- ΕΙΔΟΣ : Action-adventure, Survival Horror
- ΔΙΑΘΕΣΙΜΟ ΓΙΑ : PS4, XBOX ONE, PC, Switch
- REVIEWED ON : Switch
A… Cthulhu Mythos… Ο απερίγραπτος κοσμικός τρόμος, οι Μεγάλοι Παλαιοί, οι απόκοσμοι Θεοί, τα απαγορευμένα βιβλία… Όσοι με ξέρετε, γνωρίζετε πάρα πολύ καλά την ιδιαίτερη λατρεία που έχω για το «δημιούργημα» του H.P. Lovecraft.
Και όταν η Frogwares games, έρχεται και υπόσχεται να μας προσφέρει ένα open world παιχνίδι, γεμάτο σκοτεινά μυστήρια, πείτε μου: Πως θα μπορούσα να αντισταθώ, στο να μπω στον υπέροχα εφιαλτικό (ή εφιαλτικά υπέροχο, take your peak) κόσμο του The Sinking City;
*Όλες οι εικόνες είναι απο την έκδοση του Nintendo Switch. Ορισμένα στοιχεία, ενδέχεται να είναι διαφορετικά σε άλλα platforms.
Into the madness…
Όσοι είστε αναγνώστες των έργων του H.P. Lovecraft θα νοιώσετε κατευθείαν ότι είστε σε «γνώριμο έδαφος», όχι μόνο με την υπόθεση του παιχνιδιού, αλλά και με τις αμέτρητες έμμεσες αναφορές, σε χαρακτήρες και διηγήματα του διάσημου συγγραφέα.
Βρισκόμαστε στα 1920s και με μεγάλες δόσεις noir ατμόσφαιρας, ως ο ιδιωτικός ερευνητής Charles Reed, καλείστε να βρείτε απαντήσεις τόσο για την ανεξήγητη πλημμύρα έχει «χτυπήσει» την πόλη του Oakmont, όσο για τα εφιαλτικά οράματα που βασανίζουν εσάς και ένα μεγάλο μέρος του πληθυσμού της πόλης.
Η εύρεση των απαντήσεων, θα σας «αναγκάσει» να εξερευνήσετε την τεράστια πόλη και να λύσετε «περίεργες υποθέσεις». Θα έρθετε σε επαφή με αλλόκοτα cults, θα αντιμετωπίσετε απόκοσμα πλάσματα, θα βιώσετε «παιχνίδια εξουσίας» μεταξύ των ισχυρών οικογενειών της πόλης…
Και φυσικά θα χρειαστεί να καταδυθείτε στα άγνωστα, σκοτεινά νερά γύρω από το Oakmont…
Cthulhu Holmes!
Το στοιχειό που το The Sinking City κάνει να ξεχωρίζει, είναι το πόσο κεντρικό ρόλο παίζει το κομμάτι της «έρευνας» στο κομμάτι του gameplay! Τίποτα δεν σου δίνεται «απλόχερα» και κάθε πολύτιμη πληροφορία, θα είναι αποτέλεσμα της έρευνας σας, και της παρατηρητικότητα σας.
Θα πρέπει να βρείτε στον χάρτη του Oakmont τις τοποθεσίες που πρέπει να επισκεφτείτε, να “κάνετε” τις σωστές ερωτήσεις, να “ανασυνθέσετε” σκηνές εγκλημάτων, να συνδυάσετε στοιχεία, να ανατρέξετε στα αρχεία υπηρεσιών για την εύρεση πληροφοριών. Και, με την εξαίρεση των αναμενόμενων για το είδος fetch quests, θα κληθείτε εσείς να αποφασίσετε για το τι έχει πραγματικά συμβεί ή για το ποια θα είναι η μοίρα των εμπλεκομένων!
Για τα παραπάνω, το παιχνίδι σου δίνει σαφέστατες ενδείξεις για το τι πρέπει να κανείς ή που πρέπει να πας (υπάρχει ολόκληρο σχετικό tutorial το οποίο πρέπει αν διαβάσετε). Ναι μεν, δεν σου δίνει τίποτα στο πιάτο, άλλα σε κανένα σημείο δεν ένοιωσα ότι έχω “κολλήσει”, χωρίς κάποιο clue, για το που θα μπορούσα να βρω απαντήσεις.
The Elder… Guns!
Ένας τομέας, στον οποίο το παιχνίδι είχε δεχτεί έντονη κριτική στην αρχική του κυκλοφορία, είχε να κάνει με το κομμάτι της μάχης, κάτι που “ανάγκασε” τη Frogwares να κάνει ένα σημαντικό revision, με τη κυκλοφορία του παιχνιδιού στο Switch.
Και από κάθε άποψη, βρήκα το σύστημα μάχης ικανοποιητικό, στα πρότυπα του survival horror είδους, όπου τα όπλα σας και τα πυρομαχικά είναι ιδιαίτερα περιορισμένα, με την άμεση εμπλοκή σε μάχη να μην αποτελεί πάντα την καλύτερη δυνατή επιλογή.
Τα παραπάνω, σε συνδυασμό με το crafting system, που σε «βάζει» να επιλέξεις τι πυρομαχικά θα φτιάξεις, αλλά και το sanity του χαρακτήρα σας, το οποίο μειώνεται όταν έρχεστε αντιμέτωπος με υπερφυσικά στοιχεία, με την εικόνα να παραμορφώνεται, δίνουν ένα ιδιαίτερο twist στο σύστημα μάχης.
Υπάρχει όμως, ένα πράγμα που με απογοήτευσε στο κομμάτι της μάχης. Αυτό έχει να κάνει με τους εχθρούς του παιχνιδιού… Από την μια, είναι η έλλειψη των Boss fights (υπάρχουν μόνο 2 και αυτά είναι αδιάφορα) και, από την άλλη, είναι ο “ανέμπνευστος” σχεδιασμός των εχθρών. Το Lovecraftικο στοιχειό που είναι διάχυτο στο υπόλοιπο παιχνίδι, στους εχθρούς… απουσιάζει.
Aiming high…
Δεν είναι εύκολο, σε τεχνικό επίπεδο, για ένα σχετικά μικρό studio, να φτιάξει ένα απαιτητικό open world τίτλο και, είναι λογικό, να χρειαστεί να γίνουν μια σειρά από «συμβιβασμούς».
Ναι, τα γραφικά δεν είναι αυτό που θα λέγαμε “cutting edge”, και θα δείτε κάποια τεχνικά θεματάκια, όπως το εκνευριστικό lag στα menu ή τα ανούσια πέρα-δώθε των NPCs που κυκλοφορούν στους δρόμους της πόλης. Παρόλα αυτά, όμως, το The Sinking City, καταφέρνει να κερδίσει τις εντυπώσεις!
Από την πρώτη στιγμή, θα παρατηρήσετε οτι τα μοντέλα των βασικών χαρακτήρων είναι καλοσχεδιασμένα (με την απεικόνιση των κατοίκων του Innsmouth να είναι μια από τις καλύτερες που έχω δει), με αξιοπρεπές voice acting, ενώ η κάθε περιοχή του Oakmont, είναι ξεχωριστή με τον δικό της χαρακτήρα, με τα υποθαλάσσια σπήλαια να είναι συγκλονιστικά!
Τα φρικαλέα κοράλλια που έχουν εξαπλωθεί σαν γάγγραινα πάνω στους τοίχους των κατεστραμμένων κτιρίων, τα εγκαταλειμμένα οχήματα και τα αλλόκοτα μνημεία σε δημόσιους χώρους, συνθέτουν ένα τρομακτικό σκηνικό, θυμίζοντας μου πολλές φορές, οπτικά, το πρώτο Silent Hill. Είναι τέτοιες λεπτομέρειες, όπως το δυναμικό σύστημα καιρού, που δείχνουν οτι έχει γίνει μια σοβαρή προσπάθεια με το “World Building” του The Sinking City.
Σημαντικό είναι επίσης, ότι έχει δοθεί προσοχή στην έκδοση του Switch: Παρά το αναμενόμενο downgrade (χαμηλότερη ανάλυση, πιο απλό σύστημα φωτισμού, περισσότερο pop-up κτλ), το παιχνίδι τρέχει χωρίς κάποιο πρόβλημα στο frame rate (πέρα από ένα stutter όταν φορτώσει δεδομένα), ενώ θα δείτε και features όπως motion controls και χρήση της touch screen για τα menus.
The Curse… of repetition.
Είναι λοιπόν, τα πάντα τέλεια στο The Sinking City; Δυστυχώς όχι…
Αν υπάρχει ένα σοβαρό θέμα με το παιχνίδι, αυτό έχει να κάνει με το εσωτερικό των κτιρίων, οπού και εξελίσσονται τα περισσότερα quests. Σε αυτό τον τομέα έχει παρθεί μια πολύ “περίεργη” απόφαση, αφού οι developers, έκαναν το εσωτερικό 5-6 χώρων το οποίο έχουν χρησιμοποιεί ΞΑΝΑ και ΞΑΝΑ!
Ακόμα και σε τοποθεσίες, που είναι βασικές για το main quest και θα περίμενε κανείς να “ξεχωρίζουν”, θα δείτε να γίνετε χρήση των ίδιων εσωτερικών χώρων, κάνοντας, μετά από ένα σημείο, το ενδιαφέρον για την εξερεύνηση να ατονεί…
Καταλαβαίνω ότι πάνω στο development υπάρχουν περιορισμοί, τόσο σε επίπεδο χρόνου, όσο και σε budget και, πιθανότατα, η Frogwares να κατέφυγε σε αυτή τη “λύση” για να στρέψει τους πόρους της σε άλλους τομείς του παιχνιδιού. Ειλικρινά, όμως, θα προτιμούσα να ήταν μικρότερη η πόλη του Oakmont ή να είχε λιγότερα side quests και να είχε γίνει καλύτερη δουλειά στον τομέα αυτό.
At the end of time…
Ένα εξαιρετικό detective-noir game στο τρομακτικό κόσμο του H.P. Lovecraft! Αυτό είναι το The Sinking City, το οποίο με έκανε να νοιώσω, για πρώτη φόρα ίσως από τότε που έπαιξα πριν από 25 χρόνια το Snatcher, σαν πραγματικός detective!
Οι μηχανισμοί του gameplay στο κομμάτι της έρευνας είναι φανταστικοί, ενώ στο survival horror κομμάτι το παιχνίδι θα καταφέρει να σας προσφέρει μια έντονη και, πολλές φορές, τρομακτική εμπειρία 40+ ωρών. Αγνοήστε τις τεχνικές τρικλοποδιές που βάζει το παιχνίδι στον εαυτό του και απολαύστε το!
*Το παιχνίδι μου δόθηκε από τη Frogwares Games για τις ανάγκες του review.
Γιώργος Παύλου
14/07/2020