- ΕΙΔΟΣ : Gamepad-χειριστήριο
- ΔΙΑΘΕΣΙΜΟ ΓΙΑ : Switch
- REVIEWED ON : Switch
Αν πρέπει να διαλέξω ποιο θεωρώ το μεγαλύτερο ελάττωμα στο πολύ-λατρεμένο μου Nintendo Switch, χωρίς δεύτερη σκέψη θα πω το D-pad…
Η υλοποίηση που έχει κάνει η Nintendo, με την λογική να έχουν και τα δυο Joy-cons το ίδιο lay-out, μας έχει δώσει ένα από τα χειρότερα D-pads που έχω δει σε σύστημα, κάνοντας τον χειρισμό 2D Platform παιχνιδιών τρομερά κουραστικό ή, στην περίπτωση των 2D Fighting Games, κυριολεκτικά unplayable.
Και ενώ το όλο θέμα μπορεί να “λυθεί” στο docked mode, με τη χρήση του Pro controller ή κάποιου χειριστηρίου της 8BitDo, για όσους ήθελαν να έχουν ένα d-pad για handheld mode, προέκυπτε ότι δεν είχαν ιδιαίτερες επιλογές. Όχι τουλάχιστον, χωρίς να αλλάξουν δραματικά το form-factor του συστήματος.
Αυτό ακριβώς το κενό, ήρθε καλύψει η Hori με την κυκλοφορία του D-pad controller, προσφέροντας μια σειρά από special themed “Joy-cons”, με το Zelda edition το όποιο είχα στα χέρια μου να είναι πραγματικά πανέμορφο με το ημιδιαφανές smokey shell και τις χρυσαφί λεπτομέρειες…
Αλλά, όπως λέει ο σοφός λαός, “τα γένια δεν κάνουν τον παπά”… Και δυστυχώς, ως τελικό αποτέλεσμα το D-pad controller απλά απογοητεύει…
The bare bones…
Ας ξεκαθαρίσουμε κάτι πολύ βασικό: To D-pad Controller είναι αποκλειστικά και μόνο για handheld mode. Πάνω σε αυτή τη λογική και προφανώς σε μια προσπάθεια να μειώσει το κόστος, η Hori αποφάσισε να “ξηλώσει” μια σειρά από λειτουργίες που είναι διαθέσιμες σε ένα “κανονικό” Joy-Con.
Και ενώ η έλλειψη μπαταρίας, Bluetooth και motion controls μπορούν να “δικαιολογηθούν” με την λογική ότι το προϊόν προορίζεται αποκλειστικά για handheld χρήση, η απουσία του rumble μου φαίνεται πραγματικά ακατανόητη και, από πολλές απόψεις απογοητευτική για ένα χειριστήριο με retail price μεταξύ 25-30€.
Πέρα όμως από τις παραπάνω ελλείψεις και με την εξαίρεση των “εσωτερικών” SL/SR buttons, η πρόταση της Hori είναι, με την διαφορά του D-pad, ένα “κανονικό” Joy-Con:
Το control stick είναι πανομοιότυπο, τα L1/L2 μου άρεσαν περισσότερο από του κανονικό Joy-con αφού έχουν πιο σφιχτή αίσθηση, ενώ η πιο “σπογγώδης” αίσθηση του (– )και του capture button είναι μάλλον αδιάφορα σαν θέμα.
Having a grip.
Η έλλειψη των features που έχουν αναφερθεί, κάνει το D-pad controller να είναι πολύ πιο ελαφρύ σε σχέση με ένα κανονικό joy-con, ζυγίζοντας μόλις 29 γρ. Πάρα όμως τη διαφορά στο βάρος, σε καμία περίπτωση δεν νοιώθεις ότι κρατάς κάτι “ψεύτικο”, με τα πλαστικά και η συναρμογή έχουν πολύ καλή αίσθηση.
Αυτό όμως δεν ισχύει, όταν συνδέεις το D-pad controller πάνω στο Switch…
Βλέπετε, σχεδιαστικά, ένας μικρός τζόγος μεταξύ joy-con και tablet είναι κάτι το αναμενόμενο. Στην περίπτωση η των official Joy-cons αυτό μεταφράζεται σε ένα ελάχιστο κούνημα, ενός χιλιοστού, κάθετα στο rail που κουμπώνει ο controller. Είναι κάτι ανεπαίσθητο που πραγματικά δεν με ενόχλησε ποτέ.
Δυστυχώς, στην περίπτωση του D-pad controller της Hori, τα πράγματα είναι πολύ διαφορετικά. Το θέμα δεν είναι απλά ότι έχει παραπάνω τζόγο, αλλά αντί να τον έχει κάθετα, τον έχει στον οριζόντιο άξονα, με το Switch να κάνει flex στην ένωση με το D-pad controller!
Ήταν πραγματικά ενοχλητικό αφού καταλάβαινα το χειριστήριο να “παίζει” στο μέσα στο χέρι μου, κάνοντας με να νοιώθω ότι δεν έχω κάλο grip στη κονσόλα.
The biggest D-issapointment…
Όλα τα παραπάνω, θα μπορούσα να τα προσπεράσω ως ένα βαθμό, αν τουλάχιστον το D-pad στο χειριστήριο της Hori ήταν κάλο… Δυστυχώς, ακόμα και σε αυτό το κομμάτι που, ας μην κοροϊδευόμαστε, είναι ο βασικός λόγος αγοράς του D-pad Controller, τα πράγματα είναι απλά… Απογοητευτικά.
Για να μην παρεξηγηθώ, είναι μακράν καλύτερο από την λύση των official Joy-cons, άλλα η αίσθηση του είναι πραγματικά μέτρια… Δεν είναι κακό αν θέλεις να παίξεις κάποιο platform game ή ένα shoot-em-up. Αλλά αν θέλεις να παίξεις κάποιο 2D fighting game, όπου απαιτούνται γρήγορα, πολλαπλά directional inputs , εκεί το πράγμα χωλαίνει.
Το D-pad Controller δεν έχει αυτή την “clicky” αίσθηση απαραίτητη για να δίνει ξεκάθαρο “feedback” για κάθε input. Νοιώθει την κάθε επαφή πιο… rubbery, θυμίζοντας μου το D-pad του PS3, άλλα στο χειρότερο του.
Παίζοντας ένα 2D fighting games, δεν είσαι ποτέ 100% “σίγουρος” ότι έκανες σωστά την κίνηση και, για αυτό ακριβώς τον λόγο, θα πιάνεις τον εαυτό σου να βάζει πολύ πίεση στο D-pad, κάτι που κάνει το θέμα του αυξημένου τζόγου, ακόμα πιο προφανές.
Rated “D”…
Περνώντας 3 μήνες με το D-pad controller της Hori και έχοντας παίξει σε αυτό το διάστημα μια σειρά από διαφορετικά είδη τίτλων, είναι πραγματικά δύσκολο να προσπεράσεις τα θέματα που έχει.
Το βασικό του selling point, είναι το D-pad και, από κάθε άποψη, είναι απλά… μετριότατο. Ναι, είναι καλύτερο από την υλοποίηση της Nintendo, άλλα αυτό ισχύει όχι επειδή είναι καλή η πρόταση της Hori, άλλα επειδή πραγματικά κακό το “stock” D-pad του switch.
Σε συνδυασμό με την απουσία τόσων features και τον τζόγο που παρουσιάζει (τουλάχιστον το δικό μου Unit), είναι πολύ δύσκολο να το προτείνεις ως μια αξιόλογη εναλλακτική λύση.
Γιώργος Παύλου
21/04/2021