χαρακτήρες, weapon skins, emblems, horde power ups και δοκιμασίες που με την εκπλήρωση τους σας δίνουν περαιτέρω πόντους για τα διαφορά modes του παιχνιδιού. Για όσες κάρτες δεν τις θέλετε τότε μπορείτε να την ανακυκλώνετε για scrap coin.Έτσι εάν κάποιος παίχτης θέλει να ξεκλειδώσει κάποια συγκεκριμένη κάρτα όπως weapon skin ή χαρακτήρα τότε μπορεί να καταβάλει ένα τίμημα από scrap money και να την αποκτήσει αντί να ανοίγει τυχαία πακέτα. Τέλος οι κάρτες είναι για καθαρά αισθητικού σκοπούς και δεν αλλοιώνουν την ισορροπία των ομάδων στα διαφορά competitive multiplayer modes.
ΓΡΑΦΙΚΑ/ΗΧΟΣ
Graphical showcase!
Όταν πρώτο εμφανίστηκε το Gear of war δεν υπάρχει καμία αμφιβολία ότι η Microsoft ήθελε να δείξει τι μπορεί να κάνει το Xbox 360. Με μεγάλη σιγουριά (και χαρά) μπορω να σας πω οτι αυτό δεν έχει αλλάξει ακόμα! Το Gow 4 είναι ίσως το πιο εντυπωσιακό παιχνίδι στο Xbox one που έχετε δει μέχρι σήμερα. Το παιχνίδι κάνει χρήση της unreal 4 engine, με το frame rate στο campaign και horde να είναι στα 30 fps και 60 fps σε όλα τα pvp modes, με ανάλυση στα 1080p και στα δυο! Όπως και στο Halo 5 έτσι και εδώ το Xbox έχει την δυνατότητα να κατεβάσει προσωρινά την ανάλυση όταν τα πράγματα είναι ιδιαίτερα απαιτητικά και να την επαναφέρει ξανά σε full hd. Το αποτέλεσμα είναι πανέμορφο και πραγματικά σπάνια καταλαβαίνεις κάποια μείωση στην ευκρίνεια. Αξίζει να αναφερθεί πως το παιχνίδι εκμεταλλεύεται πλήρως την βελτιωμένη CPU και GPU του Xbox one S για να κρατήσει την ανάλυση στα υψηλότερα επίπεδα με τις μικρότερες δυνατές απώλειες στο framerate, καθώς και την χρήση του HDR.
Άξιο αναφοράς είναι τα καταπληκτικά καιρικά φαινόμενα που επηρεάζουν το περιβάλλον αλλά και κάποια από τα όπλα σας, ενώ τα physics από τις καταστροφές των wind flares είναι αρκετά εντυπωσιακά. Παρόλα αυτά σε κάποια σημεία το Gow 4 φαίνεται να διατηρεί ένα «blockiness» στον σχεδιασμό, κυρίως όσο αναφορά τα κτίρια στο background σε διαφορά σημεία του παιχνιδιού. Τέλος μετά από κάποιες ώρες στα 60 fps του multiplayer, τα 30 fps σου δίνουν την αίσθηση της downgraded εμπειρίας
Το τρίπτυχο ενός triple A τίτλου ξεκινά με το gameplay και τα γραφικά και κλείνει, φυσικά, ο τομέας του ήχου! Θέλοντας η The coalition να κάνει το Gears of war 4 μια αξέχαστη εμπειρία, ανέθεσε την δουλειά στον βραβευμένο με Grammy και Emmy awards, Ramin Djawadi (Game of thrones, Ironman). Τόσο τα μουσικά κομμάτια του παιχνιδιού όσο και τα ηχητικά εφέ, κάνουν την εμπειρία του παιχνιδιού ακόμα πιο «δυνατή». Το κάθε όπλο έχει τον δικού του ξεχωριστό ήχο που σε κάνει να το αναγνωρίζεις από μακριά ενώ το ίδιο φαίνεται να ισχύει και για τους εχθρούς σας. Τέλος το voice acting είναι σε υψηλά επίπεδα οπού τα πάντα ακούγονται όπως θα έπρεπε.
ΕΠΙΛΟΓΟΣ
Το νέο Gears of war εξακολουθεί να έχει το εθιστικό gameplay και να αποτελεί το επίσημο benchmark για το τι μπορεί να κάνει η κονσόλα της Microsoft. (Σε σημείο μάλιστα να απορεί κάνεις αν όντως χρειάζεται το ΧΟΧ τόσο σύντομα). Είναι ξεκάθαρο όμως ότι η The Coalition κράτησε μια στάση “better safe than sorry” απέναντι στο franchise στον τομέα της εξέλιξης του. Αν και αυτό δεν είναι απαραίτητα κάτι κακό για την σειρά, ίσως για κάποιους να τους δημιουργήσει μια αίσθηση κόπωσης για κάτι που μοιάζει να έχουν κάνει ξανά και ξανά για πάρα πολύ καιρό. Πέρα από αυτό το Gow 4 προσφέρει ένα ατμοσφαιρικό campaign που επιστρέφει στις horror/monster ρίζες του πρώτου και ατέλειωτες ώρες σε pvp και horde, για να σιγουρέψει ότι θα μείνει στον σκληρό σας για πολύ καιρό ακόμη.