- ΕΙΔΟΣ : Fighting
- REVIEWED ON : SWITCH
Διαθέσιμο για: PS4, XBOX ONE, PC, SWITCH
Δεν νομίζω ότι θα ξεχάσω ποτέ την στιγμή που είδα για πρώτη φορά το Samurai Shodown, πίσω στο μακρινό 1994…
Πως θα μπορούσα άλλωστε; Την εποχή που μεσουρανούσαν τα 2D fighting games, με το Street Fighter 2 να έχει τα σκήπτρα του βασιλιά του genre, η κυκλοφορία του Samurai Shodown έπεσε σαν κεραυνός!
Όταν όλοι προσπαθούσαν να μιμηθούν το αριστούργημα της Capcom, το Samurai Shodown ήταν το απόλυτο “screw you“, σπάζοντας όλους τους κανόνες. Ακόμα και αυτούς, που προσπαθούσε να ακολουθήσει η ίδια η SNK με τα υπόλοιπα παιχνίδια της!
*Όλες οι εικόνες είναι από την έκδοση του Switch.
I did it my way…
Κοιτώντας την κυκλοφορία του Samurai Shodown, με τα δεδομένα του 1993, βλέπει έναν τίτλο ο οποίος, από τόσες διαφορετικές απόψεις, έφερε επανάσταση στον χώρο των fighting games.
Όταν τα υπόλοιπα παιχνίδια της εποχής, είχαν εστιάσει στο hand to hand combat, το Samurai shodown ήταν το πρώτο weapon based fighting game. Αυτό από μόνο του, θα ήταν αρκετό για να κάνει το παιχνίδι να ξεχωρίσει, αλλά το παθιασμένο development team δεν έμεινε εκεί.
Εκεί που σχεδόν όλα τα fighting games, προσέφεραν ένα “international” cast χαρακτήρων, και τις εκφωνήσεις στη “διεθνή γλώσσα” των Αγγλικών, σε μια προσπάθεια να δημιουργήσουν τίτλους «relatable» από όσο το δυνατόν μεγαλύτερο μέρος της gaming κοινότητας, το Samurai Shodown, υπερηφανεύεται για την “καταγωγή” του!
Το setting είναι η φεουδαρχική Ιαπωνία, οι εκφωνήσεις είναι στα Ιαπωνικά ενώ ακόμα και οι 7 από τους 12 επιλέξιμους χαρακτήρες είναι Ιαπωνικής «καταγωγής». Μέχρι και το καταπληκτικό soundtrack του παιχνιδιού, βασίζεται κυρίως στη χρήση παραδοσιακών ιαπωνικών μουσικών οργάνων.
Και όλα αυτά έκαναν το Samurai Shodown να έχει τον δικό του μοναδικό, «εξωτικό» χαρακτήρα, κάνοντας το να ξεχωρίζει μέσα απο τις δεκάδες κυκλοφορίες του είδους.
Changing the Pace!
Κόντρα στο trend των combo-hits, το Samurai Shodown στηρίζεται σε μια εντελώς διαφορετική λογική. Σε ωθεί να παίζεις αμυντικά, να περιμένεις ένα άνοιγμα στις επιθέσεις του αντιπάλου. Δεν στηρίζεται σε combos. Δεν χρειάζεται άλλωστε. Το κάθε επιτυχημένο hit έχει καταστροφικά αποτελέσματα και δεν θα είναι λίγες οι φορές, όπου ένα round θα έχει λήξει με 3-4 πετυχημένες επιθέσεις…
Και εδώ, όμως, η ομάδα ανάπτυξης του τίτλου έφερε ακόμα μια πρωτοπορία στον χώρο των fighting games: Το Rage gauge. Με κάθε χτύπημα που δέχεται ένας χαρακτήρας, το Rage Gauge στο κάτω μέρος της οθόνης αυξάνεται και όταν επιτελούς «γεμίσει» ξεκινά το Rage mode!
Τότε, για λίγα, πολύτιμα δευτερόλεπτα, το damage output του χαρακτήρα αυξάνεται σημαντικά! Αυτό όμως σημαίνει ότι παίκτης θα πρέπει να ρισκάρει περισσότερες επιθέσεις, εκθέτοντας περισσότερο τον χαρακτήρα του, κάνοντας τον όλο μηχανισμό να έχει πολύ υψηλό risk/reward value.
A twist in the mix…
Ταυτόχρονα, το παιχνίδι σύστησε το κοινό με κάποιες τολμηρές ιδέες, που σήμερα θα έκαναν τον κόσμο να ουρλιάζει για το ότι είναι unbalanced. Έχουν άδικο; Όχι… Αλλά, είναι αυτές οι λεπτομέρειες που έκαναν το gameplay του Samurai Shodown να έχει ένα ιδιαίτερο twist.
Χάστε το όπλο σας κατά την διάρκεια της μάχης, και το κόστος είναι δυσβάσταχτο… Οι επιθέσεις είναι πλέον αδύναμες και χάνετε μέρος των special moves. “Άδικο”, αλλά αυτές οι στιγμές φέρνουν τέτοια απίστευτη ένταση όταν προσπαθείτε να φτάσετε το όπλο σας που είναι πεσμένο στο έδαφος…
Από την άλλη, σε τυχαίες στιγμές, μπορεί να πέσουν μέσα στο πεδίο της μάχης βόμβες που προκαλούν damage ή “φαγητό”, το οποίο αναπληρώνει μέρος του health bar για όποιον προλάβει να το πάρει. Τα παραπάνω, μπορούν εύκολα να ανατρέψουν μια μάχη, αλλά φέρνουν και ένα επιπλέον στοιχείο “στρατηγικής” στο παιχνίδι.
Cutting Edge!
Φυσικά, στην όλη προσπάθεια της SNK να δημιουργήσουν ένα fighting game, το όποιο θα ήταν πραγματικά ξεχωριστό, δεν εξαιρέθηκε ούτε ο τεχνικός τομέας.
Τα sprites είναι τεράστια και καλοσχεδιασμένα, με τον κάθε χαρακτήρα να είναι ξεχωριστός. Τα backgrounds είναι εντυπωσιακά, το κάθε ένα να έχει το δικό του vibe, είτε μιλάμε για το λιμάνι στην πίστα του Halfrod, με τα δεκάδες κινούμενα sprites ή το γαλήνιο δάσος από bamboo στην πίστα του Jubei.
Ταυτόχρονα, το zooming system που είδαμε για πρώτη φορά στο Art of Fighting, δίνει και εδώ το παρόν, αλλά πολύ πιο εκλεπτυσμένο: To scaling είναι πολύ πιο ομαλό και ανταποκρίνεται πολύ πιο άμεσα στην δράση, κάνοντας τις μάχες να αποκτούν μια κινηματογραφική αίσθηση.
Εκεί, όμως, οπού το Samurai Shodown πραγματικά εντυπωσιάζει, είναι στο θέμα του ήχου! Δεν είναι μόνο το καταπληκτικό soundtrack, τόσο σε επίπεδο σύνθεσης όσο και σε επίπεδο ποιότητας. Είναι η μικρές λεπτομέρειες: Οι κλαγγές των όπλων των χαρακτήρων και οι ambient ήχοι της κάθε πίστας, όπως ο ήχος του ανέμου και των κυμάτων, που πραγματικά σε «ταξιδεύουν» στο setting του παιχνιδιού!
Flawed gem…
Είναι όμως το παιχνίδι αψεγάδιαστο; Δυστυχώς όχι.
Το πρώτο πράγμα που ίσως παρατηρήσετε είναι ότι οι 6 από τους 12 χαρακτήρες του παιχνιδιού, έχουν μόνο 2 special moves ο καθένας. Περά από το γεγονός ότι περιορίζει τις επιλογές σας κατά την διάρκεια της μάχης, νοιώθεις ότι είναι «αδικημένοι» σε σχέση με τους άλλο μισό roaster που έχουν τις διπλάσιες, ή και παραπάνω, διαθέσιμες κινήσεις.
Ταυτόχρονα, υπάρχει ένα θέμα με τα special moves των χαρακτήρων που απαιτούν button smashing (π.χ. Earthquake). Όταν ένα παιχνίδι απαιτεί γρήγορα αντανακλαστικά, για να εκμεταλλευτείτε το κάθε «άνοιγμα» ενός αντίπαλου, τα συγκεκριμένα special moves είναι δύσχρηστα, ανούσια. Μέχρι να αρχίσει η εκτέλεση της κίνησης, το πιθανότερο είναι ότι θα έχετε χάσει την ευκαιρία σας για να κάνετε damage στον αντίπαλο.
Το μεγαλύτερο πρόβλημα, όμως, του παιχνιδιού έχει να κάνει με τα «ασαφή» hit-boxes. Πολύ απλά, υπάρχουν στιγμές που δεν κάνει register κάποιο hit. Κανείς την επίθεση, βλέπεις την άκρη του όπλου σου να ακουμπά το sprite του αντίπαλου και απλά δεν καταγράφεται το χτύπημα!
Σαν θέμα, δεν προκύπτει μονίμως και θα το δείτε περισσότερο να εμφανίζεται στα πιο μεγάλα sprites, αλλά ακόμα και έτσι, σε ένα fighting game με τόσο «αμείλικτο» σύστημα μάχης όπως του Samurai Shodown, το παραπάνω θέμα θα σας στοιχήσει αρκετές ήττες και το ανάλογο σπάσιμο νεύρων.
Final words…
Όταν κυκλοφόρησε το 1993, το Samurai Shodown έφερε επανάσταση στον χώρο των Fighting game. Εντυπωσιακό, τόσο οπτικά όσο και ηχητικά, το παιχνίδι ακόμα και σήμερα μπορεί να σε μαγνητίσει με το μοναδικό, αμείλικτο και γεμάτο ένταση fighting system που υιοθέτει.
Ναι, έχει αδυναμίες. Και το θέμα των hit-boxes, δεν παύει να είναι σοβαρό και ικανό να σας σπάσει τα νεύρα αρκετές φορές. Αυτό, όμως δεν αλλάζει το γεγονός ότι gameplay συνεχίζει, τρεις δεκαετίες μετά, να παραμένει επικίνδυνα εθιστικό!
Γιώργος Παύλου
13/01/2021
7i0mg7
7jo1r4